Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار ایلام از تجهیز و تامین امکانات زیرساختی مرز مهران برای تردد زائران اربعین پیش رو خبر داد. - اخبار استانها -

محمد نوذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام با اشاره به سناریوهای دوگانه برای برگزاری اربعین پیش رو اظهار داشت: مراسم اربعین پیش رو با شرایط دوگانه "محدود" یا " نامحدود" برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام گفت: با توجه به این که مهران گزینه اصلی زائران اربعین حسینی برای انجام این سفر معنوی است به همین جهت در دو  شرایط "محدود" و "نامحدود" زیرساخت‌های مرز مهران تکمیل و تامین خواهد شد و علاوه بر آن تمام طرح‌های قبل، حین و بعد این مراسم از هم اکنون تدوین، تمرین و عملیاتی شوند.

آیا زیرساخت‌های مرز مهران برای اربعین فراهم می‌شود؟ورود زائران به نجف اشرف از مرز هوایی و ادامه پروازها تا زیارت اربعینورود زائران به نجف اشرف از مرز هوایی و ادامه پروازها تا زیارت اربعین

نوذری عمده مشکلات پیش روی برگزاری مراسم اربعین را "کرونا" و " گرما" عنوان کرد و افزود: در مبحث ویروس کرونا و شیوع آن از هم اکنون تمام عوامل اجرایی، خدمات رسان و پشتیبان واکسینه شوند.

وی تامین امکانات آب برای مرز مهران و سیتم‌های خنک کننده برای تامین آب و سیستم‌های خنک کننده برای زائران را ضروری دانست و یادآورشد: دستگاه‌های مسئول این اقدامات را به روز کنند و پیش بینی لازم را معمول دارند.

استاندار ایلام گفت: مراسم اربعین فرصتی برای ارتقای اعتقادات، توسعه استان ایلام است و تمام مردم ایلام برای برگزاری این مراسم و استقبال از زائران حسینی لحظه‌شماری می‌کنند.

نوذری با ابراز امیدواری برای تحقق برگزاری مراسم اربعین حسینی به صورت نامحدود از آمادگی کامل استان برای استقبال و میزبانی زائران اربعین حسینی خبر و یادآور شد: تجارب گذشته برگزاری مراسم اربعین استان ایلام را برای برگزاری این مراسم آبدیده کرده است و از هم اکنون برنامه ریزی لازم انجام شده است.

انتهای پیام/180/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زائران اربعین مراسم اربعین اربعین حسینی مرز مهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی فیضی در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی حرم مطهر رضوی ویژه شب‌های قدر که با حضور مدیران حرم مطهر در دفتر معاونت خدمات زائران برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی با تدابیری که از ماه‌های قبل برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی اندیشیده بود، خوشبختانه ایام گذشته را با برنامه‌ریزی‌های مناسب پشت سر گذاشته و در حال حاضر آماده میزبانی از زائران عزادار در شب‌های قدر است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: به دلیل تلاقی دو مناسبت نوروز و ماه مبارک رمضان خوشبختانه شاهد حضور زائران از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور در بارگاه منور رضوی هستیم از همین رو برای مناسبت شب‌های قدر تدابیری اندیشیده شده است تا به نحو مطلوب این مراسم ویژه زائران داخل و خارج کشور برگزار شود.

برگزاری مراسم شب‌های قدر ویژه ناشنوایان و کم شنوایان

وی با اشاره به اینکه همزمان ۴ ویژه برنامه را در شب‌های قدر تدارک و پیش‌بینی کرده‌ایم، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یک مراسم رسمی و جامع داریم که از ساعت ۲۰ الی ۲۴ برگزار می‌شود و همزمان برای زائران عرب و اردو زبان و همچنین ناشنوایان و کم شنوایان که طی سال‌های قبل مورد توجه بوده است، مراسم ویژه شب‌های قدر را در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی برگزار می‌کنیم.

فیضی افزود: در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی مراسم شب‌های قدر در صحن‌های حرم مطهر برگزار می‌شود و در غیر این صورت تمامی رواق‌ها آماده برگزاری مراسم و میزبانی از زائران در این شب‌های عزیز است.

فراخوان خانواده رضوی جهت خدمت رسانی شایسته به زائران

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: طی سال، چند مناسبت ویژه داریم که برای خدمت رسانی به زائران از ظرفیت همه خدام و خانواده بزرگ رضوی استفاده می‌شود یکی از این مناسبت‌ها که فراخوان عمومی برای همه خدام انجام شده، شب‌های قدر است.

وی ادامه داد: در این شب‌ها، ۴۰ هزار نفر از خادمان و خادمیاران حرم مطهر رضوی و سایر بخش‌ها (بنیاد کرامت رضوی، سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و …‌) آماده خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم علی بن موسی الرضا (ع) هستند تا خدمت شایسته و درخور شأن به مهمانان امام رضا (ع) داشته باشند و زائران بهره کافی را از این شب‌های عزیز ببرند.

کد خبر 6064418

دیگر خبرها

  • زمزمه دعای ندبه در میعادگاه منتظران + تصاویر
  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران در شبهای قدر
  • ۴۰ هزار خادم حرم امام رضا(ع) آماده خدمت در شب‌های قدر شدند
  • برگزاری مراسم مرکزی لیالی قدر در مصلی کیش
  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر
  • برگزاری محفل انس با قرآن در بافق
  • تردد ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • جشن میلاد کریم اهل‌بیت در سومین حرم اهل‌بیت + تصاویر
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین