Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به توکیو، به بهانه المپیک و برگزاری سی و دومین دوره آن، علاوه بر ورزشکاران صاحب سهمیه و مربیان شان، افراد مرتبط دیگری هم به توکیو سفر کرده اند تا این رویداد که خاص و استثنایی تر از همیشه در حال برگزاری است را از نزدیک تماشا کنند.

از جمله این افراد «جیانی مرلو» است، رئیس ایتالیایی انجمن ورزشی نویسان جهان (ایپس) که یکی از افراد با بیشترین تجربه حضور در ادوار مختلف بازی های المپیک به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با احتساب بازی های المپیک توکیو که در حال برگزاری است و «جیانی مرلو» هم در آن حضور دارد، وی ١٢ دوره حضور متوالی در ادوار مختلف بازی های المپیک تابستانی را تجربه کرده است. اگر تجربه ١٢ دوره حضور متوالی در ادوار مختلف بازی های المپیک زمستانی را هم در نظر بگیریم، وی در مجموع حضور در ٢٤ دوره بازی های المپیک را تجربه کرده است.

رئیس انجمن جهانی ورزشی نویسان با این تجربه گسترده از المپیک می گوید که بازی های ٢٠٢٠ قابل مقایسه با هیچ یک از دوره های دیگر بازی ها نیست چون مسائل و مشکلاتی در جریان بازی ها وجود دارد که به خاطر کرونا است.

وی در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به توکیو به مشکلاتی که برای پوشش خبری این دوره بازی ها ایجاد شده هم اشاره کرد اما در عین حال گفت اینکه تصمیم به برگزاری بازی ها گرفته شد قطعا بهتر از تصمیم برای لغو آن بود.

* خبرنگار اعزامی مهر به توکیو: بالاخره المپیک با همه ابهاماتش و حرف های ضد و نقیض مبنی بر لغو آغاز به کار کرد، روند برگزاری بازی ها و میزبانی های ژاپنی ها را چطور می بینید؟

- جیانی مرلو، رئیس انجمن جهانی ورزشی نویسان: ژاپنی ها سردرگم هستند با این وجود تلاش می کنند بهترین کار را انجام دهند. سازماندهی بخش های مختلف خیلی خوب است.

* مشکل و کمبودی در میزبانی و برگزاری بازی ها وجود ندارد؟

- در بخشی مثل حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد. نه اینکه حمل و نقل ایراد داشته باشد، بلکه منظورم این است که تعداد اتوبوس هایی که باید در اختیار باشد کم است. خبرنگاران نیاز دارند مدام بین سالن ها در رفت و آمد باشند اما ناکافی بودن تعداد اتوبوس ها باعث می شود که در این مسیر به مشکل بخورند.

* در مجموع این دوره بازی های المپیک را نسبت به دیگر ادوار بازی ها چطور می بینید؟

- المپیک توکیو را نباید با هیچ المپیک دیگری مقایسه کرد چون شرایطی که برای این المپیک وجود دارد هیچ زمان دیگری وجود نداشته است. المپیک این دوره تحت تأثیر کرونا برگزار می شود و این موضوع شرایط خاصی را ایجاد کرده است. شرایطی که در همه دنیا وجود دارد. ما کرونا را در همه کشورهای دنیا می بینیم و حالا مردمی از همه این کشورها دور هم جمع شده اند تا المپیک را برگزار کنند. پس توکیو را با هیچ المپیک دیگری مقایسه نکنید.

* به موضوع کرونا و برگزاری المپیک همزمان با پاندمی این ویروس اشاره داشتید، بهتر نبود در این شرایط بازی ها اصلا لغو می شد؟

- نه اصلا؛ تصمیم برای برگزاری بازی های توکیو بسیار بهتر از لغو این رویداد بود. همیشه مشکلات زیادی وجود داشته و اگر قرار بود با هر مشکل و مانعی، بشر تصمیم به لغو کاری که می خواسته انجام دهد، بگیرد که هیچ چیز جدیدی در طول تاریخ کشف نمی شد و همچنان مردم در شرایطی مثل شرایط باستان زندگی می کردند.

* به عنوان رئیس انجمن جهانی ورزشی نویسان پوشش خبری این دوره بازی ها در این شرایط استثنایی و فعالیت رسانه و نمایندگان شان را چطور می بینید؟

- طبیعتا پوشش خبری این دوره بازی های المپیک سختی های خاص خود را دارد. ارتباط بین خبرنگاران و ورزشکاران خیلی کمتر از گذشته است و این موضوع روی کار رسانه تاثیر می گذارد اما چیزی که قطعی است، اینکه ما دوباره به شرایط کاری قبل بر می گردیم.

* به همه مواردی که المپیک توکیو را خاص و استثنائی کرده باید غیبت تماشاگران و جای خالی آنها در ورزشگاه ها را هم اضافه کرد، نظر شما چیست؟

- یکی از مشکلاتی که این بازیها دارد، غیبت تماشاگران است، این موضوع بر همه چیز اثر می گذارد. تصور کنید که ورزشکاری پیروز می شود اما هیچ کسی در سالن نیست که پیروزی اش را با او شریک شود و کنارش خوشحالی کند، او فقط مربیانش را می بیند. البته این را هم نباید نادیده بگیریم که همان ورزشکار شاید از نزدیک حضور تماشاگران را حس نمی کند اما می داند که میلیون ها مردم از سراسر دنیا او را می ببینند.

کد خبر 5266493 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن جهانی ورزشی نویسان المپیک 2020 توکیو المپیک 2020 توکیو لیگ برتر فوتبال ایران فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس المپیک توکیو تکواندو تیم ملی والیبال ایران جواد فروغی تیم فوتبال تراکتور والیبال کاروان ورزش ایران تیم ملی فوتسال ایران کشتی فرنگی دوره بازی ها بازی های المپیک برگزاری بازی ها ورزشی نویسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب استادیوم محل برگزاری بازی‌های استقلال ملاثانی به یک بحران عجیب برای آبی‌ها تبدیل شده است. پس از اتفاقات رخ داده در دیدار این تیم با فجرسپاسی و مخالفت مسئولین استادیوم غدیر با برگزاری مسابقات ملاثانی و نماینده شیراز در این ورزشگاه، حواشی زیادی پیش آمد.

مدیریت استقلال ملاثانی در تلاش بود تا بتواند بازی این تیم برابر سپاهان از رقابت‌های جام حذفی را در یکی از استادیوم‌های غدیر یا فولاد آرنا اهواز برگزار کند که این اتفاق رخ نداد و پس از مخالفت دو باشگاه فولاد و استقلال خوزستان، حالا از مکان برگزاری این بازی رونمایی شده است.

با اعلام ابراهیم هاشم‌پور، سخنگو و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال ملاثانی، با توجه به هماهنگی‌های صورت‌گرفته و عدم وجود استادیوم در دسترس در اهواز، بازی حساس استقلال ملاثانی و سپاهان اصفهان در ورزشگاه شهید بهنام محمدی و به میزبانی شهر مسجدسلیمان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش همتی به سخنان قالیباف: با علل تورم که موجب سفته بازی است مقابله کنید/ زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • انریکه: من را با کسی مقایسه نکنید
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • پائز: المپیکی شدن ایران اصلا یک رویا نیست
  • ردپای مربی قزوینی در المپیکی شدن الفتی
  • اولین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی چگونه مطرح و به پاریس رسید / استقبال در بدو ورود به ارومیه
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۴ اردیبهشت
  • اهداف پروازی جهانی قطر؛ نماینده المپیکی ایران به مرحله پایانی تراپ نرسید
  • نهایی شد: نبرد المپیکی حسن و کامران در مجارستان