Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@05:30:31 GMT

در تمام شهرهای قرمز فقط ۷ شغل تعطیل است، حتی تهران!

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۷۹۷۷

در تمام شهرهای قرمز فقط ۷ شغل تعطیل است، حتی تهران!

برخلاف صحبت‌های روز گذشته رئیس اتاق اصناف تهران، دبیر کل اتاق اصناف تاکید کرد که وضعیت فعالیت مشاغل در همه استان‌ها بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، در حالی که روز گذشته، بعد از پایان تعطیلات سراسری شش روزه استان‌های تهران و البرز، رئیس اتاق اصناف تهران گفت که فقط مشاغل گروه یک در تهران مجاز به فعالیت هستند، اتاق اصناف ایران می‌گوید ملاک، آخرین اطلاعیه‌ای است که بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد باقر مجتبایی،  دبیرکل اتاق اصناف ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت فعالیت مشاغل در وضعیت جدید کرونایی کشور گفت: با اتمام تعطیلی شش روزه استان‌های تهران و البرز،  همه کشور مشمول مصوبه محدودیت هفت شغل هستند و سایر مشاغل می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

هفته گذشته اتاق اصناف ایران اطلاعیه‌ای منتشر کرده بود که بر اساس آن فعالیت کلیه مشاغل صنفی با رعایت پروتکل بهداشتی به جز هفت گروه شغل صنفی شامل رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها، به صورت پذیرایی در فضای بسته (ولی بصورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند)؛  تالارهای پذیرائی؛ سالن های سینما و تئاتر؛ پاساژها و بازارهای سربسته، به استثناء پاساژهای تخصصی نظیر لاستیک، قطعات یدکی، آهن‌آلات، کامپیوتر به جز پوشاک، کیف، کفش و موبایل؛ استخرهای سرپوشیده و باشگاه های بدن سازی؛ شهربازی و باغ وحش‌ها؛ نمایشگاه های عمومی و تخصصی،  در تمامی شهرهای سراسر کشور در وضعیت قرمز کرونایی مجاز است.

در این اطلاعیه به تصمیمات نشست مشترک روز ۲۷ تیر ماه، قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد که به ریاست وزیر کشور و فرمانده قرارگاه برگزار شد، استناد و مقرر شده بود که در تعطیلات شش روزه تهران البرز از سه شنبه هفته گذشته به مدت شش روز، فقط گروه یک شغلی مجاز به فعالیت باشند که این تعطیلات دو روز پیش تمام شد.

بر این اساس در حال حاضر در همه شهرهای قرمز، فقط فعالیت هفت شغل محدود و مابقی مجاز به فعالیت هستند.

البته مشاهدات میدانی حاکی از آن است که حتی در تعطیلات سراسری تهران برای کنترل بیماری کوید ۱۹ که از سه شنبه هفته پیش شروع شد و تا روز گذشته ادامه داشت همه اصناف غیرضروری همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند که بر اساس گزارش‌های میدانی شرایط اقتصادی و نبود حمایت‌های دولتی در این وضعیت تاثیرگذار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اتاق اصناف کروناویروس اتاق اصناف بر اساس شش روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۷۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر نصیری پیش از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طرح «زیست شبانه» با توجه به افزایش تردد در ساعات بامداد بمنظور ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و نظارت بر فعالیت های واحدهای صنفی در این ساعات در استان قم ادامه خواهد داشت.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد بدون مماشات با مخلان آسایش و آرامش شهروندان در اولویت فرماندهی انتظامی بوده و این طرح با حضور رده‌های مرتبط پیگیری و اجرایی می‌شود.

از بهمن ماه سال گذشته مصوب شد، هیچ واحد صنفی جز در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مراکز خدمات عمومی بعد از ساعت ۱۲ فعال نباشند.

نیروی انتظامی استان قم نیز طی این مدت با واحدهای صنفی متخلف برخورد کرده است.

کد خبر 6085587

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان