Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق، او پیش از این یک بار محاکمه و به قصاص محکوم شده بود اما دیوان عالی کشور این رأی را نقض کرد. پرونده حمید به یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی چند سال اخیر تبدیل شده و او مصرانه می‌گوید به‌عمد مرتکب قتل نشده است.

این پرونده از روز 24 مرداد سال 96 گشوده شد. در آن روز همسر مادر حمید صفت فوت شد و مأموران پلیس با تحقیقاتی که انجام دادند به این نتیجه رسیدند که متوفی بعد از درگیری با خواننده رپ جان باخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌طور مطرح شد که حمید متوفی را زده و گلدانی را به‌ سمت او پرت کرده که در نهایت منجر به قتل شده است.

این‌گونه بود که حمید بازداشت شد اما اتهام قتل عمد را رد کرد. او گفت اگرچه با مقتول درگیر شد و ضربه‌ای نیز به صورتش زد اما این ضربه مرگ‌بار نبود. حمید در دادسرا ابتدا با قرار وثیقه از زندان آزاد شد اما پرونده بعد از کشمکش‌های زیاد با صدور کیفرخواست قتل عمد به دادگاه کیفری استان تهران ارجاع شد و اولیای‌دم در جلسه محاکمه برای حمید درخواست قصاص کردند. متهم در دادگاه نیز اتهام قتل را رد کرد اما چند نکته علیه او مطرح شد.

نخست آنکه مقتول به بیماری قلبی مبتلا بود و همان یک ضربه به صورت می‌توانست برایش کشنده تلقی شود. ضمن اینکه در دادگاه مطرح شد حمید بوکسور حرفه‌ای است و ضربات سنگینی دارد. صفت در دادگاه توضیح داد روز حادثه وقتی از درگیری مادر و ناپدری‌اش مطلع شد وارد ماجرا شد و در جریان درگیری گلدانی را به دیوار کوبید و ضربه نیز وارد کرد که مرگ‌بار نبود. قضات در این مرحله تصمیم گرفتند حمید را بازداشت کنند.

در نهایت قضات رأی به قصاص دادند اما دیوان عالی کشور این حکم را نپذیرفت. به‌این‌ترتیب خواننده معروف دیروز یک‌ بار دیگر پای میز محاکمه رفت. او باز هم اتهام قتل عمد را رد کرد و گفت: من از بیماری متوفی خبر نداشتم و نمی‌دانستم او عمل قلب انجام داده و دارو مصرف می‌کند. او هشت ماه از سال را در آلمان زندگی می‌کرد ضمن اینکه درباره بیماری‌اش حرفی نمی‌زد. فقط یک‌ بار که در آلمان بود وقتی تلفنی صحبت می‌کردیم، گفت قصد دارد برای قلبش به دکتر مراجعه کند.

مشکل را از او پرسیدم که گفت چیز خاصی نیست. من با متوفی رابطه خوبی داشتم و با هم به رستوران می‌رفتیم. حتی چند روز قبل از حادثه او برایم جشن تولد گرفت. متهم ادامه داد: من دو سال آخر در خانه مادرم زندگی نمی‌کردم و از بیماری متوفی بی‌اطلاع بودم و فقط گاهی می‌دیدم قند خونش را اندازه‌گیری می‌کند. حمید درباره اختلافات مادرش با متوفی گفت: متوفی عصبانی بود اما با مادرم اختلاف شدیدی نداشتند و همه چیز در حد جروبحث‌های زن و شوهری بود. ضمن اینکه مهریه مادر من فقط 14 سکه بود و اگر اختلافات شدید بود متوفی با توجه به وضع مالی‌اش می‌توانست به‌راحتی مادرم را طلاق بدهد. من هر بار از اختلاف آنها مطلع می‌شدم به مادرم تذکر می‌دادم و از متوفی نیز خواهش می‌کردم مشاجره نکنند.

متوفی و مادرم 10 سال با هم زندگی کردند که من در پنج سال اول خانه پدر خودم بودم. سه سال بعد را با آنها زندگی کردم و دو سال آخر نیز خانه مستقل گرفتم. متهم درباره ورزش بوکس گفت: در دادگاه مطرح شده بود من بوکسور حرفه‌ای هستم. واقعیت این است که من همیشه برای سلامتی و لاغری ورزش می‌کردم و باشگاه می‌رفتم اما تمرینات بوکس من مربوط به بعد از حادثه است. وقتی از زندان آزاد شدم سراغ این رشته رفتم و آن را شروع کردم. زمان حادثه من اصلا بوکس کار نمی‌کردم.

حمید درباره زمان درگیری نیز گفت: بعد از درگیری من مادرم را با خودم از خانه بیرون بردم و به منزل مادربزرگم رساندم و بعد به خانه خودم رفتم. چند ساعت بعد مادرم تماس گرفت و گفت همسرش فوت شده است. متوفی زمانی‌ که من در خانه بودم سر پا بود و کنار تلویزیون ایستاده بود. او حتی با همسایه‌ها صحبت کرده و گفته بود نباید عصبانی می‌شد. علاوه بر اینکه طبق گزارش‌های موجود او با پای خودش به اورژانس رفت.

در ادامه وکیل متهم به دفاع پرداخت و گفت: طبق گزارش پزشکی قانونی هیچ‌گونه آثار ضرب‌وجرح و شکستگی در سر و جمجمه متوفی دیده نشده بنابراین ضربه موکلم شدید نبوده و کمیسیون 11 نفری پزشکی قانونی نیز اعلام کرده خون‌ریزی به‌ دلیل استرس بوده ضمن اینکه در گزارش مأمور کلانتری نیز اعلام شده متوفی هیچ‌گونه اثر جراحت نداشت و با پای خودش تا آمبولانس رفت. ضمن اینکه از متوفی سؤال پرسیده شده و او گفته بود موکلم گلدان را به‌ طرفش پرت کرد اما او جاخالی داد و گلدان به دیوار خورد. وکیل متهم درباره اظهارات یکی از همسایه‌ها که گفته بود متوفی را در حالی‌ که خون‌آلود بود روی زمین مشاهده کرد، گفت: چنین ادعایی با گزارش کلانتری همخوانی ندارد. او ادامه داد: رسیدگی به این پرونده چهار سال است که به طول انجامیده و معطل مانده است و در‌این‌میان عمر و جوانی موکلم که هنرمند هم هست، از بین می‌رود. در ادامه جلسه دادگاه وکیل اولیای‌دم صحبت کرد و توضیحاتی را ارائه داد. او گفت: طبق معاینات اولیه خون‌ریزی متوفی در ناحیه سخت‌شامه بوده که این نقطه از بدن فقط با ضربات محکم دچار خون‌ریزی می‌شود.

ضمن اینکه آثار ضرب‌وجرح را قضات باید تشخیص دهند و این ربطی به پزشکان ندارد. علاوه بر این از کمیسیون 11 نفری پزشکی قانونی باید درباره اثرات دارو در متوفی استعلام می‌شد که چنین سؤالی پرسیده نشده است. در نهایت قضات دادگاه رسیدگی به این پرونده را بار دیگر متوقف کردند تا از پزشکی قانونی استعلام‌های لازم را بگیرند و بعد برای صدور رأی  وارد شور شوند.

پربیننده ترین افشای راز رابطه پنهانی زن خیانتکار کیف‌ قاپی بی رحمانه از زن جوان تهرانی! + فیلم خودکشی در قبرستان انتقام از مادرشوهر با اتهام قتل وانت خیارشور ۳ نفر را کشت + عکس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: محاکمه پزشکی قانونی اتهام قتل مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، به همت هیئت دو ومیدانی استان همدان به منظور حمایت از قهرمانان ملی، ارزیابی وضعیت آمادگی مدعیان قبل از المپیک و احتمال حضور در مسابقات بین المللی، مسابقه رکورد گیری با حضور همه مدعیان پیاده روی کشور در پیست استادیوم شهدای قدس همدان برگزار شد.

حضور حمید زورآوند نماینده کشورمان در المپیک پکن، رکوردار بزرگسالان و قهرمان چندین ساله کشور، آرمین شاه ملکی رکوردار جوانان و سابقه حضور در مسابقات جهانی نوجوانان، اسدی منش رکوردار نوجوانان کشور و قهرمان مسابقات آسیایی تاشکند و جوانان جویای نامی، چون الست و پیله ور از جذابیت‌های این رقابت بود.

در پایان حمید زورآوند با رکورد ۴۵ دقیقه و چهل و یک ثانیه قهرمان، آرمین شاه ملکی ۴۸ دقیقه و شش ثانیه دوم و عارف پیله وری با رکورد ۴۹ دقیقه و ۵۳ ثانیه در جایگاه سوم ایستادند.

رکورد‌های به دست آمده توسط این قهرمانان با توجه به سرمای هوا و ماه مبارک رمضان قابل توجه است.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رپ خواندن حمید صفت در سریال «اژد‌های هفت سر»
  • «حمید نوری»؛ ۱۶۰۰ روز بازداشت غیرقانونی در بهشت گردشگران
  • رمز و راز تابوت‌های مصریان باستان
  • واکنش حمید مطهری به بیانیه استقلال درباره تیم ملی
  • رقابت ستاره ها و بزرگان پیاده روی کشور در همدان 
  • برپایی اردوی شاگردان حمید باوفا در سالن جهانبخت توفیق
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • ماجرای سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی
  • سقوط مرگبار زن ۱۹ ساله در عید‌ دیدنی خونین محله لواسان
  • (تصاویر) حمید رسایی خوشنویسی خود را به رخ کشید!