Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محیط زیست استان کرمان حوالی ساعت ۹ صبح امروز شاخص آلایندگی در کرمان را نزدیک عدد ۲۰۰ و در شرایط «بسیار ناسالم» اعلام کرد، این درحالی است که هوای کرمان و دیگر نقاط استان تا لحظه مخابره گزارش همچنان همراه با گردوغبار است.

وضعیت بسیار ناسالم هوا درحالی است که اطلاع رسانی دیرهنگام در اعلام تاخیر در آغاز به کار ادارات سبب شد بسیاری از کارمندان در محل کار حاضر شده بودند و دو نوبت اطلاع رسانی تاخیر دو ساعته چندان در کاهش حضور کارمندان در سطح شهر و حضور در ادارات موثر نبود؛ در واقع امروز درحالی که بسیاری از کارمندان در محل کار حاضر بودند، فعالیت ادارات با تاخیر چهارساعته اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین اطلاعیه بین حدود ساعت ۶:۴۰ تا قبل از ساعت ۷ صبح از طریق فضای مجازی در اختیار رسانه ها قرار گرفت و تا رسانه ها آنها را منتشر کنند و شهروندان مطلع شوند، بیشتر کارمندان در محل کارشان حضور یافته بودند.

در همین حین و به علت ماندگاری ریزگردها و با توجه به اعلام هواشناسی، آغاز به کار ادارات دو ساعت دیگر تمدید و زمان فعالیت آنها ۱۱ صبح اعلام شد که این وضعیت انتقادها و گلایه های بسیاری را مخصوصا بین فعالان رسانه ای به همراه داشت.

جهت و دستمایه انتقادها نیز بیشتر با موضوع ناهماهنگی و اعلام دیرهنگام این اطلاعیه ها و نیز چرایی تعطیل نکردن ادارات بود که البته مسئولان استان هم در این باره نقطه نظراتی دارند و می گویند ناهماهنگی وجود نداشته و نقد وارده به این شکل، وارد نیست. مسئولان غلبه یکباره شرایط جوی آن هم در ساعات بامداد را اعلام می کنند.

استناد مسئولان چیست؟

استنادات مسئولان استان کرمان بر چند مولفه استوار است، نخست اینکه شروع زمان توفان شن و گردوغبار از چهار بامداد بوده و نکته مهمتر اینکه براساس پیش بینی هواشناسی، این پدیده تنها برای شرق استان کرمان پیش بینی شده بوده درحالی که با تغییر جهش ناگهانی وزش باد، مناطق دیگر استان از جمله شهر کرمان و حتی برخی شهرهای شمالی و جنوبی استان را نیز در بر می گیرد؛ لذا بنا به گفته این مسئولان، تغییر جهت وزش باد با آن فوریت قابل پیش بینی نبوده است.

توضیح مدیرکل مدیریت بحران

محمد سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و توفان شن برای برخی مناطق استان بویژه شرق استان پیش بینی شده بود اما جهت بادها یکباره تغییر کرد و شرق به غرب شد و مناطق دیگری هم دربر گرفت که این تغییر جهت قابل پیش بینی نبوده است.

ناهماهنگی وجود نداشت 

وی با بیان اینکه این ریزگردها معمولا بعد از نیمه شب شروع می شود و تغییر جهت باد هم با فوریت قابل انتظار قابل پیش بینی نبوده است درباره موضوع هماهنگی بین دستگاه ها نیز گفت: باید چند دستگاه اجرایی در موضوع تعطیلی نظر بدهند و هیچ ناهماهنگی و مشکلی بین دستگاه های اجرایی تاثیرگذار در کارگروه استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا وجود نداشته است.

به گفته سعیدی، هواشناسی باید پایداری غلظت ریزگردها را تایید کند، محیط زیست باید عدد آلایندگی را اعلام کند و پس از آنالیز این شاخص ها دانشگاه علوم پزشکی نیز باتوجه به ضرورت صیانت از سلامت عمومی جامعه درخواست تعطیلی بدهد که پس از ارائه درخواست تعطیلی به استانداری، استاندار یا معاون وی تایید و اعلام شود.

از نگاه محیط زیست

این شرایط در حالی است که مهرانگیز حیدریان رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمان ضمن اعلام شاخص آلایندگی هوا در کرمان در نزدیکی عدد ۲۰۰ و شرایط بسیار ناسالم، گفت: گرد و غبار یا ذرات پی ام ۲.۵ در کرمان (حوالی ساعت ۹ صبح امروز) نزدیک به ۲۰۰ است و شرایط سلامت هوا در مرز بسیار ناسالم قرار گرفته است.

وی با اشاره به وجود ۹ ایستگاه پایش کیفی هوا در هفت منطقه بحرانی استان کرمان اظهار داشت: شهرهای ریگان، فهرج، بم، انار، راور، زرند و و کهنوج و ۲ ایستگاه کرمان مجهز به دستگاه پایش کیفی هوا هستند. 

حیدریان اظهارداشت: تمامی شهرهای دارای ایستگاه های پایش کیفی هوا در استان کرمان به جز کهنوج درگیر گرد و غبار هستند.

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: در سایر شهرستان ها و مناطق به دلیل تجهیز نبودن به دستگاه پایش کیفیت هوا نمی توان عدد آلودگی را اعلام کرد.

وی بیان کرد: طبق پیش بینی شماره ۱۰ هواشناسی طی ۲ روز گذشته، گرد و غبار فقط برای مناطق شرقی استان کرمان پیش بینی شده بود در حالی که از نخستین ساعات بامداد امروز این پدیده جوی در سایر مناطق این استان بروز کرد .

حیدریان به تمدید تاخیر آغاز به فعالیت ادارات از ساعت ۹ به ساعت ۱۱ صبح امروز اشاره کرد و گفت: وضعیت پایدار جوی موجب پایدار ماندن گرد و غبار و کاسته نشدن از شدت این پدیده شده است.

پیش بینی هواشناسی برای ادامه توفان

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز صبح امروز با اشاره به افزایش شاخص آلایندگی‌های هوا در این استان گفت: پدیده گرد و غبار به صورت متناوب تا پایان هفته جاری در بیشتر مناطق این استان ادامه دارد.

حمیده حبیبیی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه وزش باد نسبتا شدید، خیزش گرد و خاک و احتمال وقوع توفان شن در روزهای پایانی هفته در استان کرمان دور از انتظار نیست افزود: منشا این پدیده جوی وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه در شرق و جنوب کرمان شدت وزش باد نسبت به سایر مناطق این استان بیشتر است اظهار داشت: وزش باد نسبتا شدید در این مناطق سبب کاهش دید افقی و افزایش غلظت ریزگردها می‎ شود.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده تغییرات دمایی زیادی در این استان محسوس نیست.

حبیبی با اشاره به اینکه تمام افراد جامعه حتی‌المقدور از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند توصیه کرد: کودکان، افرادسالمند، زنان باردار و همچنین افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضاهای باز خودداری کنند.

ادارات فعال شدند

به گزارش ایرنا دقایقی قبل از ساعت ۱۱ امروز مسئولان استانداری اعلام کردند که باتوجه به روند کاهشی آلاینده ها ادارات از ساعت ۱۱ به بعد در کرمان باز هستند.

این درحالی است که بنا به اعلام مسئولان استان کرمان، در سایر شهرستان ها غیر از کرمان فرمانداران براساس تفویض اختیار داده شده با اعلام محیط زیست و مرکز بهداشت مربوطه می توانند تصمیم لازم را در زمینه چگونگی کار ادارات اتخاذ کنند.

همچنین  محدودیت زمان کاری برای بخش خصوصی، بانک ها و صدا وسیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده اند نظیر مراجع قضایی و دستگاه های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه گذاشته شده بود.

برچسب‌ها تغییر ساعت کاری ادارات سلامت کرمان گرد و غبار توفان شن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییر ساعت کاری ادارات سلامت کرمان تغییر ساعت کاری ادارات سلامت کرمان گرد و غبار توفان شن مسئولان استان بسیار ناسالم استان کرمان گرد و غبار صبح امروز محیط زیست توفان شن اداره کل پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس

نهمین نشست قرارگاه نوروزی پلیس به ریاست سردار روانبخش و با حضور اعضا و نمایندگان ادارات و نهادهای خدماتی و امدادی در ستاد انتظامی استان کرمان برگزار شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان در این نشست پس از ارائه گزارش های کاری از سوی نمایندگان ادارات و نهادهای خدماتی و امدادی بر تامین و توزیع مناسب فراورده های سوختی در جایگاه های شهری و بین راهی سراسر استان، همکاری سازمان ها در برقراری نظم و امنیت ترافیکی و پیشگیری از تصادفات، افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نوروزی، مشارکت با پلیس در ارتقای امنیت مناطق گردشگری و پیشگیری از سرقت در مکان های حضور مسافران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۹ فروردین
  • پیش بینی وزش باد شدید برای تهران
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • آسمان نیمه ابری در مازندران
  • تغییر ساعت کاری ادارات بروجرد
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۸ فروردین
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • پیش‌بینی سردار نقدی از روز آویزان کردن نظامیان آمریکایی از تیرهای برق | این عالم صاحب دارد
  • آسمان چهارمحال و بختیاری صاف تا قسمتی ابری