Web Analytics Made Easy - Statcounter

انگلیس و فرانسه برای محافظت از مردم در مقابل حمله تروریستی در کانال (مانش) به کشتی‌های مسافربری، توافقنامه امنیتی جدیدی امضا کردند.

 خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب گزارش داد، پیمان امنیت دریایی انگلیس و فرانسه در پاریس در دیدار وزیران دفاع و امورخارجه دو کشور امضا شد.

دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد، این معاهده اساس اقدام مشترک و هماهنگ را تشکیل می‌دهد که باید توسط نیروهای انگلیس و فرانسه در واکنش به حادثه‌ای مانند حمله تروریستی به کشتی در کانال انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیمان، انگلیس و فرانسه را قادر می‌سازد تا اطلاعات مربوط به تهدیدهای احتمالی را به اشتراک بگذارند، پاسخ سریع‌تر به حوادث جدی داشته باشند و واکنش‌های مشترک کارآمدتر را هماهنگ کنند.

دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس در این باره گفت: انگلستان و فرانسه به عنوان متحدان نزدیک با هم همکاری می‌کنند تا از شهروندان و ارزش‌ها محافظت نمایند.

وی افزود: این پیمان توانایی ما را در پاسخ سریع و موثر به تهدیدهای تروریستی در کانال تقویت خواهد کرد.

در بیانیه مشترک منتشر شده آمده است، وزیران دفاع و امورخارجه انگلیس و فرانسه در این دیدار در مورد موضوعات بین‌المللی از جمله چالش های امنیتی جدید در حوزه سایبری، منطقه هند-اقیانوس آرام و مبارزه با تروریسم در آفریقا و همچنین سوریه و عراق نیز  بحث و تبادل نظر کردند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انگلیس و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: 

ما درخت افکن نه‌ایم آنها گروهی دیگرند

 با وجود صد تبر، یک شاخِ بی بَر نشکنیم!

«شمس‌الدّین محمّد وحشی بافقی»

«روز جهانی زمین پاک» را گرامی می‌داریم. احترام به محیط زیست از ارزش‌ها و سنت‌های کهن ایرانی است.  

مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی و پیامد‌های مخرب آنها، مستلزم همکاری‌های مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی است.

دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و همسایگان، اهتمام ویژه‌ای برای برنامه‌ریزی، همکاری و مقابله مشترک با چالش‌های زیست محیطی از جمله گرد و غبار، سیل و خشکسالی قائل است و در این زمینه آماده همکاری با سایر کشورهاست.

در سطح جهانی نیز جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های جدّی در مسیر پیشبرد اهداف بین‌المللی مربوط به زمین پاک را در دست اقدام دارد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • بیانیه حماس درباره مذاکرات توافق آتش‌بس
  • حماس: از خواسته‌های اصولی خود درباره آتش‌بس کوتاه نمی‌آییم
  • امضای 8 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و پاکستان
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • کنعانی: مقابله با فجایع طبیعی زیست محیطی مستلزم همکاری‌های مشترک بین‌المللی است
  • داعش مسئول حمله تروریستی کابل
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی
  • تفاهم نامه همکاری سه جانبه آموزش فنی در خوزستان به امضا رسید