Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@02:39:18 GMT

خوزستان تبدیل به تابلوی بحران‌های کشور شده است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۰۷۵

خوزستان تبدیل به تابلوی بحران‌های کشور شده است

نماینده اهواز گفت: علت اینکه در هفته پایانی کار دولت دوازدهم این سوال را مطرح می‌کنم این است که یک پیام جدی به دولت آینده و وزرای آینده بدهیم که ما نمایندگان در کار نظارت اغماض نخواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بررسی سوال مجتبی یوسفی نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره علت عدم نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و عدم اجرای مفاد قانون شرایط انتخاب شهرداران در دستور کار امروز(سه شنبه 5 مرداد) قوه مقننه قرار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یوسفی در تشریح سوال خود از وزیر کشور، گفت: مردم امروز بحران و تنش آبی در خوزستان، آب گرفتگی گذشته در استان های مختلف، بحران کرونا در سیستان و بلوچستان و شمال کشور، گرانی سیمان و  کمیابی آرد را می بینند و از ما می پرسند شما نمایندگان در مجلس چه کاره هستید؟

وی افزود: علت اینکه در هفته پایانی کار دولت دوازدهم این سوال را مطرح می‌کنم این است که یک پیام جدی به دولت آینده و وزرای آینده بدهیم که ما نمایندگان در کار نظارت اغماض نخواهیم کرد.

نماینده اهواز در مجلس  بیان کرد: وقتی انتصاب استانداران، فرمانداران و شهرداران در اختیار وزیر کشور است، سوال می‌شود که چرا استان‌ها و شهرهای ما چنین وضعیتی دارند. آقای رحمانی‌فضلی شما علیرغم مفاد مشخص آئین‌نامه انتخاب شهرداران که برای شهرهایی مانند اهواز شهردار باید 9 سال سابقه اجرایی و مدرک فوق لیسانس داشته باشد، فردی را منصوب کردید که با مدرک دیپلم 2 سال معاون فرهنگی شهردار بود و بعد از آن هیچ مسئولیتی نداشته و به یکباره با مدرک فوق لیسانس شهردار شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: شاید همانطور که آقای روحانی گفته عملکرد اقتصادی ما خوب بود و مردم راضی هستند یا گفتند عملکرد ما در خوزستان بی‌بدیل بوده است، انتظار دارید که ما و مردم از شما عذرخواهیم کنیم؟ آقای وزیر کشور استان ما امروز در نتیجه همین انتصاب‌های شما به تابلوی بحران‌ها در کشور تبدیل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به روند انتصاب شهردار اهواز و همچنین تلاش‌های استاندار وقت خوزستان در جهت جلوگیری از استیضاح وی اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس

آخرین داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور نشان می‌دهد، هوای ۲ شهر خوزستان امروز برای گروه‌های حساس ناسالم شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 10 صبح براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، وضعیت هوا در ایستگاه‌های استانداری و نیوساید شهر اهواز به ترتیب با شاخص‌های 103 و 108 و شهر هندیجان با شاخص 104میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوای شهرهای آبادان، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، رامهرمز، سوسنگرد، شادگان، شوش و کارون به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

همچنین وضعیت هوای اندیمشک، ایذه، دزفول، شوشتر، گتوند و مسجدسلیمان با شاخص زیر 50 در وضعیت سالم و پاک قرار دارند. بر اساس این گزارش سال گذشته اهواز هیچ روز سالم و پاکی نداشت.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا 50 هوا پاک، 51 تا 100 هوا قابل قبول، 101 تا 150 هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، 201 تا 300 هوا بسیار ناسالم و 301 تا 500 شرایط کیفی هوا خطرناک است.استان خوزستان 25 ایستگاه پایش کیفی هوا دارد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند | ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • سوژه‌های «محفل» که به سلبریتی قرآنی تبدیل شدند/ ماجرای دعوت عربستان از قاری نوجوان چه بود؟
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • شهرداری ساری نیروی مازاد را از حالت تهدید به یک فرصت کسب درآمد تبدیل کند
  • طرح سئوال از شهردار رودان کلید خورد
  • فلسفی: اولویت مجلس آینده فسادستیزی و شفافیت باشد
  • هوای اهواز و هندیجان ناسالم برای گروه‌های حساس