Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@21:57:27 GMT

شب بیست و نهم!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۱۳۲

شب بیست و نهم!

فیلم سینمایی «شب بیست و نهم» به کارگردانی حمید رخشانی که سال ۱۳۶۸ به اکران عمومی درآمد، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان به سینما، مهم‌ترین اثری در ژانر وحشت است که در سینمای ایران تولید شده است. فیلمی پر از لحظه‌های دلهره‌آور و هیجان انگیز که مخاطبان بسیاری را درگیر خود کرد. اما فیلم شب بیست و نهم را می‌توان به هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران هم تعمیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته‌ای که در آن هواداران فوتبال ایران، بخصوص طرفداران پرسپولیس، سپاهان، استقلال، تراکتور و نساجی سکانس‌های حساس و نفسگیری را در 8 بازی همزمان به‌صورت توأمان تجربه کردند. بازی‌هایی که در آن خوشحالی، ناراحتی، استرس، نگرانی، ناامیدی و خشم دیده می‌شد. هرچند که با وجود این بازی‌های حساس هم، تکلیف لیگ بیستم به هفته سی‌ام و پایانی کشیده شد.

سکانس اول: سپاهان گل زد، پرسپولیس نگران شد

مهم‌ترین بازی این هفته بین پرسپولیس و تراکتور در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که نتیجه آن برای هر دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار بود. سرخپوشان پایتخت می‌خواستند هر‌طور که شده ببرند و تبریزی‌ها هم چشم به سهمیه آسیایی داشتند.

در دیدار دیگر هم استقلال در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میهمان نساجی بود و دروازه‌اش توسط کریم اسلامی(17) باز شد تا آبی‌پوشان پایتخت از میزبان‌شان عقب بیفتند.

در آن سوی میدان، شاگردان یحیی گل‌محمدی هرچه حمله کردند در نیمه اول به گل نرسیدند اما در آن سوی میدان سپاهان رقیب اصلی پرسپولیس در راه قهرمانی روی شوت از دور و زیبای امید نورافکن (1+45) به گل رسید تا قرمزها خطر زرد را بیخ گوش‌شان حس کنند. جالب اینکه در همین لحظات هم وریا غفوری (3+45 پنالتی) گل مساوی استقلال را زد تا آبی‌ها بازنده به رختکن نروند.

سکانس دوم: پرسپولیس آنقدر نزد تا خورد

پرسپولیس که در نیمه دوم هم سراپا حمله بود، در یک لحظه ضد حمله خورد و پیمان بابایی(50) برای تراکتور گلزنی کرد تا آب سردی روی پیکر سرخ‌ها ریخته شود. اتقاق جالب این بود که غفوری(51) گل دوم استقلال را هم زد تا کاپیتان آبی‌ها روزی درخشان را در قائمشهر سپری کند. در این شرایط، سپاهان که از حریفش پیش بود، در این لحظه و با احتساب نتیجه‌ای که وجود داشت، به صدر رفت تا هواداران پرسپولیس این حس پر از ترس و دلهره را تجربه کنند که در حال از دست دادن قهرمانی لیگ هستند.

سکانس سوم: عبدی امید را به اردوی قرمزها برگرداند

قرمزها که به هیچ عنوان نمی‌خواستند بازنده باشند، پا پس نکشیدند و مهدی عبدی که در ابتدای نیمه دوم به جای عیسی آل‌کثیر به میدان آمده بود، دقیقه 64 روی پاس دیدنی مهدی ترابی دروازه تراکتور را باز کرد تا بازی مساوی شود. در این شرایط، این سؤال برای پرسپولیسی‌ها به وجود آمده بود، یحیی چطور از این فرشته نجات تیمش که در بازی قبل پرسپولیس با ماشین‌سازی هم دبل کرده بود، در ترکیب اصلی استفاده نکرد؟

سکانس چهارم: پرسپولیس به قهرمانی نزدیک شد، سپاهان شانس آورد

احمد نوراللهی(68) باز هم مانند دیدارهای قبل به کمک پرسپولیس آمد و با یک شوت خوب هم گل دوم تیمش را به ثمر رساند و هم با 9 گل زده جایگاهش را به عنوان بهترین گلزن سرخ‌ها در لیگ بیستم بهبود بخشید. در همین لحظه ذوب‌آهن توانست یک پنالتی بگیرد تا امیدوار به تساوی کشاندن بازی شود. نتیجه‌ای که اگر حفظ می‌شد، به معنای قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس بود ولی وحید محمدزاده ضربه‌اش را به تیر دروازه زد تا شاگردان محرم نویدکیا با خوش‌اقبالی که نصیب شان شد، با امیدواری کارشان را دنبال کنند.

سکانس پنجم: نگاه همه به متین کریم‌زاده

متین کریم‌زاده مدافع 23 ساله و بوشهری استقلال که در بازی با نساجی برای اولین بار در ترکیب اصلی آبی‌ها قرار گرفته بود، مزد اعتماد فرهاد مجیدی را به‌خوبی داد. او که در صحنه گل اول استقلال پنالتی گرفته و پاس گل دوم تیمش را هم داده بود، دقیقه 82 گل سوم استقلال را روی شوتی دیدنی به ثمر رساند تا ستاره آبی‌ها در این بازی که 3-1 به سود استقلال تمام شد، لقب بگیرد.

سکانس ششم: عبدی باز هم درخشید

رضا میرزایی(2+90) گل دوم سپاهان را زد تا تیر خلاص به ذوب‌آهن شلیک شود و تیمش 2-0 بازی را ببرد؛ مسابقه‌ای که آخرین حضور سید پیام نیازمند دروازه بان سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بود و او بعد از بازی با استقلال، ایران را به مقصد پرتغال ترک خواهد کرد. اما عبدی هم (94) گل دوم خود و سوم پرسپولیس را روی حرکتی دیدنی و فریب مدافعان تراکتور زد تا با پیروزی 3-1 پرسپولیس شبی رؤیایی برای خودش و تیمش رقم بزند و با 8 گل زده گلزن‌ترین مهاجم قرمزها در لیگ بیستم لقب بگیرد. او پس از پنالتی که در دربی جام حذفی از دست داد و باعث حذف سرخ‌ها شد، بازگشتی پر فروغ داشت و توانست جبران مافات کند.

سکانس هفتم: برد غیر منتظره پیکان

در بازی‌های این هفته پیکان 5-0 ماشین‌سازی را برد تا بردی غیرمنتظره را کسب کند و قدرتش را به رخ پرسپولیس برای هفته آخر بکشد. آرمان قاسمی (31 پنالتی)، محمد امین درویشی(39)، امیرحسین رنگرز(49) محمد خدابنده لو(54)، آرش قادری(75) برای شاگردان تارتار گلزنی کردند. سایپا با گل مجیدی علیاری(76) آلومینیوم را برد تا بعد از 7 بازی رنگ برد را ببیند و با کسب اولین پیروزی با مربیگری سعید اخباری به بقا امیدوار بماند اما شاگردان علیرضا منصوریان برای ششمین هفته متوالی ناکام ماندند. نفت مسجد سلیمان هم 2-1 به میهمانش گل‌گهر باخت تا کار شاگردان محمود فکری با پنجمین باخت متوالی سخت شود. سعید صادقی (3 و 58) برای گل‌گهر و فرید بهزادی کریمی(74) برای نفت گلزنی کردند. مس هم 2-1 پدیده را برد. مجید نصیری(10) و مهرداد آوخ(82) برای رفسنجانی‌ها و رحمان جعفری(89) برای مشهدی‌ها گل زد تا شاگردان سید مهدی رحمتی 20 درصد جریمه شوند.

سکانس هشتم: فولاد برد، پورموسوی نکونام را تهدید کرد

فولاد 2-0 صنعت نفت را با گل‌های موسی کولیبالی(52) و زبیر نیک نفس (2+90) برد تا برنده دربی خوزستان شود ولی سیروس پورموسوی که در نشست خبری طغیان کرده بود بشدت علیه نکونام موضع گرفت و مدعی شد اجازه نمی‌دهد این مربی در خوزستان مربیگری کند چون او را متهم به جادوگری کرده است. در طرف مقابل نکونام هم با خنده به صحبت‌های پورموسوی واکنش نشان داد و گفت: «تا به حال از این کارها نکرده‌ام.»

بیشتر بخوانید:

تقدیر باشگاه استقلال از هوادار خبرساز+ تصویر

قرعه کشی نیمه نهایی جام حذفی/ جدال قلعه نویی با استقلال در آزادی/ فولاد میزبان ملوان شد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیست و نهم آبی ها گل دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهدی پور هافبک تیم فوتبال استقلال تهران که در دیدار با مس رفسنجان در هفته بیست و دوم لیگ برتر از ناحیه رباط صلیبی دچار پارگی شده بود، امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت پای خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد تا پس از بهبودی بتواند تمرینات خود را آغاز کند.

مهدی پور که یکی از بازیکنان ثابت استقلال در این فصل محسوب می‌شد، ادامه بازی‌های باقی مانده تا پایان فصل را از دست داد و طبق اعلام فیزیوتراپ این بازیکن او تا نیم فصل دوم فصل بیست و چهارم می‌تواند بار دیگر برای استقلال به میدان برود.

لازم به ذکر است که مهدی پور در ۲۲ بازی این فصل برای استقلال، آمار یک گل و ۴ پاس گل را از خود به ثبت رسانده بود.

کد خبر 6086341

دیگر خبرها

  • بیست سال پیش افراد غیرفوتبالی خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را متوقف کردند!
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • تراکتور برای دومین بار، پرسپولیس را صدرنشین لیگ برتر می‌کند؟
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد
  • چرا بغل کردن مادر رئیس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت، سید حسین داشت؟