Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:24:44 GMT

آشنایی با برترین برندهای فیلتر ممبران خانگی

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۵۸۳

آشنایی با برترین برندهای فیلتر ممبران خانگی

فیلتر ممبران مهم ترین فیلتر در روش اسمز معکوس می باشد. روش اسمز معکوس یکی از بهترین و دقیق ترین روش ها برای تصفیه آب است. به همین علت بیشتر دستگاه های تصفیه آب خانگی از این روش برای تصفیه آب استفاده می کنند.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آبین، در این روش آب برای تصفیه با فشار از فیلتر ممبران عبور می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار آب شهری برای عبور از این فیلتر کافی نمی باشد، به همین دلیل دستگاه های تصفیه آبی که از روش اسمز معکوس استفاده می کنند، نیاز به برق دارند. فیلتر ممبران از چند لایه غشا نیمه تراوا درست شده است و می تواند آلاینده ها و فلزات سنگین نظیر کادمیوم، جیوه، سرب و آرسنیک را حذف می کند. فیلتر ممبران بهتر از فیلترهای دیگر قادر به کاهش سختی آب می باشد. نوشیدن آب با سختی بالا (TDS) برای انسان مضرات بسیار زیادی برای انسان دارد. مضرات نوشیدن آب با سختی بالا شامل موارد زیر می باشد: 


•    ایجاد بیماری کلیوی و کبد
•    گرفتگی عروق و ایجاد بیماری های قلبی 
•    ایجاد بیماری های پوستی مثل خارش و سوزش پوست 
•    کدر شدن رنگ مو 
•    تغییر طعم آب و چای 


فیلتر ممبران از جمله فیلترهای کارتریجی می باشد و در هوزینگ قرار می گیرد. برای صرفه جویی در مصرف آب هوزینگ این فیلتر دو خروجی مختلف برای آب و پساب دارد. کیفیت فیلتر ممبران به دلیل اهمیت آن در تصفیه آب اهمیت زیادی دارد. این فیلتر قیمت بالاتری نسبت به فیلترهای دستگاه تصفیه آب دارد، به همین دلیل خرید و انتخاب فیلتر خوب بسیار به صرفه می باشد. برای محافظت از فیلترهای ممبران، فیلترهای پیش تصفیه باید کیفیت لازم را داشته باشند و به موقع تعویض شوند. در این مقاله به بررسی بهترین برندهای فیلتر ممبران می پردازیم:

فیلتر ممبران فیلمتک

فیلتر ممبران فیلمتک ساخت شرکت DOW آمریکا می باشد. این فیلتر از ۱۳ لایه الیاف پلی آمید درست شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. فیلتر ممبران فیلمتک دارای ظرفیت ۵۰ گالن می باشد و می تواند ۲۲۰ لیتر آب را در شبانه روز تصفیه کند. این میزان برای مصرف خانواده مناسب می باشد. در برخی از دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلتر ۷۵ گالن فیلمتک استفاده می شود. برخی از فیلتر ممبران دارای روزنه های ریز می باشد و ساخت آن اهمیت زیادی دارد. فیلتر ممبران فیملتک با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها ساخته شده است. دقت فیلتراسیون این فیلتر ۰.۰۰۰۱ میکرون است و می تواند ۹۹ درصد آلاینده ها و ذرات معلق موجود در آب را حذف کند. فیلتر ممبران فیلمتک طراحی مناسبی دارد و هنگام قرارگیری درون هوزینگ مشکلاتی نظیر نشتی آب و سر و صدا ایجاد نمی کند. این فیلتر غشاهای بسیار ریزی دارد بنابراین در صورتی که غشاهای فیلتر درشت بودند می توان فهمید که فیلتر اصل نمی باشد و وقتی از کنار به فیلتر نگاه می کنید، فاصله زیادی بین آن ها نباشد. فیلتر ممبران فیلمتک دارای استانداردهای بین المللی می باشد. 

بیشتر: قیمت انواع فیلتر ممبران

فیلتر ممبران سئولاین 

فیلتر ممبران سئولاین ساخت کشور چین می باشد، اما مواد اولیه و ورق های آن ساخت شرکت toray film ژاپن است و به همین دلیل کیفیت بسیار بالایی دارد. فیلتر ممبران سئولاین از ۱۳ لایه الیاف پلی آمید درست شده است. این فیلتر دقت بسیار بالایی دارد و tds آب را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد. سختی آب خروجی از فیلتر ۱۵ ppm می باشد. در حالی که سختی آب شهری حدود بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ ppm است. فیلتر ممبران سئولاین مطابق گفته های شرکت می تواند آلاینده ها و فلزات سنگین موجود در آب را تا ۹۹.۳ درصد حذف کند. فیلتر ممبران سئولاین مدت زیادی نیست که در بازار ایران می باشد و در همین مدت عملکرد بسیار خوبی داشته است. ظرفیت و طول عمر بالای این فیلتر از ویژگی های متمایز کننده آن نسبت به ممبران های دیگر می باشد.

فیلتر ممبران سی سی کا

فیلتر ممبران سی سی کا یکی از فیلترهای خوب موجود در بازار می باشد. سی سی کا برندی تایوانی می باشد و در زمینه تولید دستگاه های تصفیه آب فعالیت می کند. دستگاه های تصفیه آب این شرکت محبوبیت و کیفیت بالایی دارند. فیلتر ممبران سی سی کا نیز کیفیت بالایی دارد. انواع مختلفی از فیلتر ممبران توسط این شرکت تولید شده است. این فیلترها از نظر ظرفیت و تعداد لایه با یکدیگر متفاوت هستند. شرکت سی سی کا از سال ۱۹۹۲ شروع به تولید فیلترها و دستگاه های تصفیه آب خانگی کرده است و سابقه زیادی در این زمینه دارد.

فیلتر ممبران ونترون 

فیلتر ممبران ونترون از جمله فیلترهای با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد. این فیلتر در کشورهای مختلف به فروش می رسد و از نظر بین المللی تایید شده است. فیلتر ممبران دارای واشر مشکی می باشد که بر روی این واشر برند ونترون درج شده است. در صورتی که فیلتر این نماد را نداشته باشد، اصل نیست. کیفیت بالا و قیمت مناسب این فیلتر به نسبت فیلترهای موجود در بازار ایران، آن را به یکی از فیلترهای پر فروش در بازار تبدیل کرده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دستگاه تصفیه آب دستگاه های تصفیه آب کیفیت بالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه تصفیه گازوئیل

هر گونه آلودگی بر کیفیت سوخت اثر منفی داشته و مشکلات فروانی را برای خودرو به ارمغان می آورد. ماشین آلات صنایع مختلف از جمله معادن نیز نسبت به کیفیت سوخت مورد استفاده خود حساسیت بالایی دارند و وجود آلودگی در سوخت صدمات و خسارات زیادی را به ماشین آلات وارد کرده و علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین تعمیرات، تولید واحد را نیز با اختلال همراه می سازد.

آلودگی گازوئیل در ایران

گازوئیلی که در شرایط نامناسب حمل و نگهداری شود، به شدت آلوده است. زنگ زدگی تانکرها، شرایط جوی نامناسب و سایر عوامل نیز بر این آلودگی ها تاثیرگذارند. این آلودگی ها پیامدهای ناگوار متعددی به همراه دارند:

خوردگی سوزن انژکتور دستگاه ها

ذرات معلق و مواد شیمیایی موجود در گازوئیل، به مرور زمان سوزن انژکتور را فرسوده و خراب می کنند.

خرابی پمپ های گازوئیل و اجزای سوخت رسانی

آلودگی ها می توانند به پمپ های گازوئیل و دیگر اجزای سیستم سوخت رسانی آسیب برسانند و عملکرد آنها را مختل کنند.

کاهش راندمان کاری دستگاه ها

آلودگی گازوئیل تا 15 درصد راندمان کاری دستگاه ها را کاهش می دهد.

افزایش هزینه های تعمیرات

خرابی های ناشی از آلودگی گازوئیل، هزینه های تعمیرات و نگهداری را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. این معضل نه تنها به صنعت و اقتصاد کشور آسیب می زند، بلکه آلاینده های مضری را نیز به محیط زیست منتشر می کند.

راهکارهای مقابله با آلودگی گازوئیل

بهبود کیفیت گازوئیل در پالایشگاه ها: استفاده از فناوری های نوین و ارتقای فرآیند پالایش، می تواند کیفیت گازوئیل را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

بهبود شرایط حمل و نگهداری: استفاده از تانکرهای استاندارد و ضد زنگ، و همچنین رعایت الزامات مربوط به حمل و نگهداری گازوئیل، می تواند از آلودگی آن جلوگیری کند.

استفاده از فیلترهای گازوئیل: استفاده از فیلترهای مناسب در سیستم سوخت رسانی، می تواند ذرات معلق و آلاینده ها را از گازوئیل جدا کند.

انجام آزمایش های دوره ای: انجام آزمایش های دوره ای بر روی گازوئیل، می تواند به شناسایی و کنترل آلودگی ها کمک کند.

با اتخاذ تدابیر مناسب و همکاری همه جانبه، می توان از مضرات آلودگی گازوئیل کاست و به حفظ سلامت صنعت، اقتصاد و محیط زیست کمک کرد.

انواع آلودگی موجود در گازوئیل آلودگی گازوئیل با آب

شایع‌ترین نوع آلودگی: این نوع آلودگی به دلیل رطوبت هوا، عدم پلمپ مخازن، و اختلاف دمای داخل و خارج مخزن رخ می‌دهد.

میزان مجاز: حدود 0.05 درصد

خطرات:

عدم اشتعال‌پذیری

عدم تحمل فشار در دمای کارکرد و فشار پیستون‌ها

خوردگی و زنگ‌زدگی اجزای سیستم سوخت‌رسانی

کاهش راندمان و افزایش مصرف سوخت

یخ‌زدگی در زمستان

آلودگی گازوئیل با ذرات معلق

منشأ: تماس با تانکرهای آلوده و زنگ‌زدگی محل نگهداری

اندازه: 5 تا 10 میکرون (قابل تشخیص با چشم غیر مسلح)

خطرات:

سایش و خوردگی اجزای سیستم سوخت‌رسانی

گرفتگی فیلترها و انژکتورها

کاهش راندمان و افزایش مصرف سوخت

آسیب به موتور و قطعات آن

دستگاه تصفیه گازوئیل

شرکت پارس آسیا مارون به‌عنوان اولین سازنده دستگاه تصفیه گازوئیل در ایران جهت حل مشکل صنایع و کارخانه ها در خصوص آلودگی سوخت مصرفی، اقدام به طراحی و ساخت این دستگاه بر اساس شرایط سوخت در ایران کرده است. این دستگاه امکان حذف و تصفیه گازوئیل از ذرات معلق و آلودگی ها را تا اندازه 5 میکرون دارا بوده و هم‌زمان نیز آب موجود در گازوئیل را نیز از سوخت جدا می کند.

این دستگاه کاملا اتوماتیک طراحی شده و با هزینه‌ای مقرون به صرفه در اختیار صنایع مختلف قرار میگیرد.

اطلاعات بیشتر در وب سایت پارس آسیا مارون: https://parsmaron.com/

کد خبر 840754

دیگر خبرها

  • ذوب آهن اصفهان برترین میهمان لیگ و درگیری‌های عجیب با پرسپولیس و استقلال
  • برترین گل‌های هر یک از رقابت‌های المپیک و جام جهانی مردان در 20 سال اخیر / فیلم
  • اشلی کول و انتخاب تیم منتخبی از برترین هم‌تیمی‌های خود / فیلم
  • توضیحی درباره استشمام بو و طعم نامطبوع آب در بهبهان
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب
  • حکم فیلتر تلگرام در اسپانیا متوقف شد
  • تلگرام در اسپانیا رفع فیلتر شد
  • فیلتر تلگرام در اسپانیا لغو شد
  • از کجا بفهمیم که زمان تعویض فیلتر هوا خودرو فرا رسیده است
  • ساخت دستگاه تصفیه گازوئیل