Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نظر می‌رسد که لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا پس از قهرمانی تیم ملی کشورش در رقابت‌های کوپا آمریکا، قصد دارد قرارداد جدیدی با بارسلونا امضاء کند. قرارداد قبلی این مهاجم ۳۴ ساله با بارسلونا ماه گذشته به پایان رسید و عدم تمدید قرارداد او منجر به گمانه زنی‌های زیادی درباره آینده اش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

لیونل مسی تمایل دارد مدت حضورش در بارسلونا را طولانی‌تر کند و به همکاری با رونالد کومان ادامه دهد.

مسی در دوران حضور خود در بارسلونا ۷۷۸ بازی انجام داده و ۶۷۲ بار در تمام مسابقات گلزنی کرده است. مسی در ۱۷ سال حضور در این باشگاه به بارسلونا کمک کرده است تا ۱۰ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۷ قهرمانی کوپا دل ری و ۴ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

این مهاجم آرژانتینی بیش از یک دهه است که بهترین بازیکن بارسلونا است و هنوز از کیفیت و توانایی بالایی برای هدایت تیمش به سمت جام‌های بیشتر برخوردار است. بارسلونا طی این سال‌ها مبالغ هنگفتی را صرف جذب ستاره‌های بزرگ برای بازی در کنار لیونل مسی کرده است. این فوق ستاره‌ها در بیشتر مواقع با برنده ۶ توپ طلا مشارکت‌های خوبی داشتند که به بارسلونا کمک کرده تا جام‌های زیادی را به دست آورد. با این حال این بازیکنان گاهی تحت الشعاع درخشش لیونل مسی قرار گرفته اند. برترین بازیکن ۶ دوره لالیگا بدون شک مرد اصلی بارسلونا است.

حملات بارسلونا به طور معمول حول مهاجم آرژانتینی است که این باشگاه را به سمت خرید بازیکنانی سوق می‌دهد که به بهترین شکل به او کمک کنند. تعدادی از بازیکنان نتوانسته اند در سایه لیونل مسی در بارسلونا کار کنند و به همین دلیل به دنبال دور شدن از باشگاه هستند.

با توجه به این یادداشت نگاهی می‌اندازیم به عملکرد ۵ بازیکنی که در بارسلونا تحت الشعاع درخشش لیونل مسی قرار گرفتند.

۱- زلاتان ابراهیموویچ 

بارسلونا در ازای دریافت ۵۹ میلیون پوند بابت انتقال ساموئل اتوئو،  زلاتان ابراهیموویچ را از اینترمیلان به خدمت گرفت. ابراهیموویچ قبل از انتقال به بارسلونا یکی از گلزن‌ترین مهاجمان اروپا و اصلی‌ترین بازیکن اینتر میلان بود.

ابراهیموویچ با وجود به ثبت رساندن یک رکورد چشمگیر در طول تنها فصل حضورش در بارسلونا، به دلیل مشکلاتی که با پپ گواردیولا، سرمربی وقت بارسلونا داشت، از جمع کاتالان‌ها جدا شد. در روز‌های پایانی حضور ابراهیموویچ در بارسلونا، مهاجم سوئدی و گواردیولا حتی با یکدیگر صحبت نمی‌کردند.

ابراهیموویچ پس از شکست بارسلونا مقابل اینترمیلان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، درباره مشکلات خود با گواردیولا صحبت کرد.

زلاتان ابراهیموویچ در کتاب زندگینامه خود با عنوان "من زلاتان هستم" فاش کرد که اصرار لیونل مسی برای بازی در نوک خط حمله و خودداری از بازی در پُست وینگر راست باعث افول او در بارسلونا شد.

در آن مقطع مسی کانون حمله بارسلونا بود و همین امر باعث شد تا ابراهیموویچ به جناحین منتقل شود.

۲- نیمار 

نیمار بدون شک یکی از بهترین خرید‌های بارسلونا بود. فوق ستاره برزیلی آماده بود تا پس از لیونل مسی به مرد شماره یک تیمش تبدیل شود. نیمار به همراه مسی و سوارز یکی از ترسناک‌ترین مثلث‌های هجومی را تشکیل داد.  

نیمار در طی ۴ فصل حضورش در این باشگاه، در ۱۸۷ بازی، ۱۰۵ گل به ثمر رساند. او به این باشگاه کمک کرد تا ۲ قهرمانی در لالیگا، ۳ قهرمانی در کوپا دل ری و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

نیمار با وجود این که در بارسلونا موفق بود، هرگز به مرد اصلی باشگاه تبدیل نشد. پاری سن ژرمن ۲۲۲ میلیون یورو برای جذب این بازیکن برزیلی از بارسلونا هزینه کرد. انتقالی که به یک رکورد تبدیل شد و دنیای فوتبال را شوکه کرد.  

نیمار به این امید به پاری سن ژرمن پیوست که بتواند باشگاه فرانسوی را به دوره جدیدی هدایت کند و توانایی هایش تحت الشعاع درخشش و محبوبیت مسی قرار نگیرد.  

۳- الکسیس سانچز 

وقتی بارسلونا در سال ۲۰۱۱ با ۲۶ میلیون یورو الکسیس سانچز را از اودینزه به خدمت گرفت، این مهاجم شیلیایی هنوز یک استعداد کم تجربه بود، اما توانایی پیشرفت و تبدیل شدن به یکی از درخشان‌ترین بازیکنان جوان اروپا را داشت.

دریبل زدن، سرعت بالا، گلزنی و تطبیق پذیری سانچز باعث شد تا او طی ۳ فصل حضور در این باشگاه، به یک سرمایه بزرگ برای بارسلونا تبدیل شود. سانچز خیلی زود به یکی از گلزنان اصلی بارسلونا تبدیل شد.

او در آخرین فصل حضورش در این باشگاه در ۳۴ بازی لالیگا ۱۹ گل به ثمر رساند و بدون شک آماده بود تا به بازیکن ثابت بارسلونا برای چند فصل آینده تبدیل شود. با این وجود مهاجم شیلیایی به دلیل حضور لیونل مسی نتوانست به درخشش خود ادامه دهد و در سال ۲۰۱۴ به قیمت ۳۲ میلیون پوند به آرسنال فروخته شد.

سانچز در آرسنال به یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر تبدیل شد، زیرا در این تیم فرصت کافی برای بازی کردن پیدا کرد و با بازیکن دیگری مقایسه نمی‌شد.  

۴- داوید ویا

داوید ویا در تابستان سال ۲۰۱۰ از والنسیا به بارسلونا پیوست. از او که ۵ گل از ۸ گل کشورش در جام جهانی ۲۰۱۰ را به ثمر رساند انتظار می‌رفت که در خط حمله بارسلونا با لیونل مسی زوج خطرناکی تشکیل دهد.  

ویا طی ۳ فصل حضور در این باشگاه، در ۱۱۹ بازی برای بارسلونا ۴۸ گل به ثمر رساند. ویا در بارسلونا ۲ قهرمانی در لالیگا، یک کوپا دل ری و یک لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

داوید ویا در تابستان سال ۲۰۱۳ با مبلغ ۵ میلیون یورو به اتلتیکو مادرید فروخته شد. این انتقال به این دلیل انجام شد که بارسلونا نتوانست بهترین نتیجه را از جذب این مهاجم اسپانیایی بگیرد.

بیشتر بخوانید

۵ رکورد رونالدو در بازی‌های ملی که مسی هنوز به آن‌ها نرسیده است ۵- آنتوان گریژمان

بدون شک بازیکن فرانسوی یکی از بدترین خرید‌های بارسلونا در تاریخ اخیر بوده است. قبل از امضای قرارداد با بارسلونا، آنتوان گریژمان به عنوان یکی از ۵ مهاجم برتر جهان شناخته می‌شد. این بازیکن در تابستان سال ۲۰۱۹ با قراردادی به ارزش ۱۲۶ میلیون یورو از اتلتیکو مادرید راهی نیوکمپ شد.

گریژمان در زمان حضور در اتلتیکو مادرید نقش یک مهاجم  شماره ۱۰ را بازی می‌کرد. به دلیل حضور لیونل مسی و لوئیز سوارز، گریژمان مجبور شد در اولین فصل حضورش در بارسلونا در پُست وینگر راست بازی کند و تنها ۹ گل به ثمر رساند.

گریژمان با وجود بهبود آمار گلزنی خود،  قادر به بیرون آمدن از زیر سایه لیونل مسی نبود. این بازیکن ۳۰ ساله در تلاش برای تکرار فرم خوب خود در زمان حضورش در اتلتیکو مادرید بوده و در حال حاضر شایعاتی درباره بازگشت به تیم سابقش مطرح شده است.

بارسلونا برای پرداخت نکردن دستمزد سنگین گریژمان قصد دارد او را به اتلتیکو مادرید برگرداند و در قبال مهاجم فرانسوی سائول نیگز را به خدمت بگیرد.  

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه بارسلونا لیونل مسی لیگ قهرمانان اروپا گل به ثمر رساند اتلتیکو مادرید فصل حضورش میلیون یورو ترین بازیکن تحت الشعاع لیونل مسی فصل حضور مسی قرار تبدیل شد بدون شک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی عربستان به ستاره بارسلونا | انتخاب ماشین گلزنی برای آینده مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بارسلونا، با رد پیشنهاد فوق‌العاده عربستانی‌ها برای ماندن در بارسلونا موضوع متقاعد شده و به پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی جواب منفی داد.
لواندوفسکی بهترین گلزن آخرین قهرمانی بارسلونا در اسپانیا تا تابستان ۲۰۲۵ با همراه با گزینه تمدید قرارداد به مدت یک سال، قرارداد دارد و حقوقش ۷ تا ۸ میلیون در سال است که قطعا با حقوق پیشنهادی از عربستانی‌ها فاصله زیادی دارد.
مهاجم بارسلونا تمام تمرکزش بر روی این فصل بارسلونا است و کسب سهمیه اروپایی همراه با نتیجه گرفتن در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا برای مهاجم لهستانی‌ها در اولویت او قرار گرفته است.
در حال حاضر زمانی که قرارداد او با باشگاه اسپانیایی به پایان می‌رسد، مهاجم بارسلونایی‌ها قطعا به دنبال کسب تجربه‌ای جدید در عربستان یا آمریکا خواهد بود و به گونه‌ای عربستانی‌ها قصد داشتند در این مسیر پیش‌قدم شوند اما با این حال نزدیکان لواندوفسکی معتقد هستند او زندگی در آمریکا را در عربستان ترجیح می‌دهد.

کد خبر 840813 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال تیم بارسلونا

دیگر خبرها

  • چه بازیکنانی بیشترین بازی را کنار لیونل مسی داشته‌اند؟
  • چه بازیکنانی بیشترین بازی را کنار کریستیانو رونالدو داشته‌اند؟
  • آیا بارسلونا پیراهن شماره 10 لیونل مسی را به لامین یامال می‌دهد؟
  • منچسترسیتی در آستانه جذب بازیکنی دیگر از گروه سیتی فوتبال
  • دست رد لواندوفسکی به اتلتیکو مادرید و لیگ عربستان؛ مهاجم لهستانی در بارسلونا می‌ماند
  • لیونل مسی زمان خداحافظی خود را اعلام کرد
  • لواندوفسکی پیشنهاد عربستانی‌‌ها را رد کرد
  • پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی عربستان به ستاره بارسلونا
  • پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی عربستان به ستاره بارسلونا | انتخاب ماشین گلزنی برای آینده مشخص شد
  • لواندوفسکی پیشنهاد هنگفت عربستانی‌ها را رد کرد