Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- تولیت آستان قدس‌رضوی با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه سربازی امام زمان(عج) است، گفت: امام زمان(عج) چکیده تمام انبیاء الهی هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی در مراسم عمامه‌گذاری جمع محدودی از طلاب حوزه علمیه خراسان که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام مبارک دهه ولایت به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره و با بیان اینکه علم نوری است که خداوند در دل هر که بخواهد قرار می‌دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است، اظهار داشت: «اخلاص» خمیر مایه اصلی عبودیت و رمز موفقیت انسان در اعمال مؤمنانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طلبگی شغل نیست، بلکه سربازی امام زمان(عج) است، گفت: حضرت امام زمان(عج) چکیده تمام انبیاء الهی هستند، در نتیجه طلبگی و سربازی حضرت مهدی(عج) نیز در حقیقت امتداد رسالت انبیاء بوده و موفقیت در این راه در گروی علم و دانش بوده و علم و دانش ثمره اخلاص است.

تولیت آستان قدس رضوی رمز موفقیت و توفیقات علمای بزرگ اسلام را اخلاص دانست و با اشاره به سیره برخی علمای اسلام، تصریح کرد: شیخ عباس قمی ده‌ها کتاب درحوزه‌های مختلف نوشته است که یک کتاب آن مفاتیح الجنان بوده، اگر امروز بخواهیم کتابی همچون مفاتیح الجنان بنویسیم، حتما یک ساختمان چندطبقه با چندین پژوهشگر و سیستم‌های کامپیوتری نیاز داریم تا شاید بتوانیم این کار را انجام دهیم؛ اما شیخ عباس قمی تنها یکی از کارهایی که به تنهایی و با امکانات آن زمان انجام داده تألیف مفاتیح‌الجنان است، این توفیقات جز با اخلاص به دست نمی‌آمد.

وی با بیان اینکه شیخ عباس قمی به سبب اخلاص مورد عنایت الهی بود، اظهار کرد: شیخ عباس قمی هنگامی که کتاب مفاتیح را برای چاپ به چاپخانه می‌برد، در هنگام بستن قرارداد پشیمان می‌شود و کتاب را می‌گیرد و پس از یک سال مجدد برای چاپ آن بازمی‌گردد. وقتی از او درباره این کار می‌پرسند، می‌گوید که من برای تمام روزهای سال ادعیه و اعمالی نوشته‌ام؛ با خود گفتم شاید عمل به این کتاب ممکن نباشد، پس یک سال خود به این کتاب عمل کردم و اکنون برای چاپ آن آمده‌ام.

110 هزار وعده غذایی توسط آستان قدس در حاشیه شهر مشهد توزیع می‌شودتولیت آستان قدس رضوی درگذشت مادر شهیدان غلامی را تسلیت گفترئیس سازمان انرژی اتمی: آستان قدس نقش مهمی در افزایش تولید رادیوداروهای جدید داشته است

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به آیه شریف «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ»، اظهار کرد: هنگامی که انسان از روی اخلاص برای رضای الهی کار و تلاشی انجام می‌دهد، خداوند نیز کمک و یاری خواهد کرد و کاری که خالصانه برای خداوند باشد ماندگار شده و مشمول گذر زمان نمی‌شود.

وی طلاب را به حفظ ارتباط معنوی با حضرت ولی عصر(عج) توصیه و ابراز کرد: طلاب باید هر روز به فرمانده خود حضرت حجت(عج) متوسل و با آن حضرت تجدیدعهد کنند تا بتوانند همواره در مسیر کسب علوم دینی و تبلیغ پیام خدا در جامعه ثابت قدم بمانند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه اخلاص، رمز توفیقات علمای بزرگ اسلام و موفقیت در راه تبلیغ دین خدا است، اظهار کرد: آیت الله وحید خراسانی مرجع عالیقدر جهان تشیع در سفارشی عالمانه توصیه به تلاوت هر روزه قرآن کریم و تقدیم آن به ساحت امام عصر(عج) داشتند و فرمودند قرآن بهترین هدیه برای حضرت مهدی(عج) است که طلاب باید به این امر اهتمام داشته باشند.

حجت‌الاسلام مروی با اشاره به هجمه‌های روز افزون دشمنان دین به معنویات، ابراز کرد: امروز تمام عالم استکبار برای ترویج بی‌دینی و ایجاد جدایی میان بشر و معنویات در تلاش‌اند و این طلاب هستند که باید از دین دفاع کنند و این دفاع بدون عنایت حضرت مهدی(عج) در برابر این هجمه‌ها و شبهه‌های گسترده و تبلیغات وسیع ضد دینی ممکن نیست.

گفتنی است، در پایان این مراسم تعدادی از طلاب به نمایندگی از طلاب حوزه علمیه خراسان با حضور تولیت آستان قدس رضوی معمم شدند.

انتهای پیام/281‌/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس تولیت آستان قدس رضوی امام زمان عج شیخ عباس قمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • اساس طلبگی و تبلیغ داشتن انگیزه است
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود