Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی  گفت: ریزگرد‌هایی که از دیروز در شهرستان‌های خراسان‌جنوبی شاهد هستیم در حقیقت فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان است که به واسطه خشکسالی و افزایش کانون‌های بحرانی بادی و تغییرات آب و هوایی تشدید شده است.

او افزود: براساس آنچه که ایستگاه‌های سنجش به ما می‌گویند شاخص آلودگی  هوا در همه شهر‌های خراسان‌جنوبی امروز بالا بوده است که این میزان در شهرستان سرایان بالاتر از سایر شهر‌ها گزارش شده است و بعد از آن فردوس و بشرویه شاخص آلودگی بالایی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ادامه‌داد: ذرات معلق در هوا قطر بسیار کوچکی دارند و به سلامتی انسان آسیب وارد می‌کنند و در چنین شرایطی توصیه ما این است که سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص در منزل بماند و از فعالیت‌های ورزشی و پیاده‌روی نیز پرهیز شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌جنوبی افزود: بر اساس پیش بینی هواشناسی این وضعیت تا هفتم مردادماه ادامه دارد و همین طولانی شدن زمان حضور سامانه در هوای استان، وضعیت را خطرناک می‌کند و چنانچه مشاهده می‌کنیم از دیروز عصر نیز بیرجند و برخی دیگر از شهر‌ها نیز از گرد و خاک در رنج هستند.

او گفت: امیدواریم با حفاظت از پوشش گیاهی فعلی، مدیریت چرای دام و مراقبت از تغییر کاربری‌ها از تشدید وضعیت گرد و غبار در خراسان‌جنوبی جلوگیری کنیم.

انتهای پیام / ط ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی هوا گرد وخاک خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ صبح امروز، یکشنبه ۲۶ فروردین و براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه شهر هندیجان با شاخص ۱۴۱ میکروگرم بر متر مکعب در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وضعیت هوای شهر‌های آبادان، اهواز، بهبهان، خرمشهر، سوسنگرد، کارون، ماهشهر و مسجدسلیمان به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای اندیمشک، ایذه، حمیدیه، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، شوشتر و گتوند با شاخص زیر ۵۰ در وضعیت سالم و پاک قرار دارند.

بر اساس این گزارش پارسال اهواز هیچ روز سالم و پاکی نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

دیگر خبرها

  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان برای گروه‌های حساس
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به تهران | شاخص آلاینده‌ها چقدر شد؟
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • هوای تهران در وضعیت «نارنجی»
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • شاخص آلودگی هوای استان تهران امروز دوشنبه ۲۷ فروردین
  • هوای هندیجان در ‌وضعیت‌ «ناسالم برای گروه‌های حساس»
  • وضعیت نارنجی آلودگی هوا در هندیجان/ ۸ شهر در وضعیت قابل قبول