Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این جمله که جو آرامی در تبریز حاکم است، گفت: این اعتراضات به گونه ای نبود که درگیری در آن وجود داشته باشد پس از فراخوانی که در داخل و خارج داده شد در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند.

«محمدحسین فرهنگی»، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "اعتراضات اخیر در تبریز" گفت: اعتراضات بصورت گسترده نبود، در روز یک شنبه در ساعت معینی تجمعاتی شکل گرفت اما با حضور عوامل امنیتی دیگر ادامه پیدا نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در خصوص تعداد بازداشتی بیان کرد: طبیعتا به صورت متفرقه ممکن است افرادی بازداشت شده باشند. بخشی از اخباری که در فضای منتشر شد منطبق با واقعیت است و بخشی دیگر فقط صداگذاری هایی است که انجام شده است، مثلا خود فیلمبردار مطلبی را می گوید و شعاری را می دهد با گوشی خود فیلم می گیرد و ربطی به جمعیت حاضر نداشته است. 

فرهنگی با بیان این جمله که جو آرامی در تبریز حاکم است، گفت: این اعتراضات به گونه ای نبود که درگیری در آن وجود داشته باشد پس از فراخوانی که در داخل و خارج داده شد در همان ساعت اولیه مردم پراکنده شدند. 

او در خصوص قطعی اینترنت در تبریز بیان کرد: اطلاعی از قطعی اینترنت در تبریز ندارم اینکه ایا قطعی برای همان محدوده خاص بوده و یا وسیع تر از آن، زیرا قاعدتا نهادهای خاصی مسئول این کار هستند. 

نماینده مردم تبریز در ادامه در خصوص طرح صیانت از فضای مجازی گفت: با قصد آنکه باید از حقوق مردم در فضای مجازی صیانت کنیم با اصل طرح موافق هستم و مخالفت نمایندگان با اصل 85 شدن این طرح است، اگر از آنها سوال کنید اعلام همراهی دارند می گویند بله، باید از آسیب های این فضا مراقبت کرد. معتقدم هر تصمیمی در این زمینه گرفته می شود باید به صورت بحث های علنی در صحن علنی مجلس باشد.

فرهنگی در ادامه بیان کرد: طرح اولیه ای که مطرح شده ملاک نیست زیرا خیلی از موارد دست خوش تغییراتی می شوند،  طرح ها اینگونه هستند که حتی گاهی عنوانش عوض می شود و گاهی محتوایش تغییرات اساسی پیدا می کند. مثل همین موضوعی که در مجلس نهایی شد و به شورای نگهبان ارسال شده که در مورد الزام دستگاه‌های اجرایی به پاسخگویی به تذکرات کتبی و شفاهی بود، نه عنوان و نه محتوا شباهتی به طرح اولیه ندارد. لذا نگرانی هایی که از برخی جزئیات این طرح وجود دارد آنها همه قابل اصلاح هستند. پس از ارائه گزارش کمیسیون اظهارنظر و قضاوت خواهیم کرد. رهبری به رها شدگی فضای مجازی اشاره داشتند، این رها شدگی را همه قبول دارند، در هیچ مجموعه ای رها شدگی نداریم لذا برای این رهاشدگی باید تدبیر شود. رها شدگی به معنای محدود سازی نیست جلوگیری از ناهنجاری ها و آسیب ها است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: فضای مجازی باید قابلیت نظارت داشته باشد و از ناهنجاری ها جلوگیری شود چندی پیش یک ترویج فحشا خودکشی را در فضای مجازی داشتیم که این به خانواده ها، نوجوانان و افرادی که اطلاع کافی ندارند آسیب می زند. 7

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم برنا اینترنت فضای مجازی حقوق صحن علنی مجلس مجلس شورای نگهبان خودکشی خانواده اینترنت محمد حسین فرهنگی ناامنی اغتشاشات نماینده مردم تبریز فضای مجازی رها شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد دوشنبه ۳ اردیبهشت در جلسه شورای هماهنگی کارگروه‌های فضای مجازی استان با اشاره به تعیین و اعلام شعار سال جدید، توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از راه‌های مشارکت مردم و جهش تولید و اقتصاد، فضای مجازی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان افزود: توجه به فضای مجازی به عنوان ضمیمه‌ای بر سایر فعالیت‌ها نیست و مفاهمه مشترک و دقیق از فضای مجازی اولین گام در ماموریت‌ها است و بر این اساس تبیین دقیق و کاملی از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی برای فضای مجازی ارائه‌ شده است.

وی تاکید کرد: از کلیات، طرح واژه‌ها و اصلاحات باید عبور کرد و کارگروه‌های شورای مجازی با همکاری دستگاه‌ها عضو با تعریف و اولویت بندی پروژه‌های اقتصادی در فضازی مجازی به سمت تحقق این اولویت حرکت کنند. همچنین باید گفت؛ این عرصه‌ای است که با نگاه تحولی، نوآورانه، مبتکرانه و مدیریت ریسک منطقی می‌تواند ریل گذاری یک میدان پیشرفت و توسعه اقتصادی فن آورانه را در استان فراهم نماید.

گنابادی نژاد صنایع فرهنگی، سوغات زائر، تکمیل و ارتقای کمی و کیفی خدمات به زائرین داخلی و خارجی، گردشگری سلامت، جذب دانشجویان خارجی و... را از نمونه‌های میدان اقتصاد فضای مجازی نام برد و همچنین طراحی درگاه و مرکز تجارت بین المللی فرهنگ، هنر و فن آوری در فضای مجازی را یک اولویت برای شورای فضای مجازی استان دانست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عرصه اقتصاد فضای مجازی را یک «مزیت ناجی» معرفی کرد و ادامه داد: کارشناسان و ظرفیت‌های تخصصی بسیار خوبی در استان وجود دارد که می‌توانند این درگاه را با کیفیت، سرعت و ارزان راه‌اندازی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیشترین تهاجم دشمنان به انقلاب و نظام و حقوق مردم عزیز از طریق فضای مجازی است که ما همچنان کمترین استفاده را از آن داریم در حالی که نه منفعلانه بلکه باید بتوانیم فعالانه، هوشمند و موثر فضای مجازی را مدیریت کنیم.

گنابادی نژاد به ۳ اولویت ویژه فضای مجازی در سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: اقتصاد فضای مجازی، امنیت در فضای مجازی و صیانت از حقوق و رضایتمندی مردم از خدمات الکترونیک و فضای مجازی استان، اولویت‌های سال هستند. بر این اساس باید به پروژه‌های مشخص و روشن برسیم و آن‌ها را در سال جدید عملیاتی و پیاده کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: امروز اسرائیل و آمریکا دیگر توان و اراده‌ای برای حمله نظامی به ایران ندارند لذا در فضای مجازی لازم است آمادگی‌های بیشتری ایجاد شود و همه احتمالات نفوذ و هجمه در فضای مجازی برای دشمن باید به طور کامل مسدود و امنیت روانی جامعه و مردم صیانت شود. این موضوع نیازمند برنامه روان، دقیق و عملیاتی است.

وی افزود: کار مردم به خدمات فضای مجازی گره خورده هرچند خدمات رسانی به مردم از طریق سایت‌های اینترنتی و دفاتر خدمات رسان خوب و در عصر کنونی ضروری است و برخی نقص‌ها و ضعف‌ها از قبیل قطع بودن و نارسایی‌های مرتبط با نرم افزار و سخت افزار باید برای صیانت از حقوق و رضایت مندی مردم به عنوان یک اولویت مهم برنامه داشته باشیم و همواره پایداری سامانه‌های خدمت رسان پایش و ارزیابی شود.

دیگر خبرها

  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • اجرای «طرح نور» ادامه دارد/ پلیس: 21 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • : ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران مسدود شد
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی