Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:29:03 GMT

نظر هلال احمر درباره تجمیع مراکز امدادی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۵۸۱

نظر هلال احمر درباره تجمیع مراکز امدادی

تجمیع مراکز امدادی در جاده‌ها که پیش از این با چراغ سبز رییس سازمان مدیریت بحران کشور و تاکید او بر ضرورت تحقق این امر روبه‌رو شده بود، در تازه‌ترین اظهار نظر مورد مخالفت رییس جمعیت هلال احمر به عنوان یکی از بازوهای مهم امدادونجات در کشور روبه رو شده است.

به گزارش ایسنا، موضوع تجمع واحدهای امدادی در کشور و به خصوص در سطح جاده‌ها موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که موافقان و مخالفان بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موافقان این طرح که اسماعیل نجار، رییس سازمان مدیریت بحران کشور نیز جزو آنهاست معتقدند که تجمیع این واحدها در جاده‌ها سبب ایجاد فرماندهی واحد و صرفه جویی در منابع می‌شود و سرعت امدادرسانی را نیز افزایش می‌دهد. به عقیده نجار ل در یک حادثه جاده‌ای ممکن است عوامل اورژانس، هلال احمر و ... در محل حاضر شوند، در حالی که ممکن است با حضور تنها یکی از این دستگاه های امدادی، امدادرسانی به طور کامل انجام شود. از این رو اگر مدیریت واحد وجود داشته باشد، می‌توان سرعت امدادرسانی و کیفیت آن را افزایش داده و هدفمند کرد.

در تازه‌ترین اظهارنظر اما کریم همتی، رییس جمعیت هلال احمر کشورمان که سازمان امدادونجات زیر نظر مجموعه‌اش فعالیت می‌کند با چنین طرحی مخالفت کرده است. همتی در گفت‌وگو با ایسنا دراین‌باره می گوید: ادغام دستگاه های امدادی به صورت کامل اقدام  موثری نیست. مستحضرید که تنها بخشی از توان عملیاتی جمعیت هلال احمر و سازمان امدادونجات در حوادث به اورژانس کمک می‌کند و در واقع سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر قابل ادغام در سایر حوزه ها نیست.

او ادامه می دهد: جمعیت هلال احمر جزو نهادهایی است که بحث امدادونجات را به صورت تخصصی و حرفه‌ای دنبال می‌کند  و ادغام این بخش با دیگر دستگاه‌های امدادی یا تشکیل سازمانی اداری با قوانین موضوعه هلال احمر احمر همخوانی ندارد و حتی فعالیت‌های بین‌المللی ما را مخدوش می‌کند.

رییس جمعیت هلال احمر در مورد ادغام مراکز امدادی در جاده‌ها نیز اظهار می کند: حتی در جاده‌ها نیز چنین امری مطلوب نخواهد بود و من معتقدم به جای ادغام باید سازوکار دیگر را مشخص کرد. ما می‌توانیم در همراهی با اورژانس و دیگر دستگاه های امدادی به یک تفاهم برسیم که دیگر همه در یک نقطه نباشیم.

همتی با بیان اینکه در تمام جاده های کشور باید این فرآیند دنبال شود، می افزاید: برای جلوگیری از اتلاف وقت و افزایش کیفیت امدادرسانی باید شرایطی را فراهم کرد که محل استقرار هرکدام از دستگاه های امدادی در طول جاده‌ها مشخص شود و مثلا اگر در نقطه‌ای اورژانس مستقر است، تعیین شود که در ۲۰ کیلومتر بعدی آن هلال احمر استقرار پیدا کند و مواردی نظیر آن. این موضوع تراکم ازدحام در یک نقطه و دوربودن از نقطه ای دیگر را نیز حل می‌کند و نیروهای امدادی با سرعت و کیفیت بیشتری می‌توانند امدادرسانی کنند.

رییس جمعیت هلال احمر درمورد ایجاد شماره تماس واحد برای امداد نیز اظهار می کند: شماره واحد دسترسی مردم به چند شماره را دچار مشکل می‌کند و گاهی ممکن است مردم نتوانند با یک مرکز امدادی تماس بگیرند وسریعا با شماره سه رقمی دیگری تماس خواهند گرفت.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمعیت هلال احمر سازمان مدیریت بحران کشور کریم همتی اسماعیل نجار سازمان امداد و نجات رییس جمعیت هلال احمر دستگاه های امدادی جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت

رضا حاجیلری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برخورد پژو ۴۰۵ با ۲۰۶ در محور آق قال به گنبد کاووس - بعد از روستای سلاق یلقی - انتهای دور برگردان باعث حادثه شد.

وی افزود: در پی این حادثه یک دستگاه آمبولانس به همراه ست نجات و یک تیم به محل اعزام شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان تعداد کل افراد حادثه دیده و مصدوم را ۷ نفر اعلام کرد و گفت: یک نفر از حادثه دیدگان از طریق جمعیت هلال‌احمر و مابقی توسط اورژانس به مراکز درمانی استان انتقال داده شدند.

کد خبر 6085830

دیگر خبرها

  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • یک کشته و شش مجروح در جاده آغمزار به راز
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی
  • تخلیه آب از منازل در روستای ده جمال شهرستان بهاباد یزد+ تصاویر
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • امدادرسانی ۵ ساعته به حادثه تصادف در جاده طبس/۸ نفر مصدوم شدند
  • تصادف در گنبد ۷ مصدوم برجا گذاشت