Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-23@10:47:43 GMT

رتبه بندی معلمان بازنشسته

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۳۹۶۶۲

بازنشسته‌ها در بند ۸ لایحه جدید مشمول رتبه بندی می‌شوند. اما باید دید که مشمولیت این گروه قرار است چگونه باشد و بودجه آن چگونه تامین می‌شود. یکی از نقد‌هایی که به لایحه رتبه بندی معلمان وارد بود، کنار گذاشته شدن بازنشستگان از این کلاس بندی حقوقی و حرفه‌ای بود. ایرادی که به گفته کریمی نیا در میان همان اصلاح ۹۰ درصدی لایحه به نفع معلمان، مورد بازنگری قرار گرفته است: «بازنشسته‌ها در بند ۸ لایحه جدید مشمول رتبه بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سوالی که ما از آقای نوبخت و اللهیار داشتیم، این بود که بودجه برای مشمولیت این گروه قرار است چگونه باشد که به من گفته اند از محلی جداگانه تامین خواهد شد و از بودجه شاغلان آموزش و پرورش جدا خواهد بود.»

آنچه از نواقص لایحه مانده از نظر او بعدا قابل بحث و بررسی و اصلاح است. فعلا تمام مرزی که میان تحقق رتبه بندی با اجرا مانده، مساله بودجه است. مرزی پررنگ که معلوم نیست دولت روحانی تا پیش از پایان کارش بتواند آن را از سر راه بردارد و به این انتظار ۱۰ ساله پایان دهد یا خیر. مجلس برای تصویب نهایی این لایحه و کسب موافقت شورای نگهبان، به منبع بودجه‌ای دولت نیاز خواهد داشت./ روز نو برچسب ها: بازنشسته ها ، معلمان ، رتبه بندی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OlV

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بازنشسته ها معلمان رتبه بندی رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۳۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم

 

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نرخ مصوب شهریه در سامانه مدارس غیردولتی و هیات امنایی گفت: رقم بالاترین شهریه‌ها با احتساب فوق برنامه ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با ابلاغ آیین نامه جدید مدارس غیردولتی، تکلیف مدارس متخلف که شهریه بالاتر دریافت می‌کنند مشخص شده است.

وی ادامه داد: مدارسی که  بیشتر از شهریه اعلامی دریافت کنند، با توجه به اجازه‌ای که داده شده، شهریه از حساب آن مدرسه برداشت و در اختیار خانواده‌هایی که از آنها شهریه اضافی دریافت شده، قرار می‌گیرد. 

محمود زاده با بیان این که  معلمان مدارس غیردولتی همواره از بالا بودن ساعت کاری، پایین بودن حقوق و دستمزد، تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه گلایه‌مند هستند محمودزاده با استناد به آیین نامه جدید از کاهش ساعت کاری این معلمان و افزایش حقوق آنها خبر داد و اظهار کرد: قرار شده معلمان مدارس غیردولتی مقطع ابتدایی با ۲۵ ساعت تدریس به صورت تمام وقت در نظر گرفته و بیمه هم می‌شوند. حقوق این دسته از معلمان تقریبا نزدیک "نصف" نسبت به وضعیت موجود افزایش می‌یابد. 

وی افزود: مدارس غیردولتی بین رتبه‌های یک تا پنج متناسب با امکانات، فضا، تجهیرات، نیروی انسانی و کیفیت بخشی آموزشی و پرورشی دسته‌بندی می‌شوند که خانواده‌ها می‌توانند رتبه‌ها را در سامانه مشاهده کنند؛ البته مدارس در تابلوهای خود نیز رتبه‌شان را نصب خواهند کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تسری امتیازات رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران نهضت سوادآموزی
  • آموزشیاران نهضت سواد آموزی مشمول قانون رتبه بندی معلمان هستند
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  • نارضایتی معلمان شاغل و بازنشسته از افزایش حقوق رتبه‌بندی
  • اجرای قانون نظام رتبه بندی معلمان در نهضت سوادآموزی
  • بلبشو در ارقام افزایش حقوق رتبه‌بندی معلمان شاغل و بازنشسته!
  • شهریه جدید مدارس غیردولتی اعلام شد
  • خبر خوب برای معلمان مدارس غیردولتی ؛ ساعت کاری کم با حقوق زیاد
  • شهریه مدارس غیر دولتی مشخص شد + فیلم
  • افزایش حقوق معلمان مدارس غیردولتی به کجا رسید؟