Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@17:17:53 GMT

اکتسابی: اکران آنلاین در شرایط کرونا غنیمت است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۴۷۳

اکتسابی: اکران آنلاین در شرایط کرونا غنیمت است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرشاد اکتسابی گفت: ما فیلمسازها نمایش فیلممان در سالن‌های مملو از تماشاگر را دوست داریم. نمایش فیلم در سالن سینما، باعث می‌شود با تماشاگر در ارتباط باشیم، حس او نسبت به فیلم را درک کرده و واکنش‌هایش را ببینیم. به همین دلیل، شاید هیچ چیز جای اکران در سینما را برای سازنده فیلم نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال‌های پیش در جشنواره «سینماحقیقت» پس از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی هم برگزار می‌شد که ارزش افزوده داشت و جذاب بود.

این کارگردان ادامه داد: اما نمایش آنلاین در شرایطی که در دو سال اخیر با آن مواجه بوده‌ایم یک امکان تازه برای ارتباط با مخاطب و غلبه بر فضایی است که شیوع ویروس کرونا به آن دامن زده است. برای مستندسازها، این دو سال، به سختی و تلخی گذشت. اکران آنلاین و استمرار در نمایش مستندها از طریق پلتفرم‌ها می‌تواند بخشی از این دشواری‌ها را جبران کند.

کارگردان «دنیای درون» افزود: تجربه خوب اکران آنلاین در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» امیدوارکننده است. بازدیدها نشان‌دهنده استقبال دوستداران سینمای مستند از نمایش فیلم‌ها به شیوه برخط بود. زمانی که جشنواره، فیزیکی برگزار می‌شد فقط تهرانی‌ها می‌توانستند فیلم‌ها را ببینند اما در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» مخاطبان سراسری بودند و این، امتیاز بزرگی برای سینمای مستند است.

کارگردان «گذراز غبار» ادامه داد: شاید بهترین شکل این است که همزمان با اکران آنلاین، فرصتی برای نمایش فیلم‌ها در سالن سینما هم فراهم شود. از سویی دیگر،امیدوارم با بهبود شرایط و تسریع روند واکسیناسیون پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از این دو امکان مفید استفاده کرده وهم فیزیکی و هم آنلاین برگزار شود. می‌توان در کنار نمایش آنلاین فیلم‌ها، جلسه نقد و بررسی اثر را هم به شکل آنلاین برگزار کرد. استفاده از نقدهای منتقدان و دیدن کامنت‌ها و نظر تماشاگران این مستندها برای فیلمسازان مهم است.

۵۸۵۸

کد خبر 1539067

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران سینمای مستند اکران آنلاین اکران آنلاین نمایش فیلم فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مسوول ستاد اکرانهای مردمی جشنواره عمار شهرستان برخوار گفت: این فیلم همزمان با اکران در سینماهای سراسر کشور روز جمعه 7 اردیبهشت بصورت اختصاصی با حضور علی طاهرفر کارگردان و بازیگران آن از جمله تورج الوند، علی استادی و رضا ناجی در استان اصفهان در چهار سانس سینما ساحل، سینما چهار باغ و سینما فرهنگ خمینی شهر و تالار شهرداری دولت آباد اکران می شود.
ابراهیم معینی افزود: وی گفت: این فیلم دلبستگی‌های یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما را روایت می‌کند که با اشتیاق تمام موفق به تولید چند فیلم کوتاه شده و در آرزوی ساختن نخستین فیلم سینمایی خودش است.
وی گفت: این فیلم برداشتی آزاد از کتاب آپاراتچی نوشته دکتر روح الله رشیدی است که رویدادهای آن در اوایل دهه 60 شهر تبریز می‌گذرد و برنده سیمرغ بلورین و جایزه ویژه هیئت داوران در بخش نگاه نو چهل‌دومین جشنواره فجر است.
این اثر محصول مشترک بنیاد سینمایی فارابی، سازمان سینمایی سوره و مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» به تهیه کنندگی سجاد نصراللهی است.

دیگر خبرها

  • نمایش تجهیزات نظامی غنیمت گرفته شده از اوکراینی ها در مسکو | تصاویر
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد
  • «پرویز خان» راهی اکران آنلاین شد
  • «پرویز خان» به خانه‌ها رسید/ روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • روایتی متفاوت از مربی اخلاق فوتبال در راه اکران آنلاین
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل برگزار می‌شود