Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا ایروانی نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در استان اصفهان گفت: آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ براساس مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با حضور ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب که ۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد هستند، در ۳۶۷ حوزه امتحانی اصلی و ۱۷۹ شهر در سراسر کشور برگزار می‌­شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او اضافه کرد: در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، تعداد ۴۲۵۱۴ داوطلب که از این تعداد،  ۲۳۹۳۴ (۳/۵۶ %) نفر زن و ۱۸۵۸۰ (۷/۴۳ %) نفر مرد هستند، در ۱۷ حوزه امتحانی در ۱۰ شهرستان اصفهان، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، شهرضا، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه و نجف‌آباد در ۱۳۱ کد رشته امتحانی به منظور پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در استان اصفهان بیان کرد: ۲۵۸۴۵ داوطلب (۱۴۶۴۰ داوطلب زن و ۱۱۲۰۵ داوطلب مرد) شهر اصفهان در ۵ حوزه امتحانی دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه معارف قرآن و عترت، دانشگاه غیرانتفاعی شهید اشرفی اصفهانی و دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان) در این آزمون شرکت می‌کنند.

ایروانی گفت: براساس آمار، تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ در استان اصفهان ۴۰۹۶ نفر (۸/۸ %) کمتر شده است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان اصفهان در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد افزود: کارت شرکت در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته‌های امتحانی گروه‌های آموزشی شش‌گانه از روز یکشنبه، سوم مردادماه ۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.

او گفت: داوطلبان می‌توانند از این تاریخ تا هفتم مردادماه ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش از کارت خود پرینت تهیه کنند. همچنین داوطلبانی که در دو کد رشته متقاضی شده‌اند، باید علاوه بر کد رشته امتحانی اول، پرینت کارت کد رشته امتحانی دوم را هم دریافت کنند.

ایروانی خاطرنشان کرد: باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد استان اصفهان (بجز شهرستان کاشان) از صبح روز دوشنبه چهارم مرداد تا صبح روز جمعه نهم مرداد ۱۴۰۰ در دانشگاه اصفهان فعال است.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان اصفهان در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد تاکید شروع فرایند آزمون، ساعت ۸:۰۰ صبح است،  لذا داوطلبان لازم است که حداقل نیم ساعت قبل از شروع فرایند آزمون در حوزه امتحانی مربوطه حضور داشته باشند.

او ضمن تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از داوطلبان این آزمون درخواست کرد که بمنظور پیشگیری از تجمع در مقابل درب‌های ورودی، حضور خود را به دقایق پایانی موکول و از ساعت ۶:۳۰ الی ۷:۳۰ صبح به حوزه‌های امتحانی مراجعه کنند.

ایروانی یادآور شد: داوطلبان لازم است در هنگام ورود به جلسه آزمون، پرینت کارت ورود به جلسه و شناسنامه یا کارت ملی معتبر به همراه داشته و از همراه داشتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف، کتاب و جزوه و ... جدا خوداری کنند.  

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش آموزش کشور در استان اصفهان در امر برگزاری آزمون کارشناسی ارشد گفت: نظر به اینکه سوالات رشته‌های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه‌ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سوالات دروس ذیربط نیاز به ماشین حساب نیست، لذا به داوطلبان تأکید می‌شود با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگویی به سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی نیاز به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد.

او تاکید کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا، همراه داشتن ماسک سه لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی برای داوطلبان محترم الزامی است.

ایروانی بیان داشت: ضمن اینکه تمامی حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از جلسات آزمون بطور کامل ضدعفونی می‌شوند مجددا یادآوری می‌شود حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد کارشناسی ارشد برگزاری آزمون کارشناسی ارشد استان اصفهان حوزه امتحانی ماشین حساب کد رشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا (چهارشنبه)

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبانی‌که موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ نشدند، از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تا روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، علی صدر با اعلام این خبر گفت: با توجه به درخواست مکرر داوطلبانی‌که تا تاریخ تعیین شده به دلیل تعطیلات عید نوروز موفق به ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳نشدند، برای آخرین بار ترتیبی اتخاذ شده است که صرفا در روز‌های چهارشنبه ۲۹ فروردین و پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه نیز بتوانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: داوطلبان باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مذکور که از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترس است، نسبت به ثبت‌نام در همین درگاه اطلاع‌رسانی اقدام کنند و این آخرین فرصت برای متقاضیانی است که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند و بدیهی است بعد از تاریخ فوق هیچ درخواستی برای ثبت‌نام و یا ویرایش اطلاعات قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبانی که قبلاً در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات ندارند.

آزمون نوبت دوم برای داوطلبان در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۷ و ۸ تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد و داوطلبان باید توجه کنند که نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روز‌های پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی در اصفهان
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • فرصت دوباره برای نام نویسی کنکور
  • جاماندگان کنکور از امروز ثبت نام کنند
  • اعلام نتایج آزمون ورودی دوره دکتری سال ۱۴۰۳
  • ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا (چهارشنبه)
  • نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم