Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، ناو هواپیمابر اچ ام اس کوئین الیزابت توسط شش کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس، یک زیردریایی و ۱۴ بالگرد نیروی دریایی همراهی می‌شود. حضور این ناوگان در منطقه بحث برانگیز دریای چین جنوبی می‌تواند سبب ایجاد تنش‌هایی با چین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این بزرگترین و قدرتمندترین کشتی جنگی نیروی دریایی انگلیس است. ناو هواپیمابر اچ ام اس کوئین الیزابت با همراهی کشتی‌های جنگی در حال مستقر شدن در دریای چین جنوبی است. این بزرگترین انباشت ناوگان نیروی هوایی و دریایی انگلیس طی سال هاست. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس اعلام کرد استقرار این ناوگان می‌تواند به تقویت قدرت نرم این کشور همانند باور به دموکراسی و اجرای قانون کمک کند. تحلیلگران می‌گویند مسائل ژئوپلتیکی مطرح است.

چارلی تایر استاد دانشگاه نیو ساوت ولز گفت: "این مسئله‌ای مهم است، زیرا تنش‌هایی بر سر تایوان وجود دارد و انگلیس و سایر قدرت‌های بزرگ نمی‌خواهند شاهد آغاز درگیری مسلحانه در آن منطقه باشند و لذا آن‌ها باید نشان دهند کشورشان تمایل دارد علیه روند توسل به زور دست به اقدام بزند. این اقدام همچنین یک نشانه برای دولت بایدن است که انگلیس یک بازیگر و هم پیمان است و در اروپا گیر نکرده است، بلکه به صورت مستقل اقدام می‌کند. "

انتظار می‌رود این ناو هواپیمابر در دریای چین جنوبی مستقر شود، دریایی که چین ادعای حاکمیت بر بخش گسترده‌ای از آن را دارد. بخشی از مأموریت این ناوگان شامل این موضوع می‌شود تا آزادی ناوبری را در دریای چین جنوبی نشان دهد، اما دولت چین این اقدام را تحریک آمیز می‌داند.

طی سال‌های اخیر، چین هزینه‌های نظامی خود را افزایش داده و همچنین ادعا‌های صریح تری را در ارتباط با دریای چین جنوبی مطرح کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ناو انگلیسی نیروی دریایی انگلیس دریای چین دریای چین جنوبی دریایی انگلیس نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرامش در دریای خزر

هواشناسی دریایی مازندران اعلام کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر امروز با موج کوتاه همراه است.

سرعت وزش باد امروز در نزدیک سواحل استان تا ۶ متر بر ثانیه پیش بینی می‌شود.

ارتفاع موج هم در این مدت تا ۰۵ متر برآورد می‌شود.

بزرگترین دریاچه جهان در این مدت برای فعالیت‌های دریایی مناسب خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۵ ارتش قدرتمند خاورمیانه بر اساس تجربه جنگی، تعداد پرسنل و تسلیحات نظامی (+عکس)
  • آرامش در دریای خزر
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • وقوع انفجار در یکی از سایت‌های بزرگترین شرکت تسلیحاتی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین شرکت جنگ افزار سازی انگلیس
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ/ فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن جماران با همه توان در خلیج عدن حضور دارد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: کشتی‌هایمان را از خلیج عدن تا دهانه سوئز اسکورت می‌کنیم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • هزینه یک میلیارد دلاری آمریکا برای مقابله با حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ