Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تدوین سناریوهای مختلف برای بازگشایی مدارس درباره اجباری یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان از مهر امسال توضیحاتی داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه  سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال در آستانه شروع سال تحصیلی نشستی را برای بررسی آمادگی‌ها برگزار می‌کنیم، امسال پس از 19 ماه دوری دانش‌آموزان از فضای مدرسه تصمیم بر این است شروع مدارس به صورت حضوری باشد و مدارس متناسب با اقتضائات جدید آماده شوند، همچنین سناریوهای مختلف را متناسب با وضعیت‌هایی که پیش می‌آید مدنظر داریم که در این نشست  آنها را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: نگران بودیم همزمان با تغییر دولت و جابجایی افراد، شروع سال تحصیلی آسیب ببیند، ما وظیفه داریم سال تحصیلی را با آرامش برگزار کنیم بنابراین نشست برگزار شد تا این هدف محقق شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تغییر دولت نقطه‌ عطف در حرکت هر مجموعه‌ از جمله آموزش و پرورش است، گفت: می‌خواهیم مجموعه برداشت‌ها، ارزشیابی از تلاش‌ها و یافته‌ها را دسته‌بندی کنیم و برای شروعی دیگر آماده شویم، تجربیات را در 6 محور برنامه درسی، نیروی انسانی، نظام سنجش و ارزشیابی، سلامت روانی و جسمی دانش‌آموزان، نصیب برابر آموزشی و ارتقای کیفیت دسته‌بندی کردیم.

سناریوهای بازگشایی مدارس

حاجی‌میرزایی درباره سناریو‌های بازگشایی مدارس عنوان کرد: 30 درصد مدارس کشور کمتر از 50 دانش‌آموز دارند و برای بازگشایی حضوری مشکلی ندارند، در کلاس‌های درس شهرهای بزرگ، جمعیت زیادی از دانش‌آموزان حضور دارند بنابراین اگر همزمان با آغاز سال تحصیلی ملزم به رعایت فاصله اجتماعی باشیم تعداد دانش‌آموزان را در روزهای هفته توزیع می‌کنیم یعنی بخشی به صورت حضوری و بخشی غیرحضوری خواهند بود، سال تحصیلی گذشته این تجربه را داشتیم بنابراین آمادگی لازم وجود دارد و قطعاً دستورالعمل‌های مقامات بهداشتی در تمام سناریوها مورد توجه است.

واکسیناسیون معلمان و رانندگان سرویس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه واکسیناسیون معلمان، کادر اجرایی مدارس و رانندگان سرویس طی تفاهم با وزارت بهداشت مدنظر است، بیان کرد: واکسیناسیون معلمان از عید غدیر آغاز می‌شود و رانندگان سرویس مدارس به محض مشخص شدن وضعیت کلاس‌بندی‌ها و وضعیت تردد دانش‌آموزان قبل از شروع سال تحصیلی واکسیناسیون خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فرصت کافی برای تزریق دو دوز واکسن وجود دارد، بیان کرد: با اضافه شدن معلمان مدارس غیردولتی یک میلیون و 200 هزار معلم و کادر اجرایی مدارس داریم، وزارت بهداشت ظرفیت تزریق روزانه 500 هزار واکسن را دارد که اگر 200 هزار آن به آموزش و پرورش اختصاص یابد در یک هفته تا 10 روز این کار امکان‌پذیر است و از آنجایی که جمعیت در سطح کشور توزیع شده و به هر منطقه و مدرسه تعداد محدودی می‌رسد تا پایان مرداد این کار انجام می‌شود، مسئولیت انجام کار بر عهده وزارت بهداشت است و فردا سخنگوی ستاد ملی کرونا در این اجلاس حضور دارد تا برنامه وزارت بهداشت را تشریح خواهد کند البته تلاش می‌شود قبل از شروع سال تحصیلی تمام اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس انجام شده باشد.

حضور دانش‌آموزان اجباری یا اختیاری؟

وی درباره اینکه آیا حضور دانش‌آموزان در مدارس اجباری است یا اختیاری متذکر شد: ستاد ملی کرونا باید تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ کند اما بنده به خانواده‌ها می‌گویم تجربه بیشتر کشور حاکی از آن است که مخاطره‌ای دانش‌آموزان را تهدید نمی‌کند،  بسیاری از کشورها سال تحصیلی گذشته بعد از چند ماه مدارس را باز کردند، دور بودن از مدرسه مخاطرات بسیاری دارد سلامت روانی و اجتماعی را لطمه می‌زند و کیفیت آموزش کاهش می‌‌یابد.

50 هزار نفر از معلمان غیررسمی به کلاس درس می‌روند

حاجی‌میرزایی درباره جذب معلمان جدید در مهرماه 1400 عنوان کرد: تعهد کردیم قبل از پایان دولت تمام افرادی که بر اساس قانون مشخص شده و تا قبل از سال 92 با آموزش و پرورش همکاری داشتند، تعیین تکلیف شوند، وضعیت همه آنها مشخص شد و آخرین گروه جمعه گذشته در امتحانات شرکت کردند و بعد از اعلام نتایج برای طی دوره یک ساله به دانشگاه فرهنگیان می‌روند، چون این افراد تجربه کلاس درس را دارند حدود 50 هزار نفر از آنها با گذراندن بخشی از پودمان‌های آموزشی از مهر امسال به کلاس درس می‌روند.

4 مشکل خانواده‌ها در فصل ثبت‌نام دانش‌آموزان/ "تکمیل ظرفیت" مدارس دولتیثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع سالانه 10 درصد افزایش می‌یابد / نحوه تاسیس و فعالیت مدارس ویژه اتباعآموزش کشور گرفتار کنکور مدارس خاص و ورود به دانشگاه

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش معلمان دانش آموزان تعطیلی مدارس وزارت آموزش و پرورش معلمان دانش آموزان تعطیلی مدارس حضور دانش آموزان شروع سال تحصیلی بازگشایی مدارس برای بازگشایی آموزش و پرورش وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟

تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد ۲۶ نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از ۱۰ مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از ۱۰ شهریور آغاز شود، این موضوع دهه ۷۰ هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

بر اساس این گزارش، موسی‌الرضا کفاش؛ معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره این طرح گفته است: طرحی که نمایندگان مجلس ارائه کردند و در شورای‌عالی آموزش و پرورش بررسی و تأیید شد، چندین بند دارد که در یک بند به زمان آغاز و پایان سال تحصیلی اشاره می‌کند همچنین اختیاراتی به شورای‌عالی آموزش و پرورش استان‌ها، مناطق آموزش و پرورش و مدارس برای تصمیم‌گیری درباره شناور شدن آغاز و پایان سال تحصیلی، برنامه هفتگی و تعطیلات فصلی ارائه می‌کند.

امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در ۱۴۰۳ زمان آغاز سال تحصیلی از شهریورماه است؟» افزود: این طرح فعلاً در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شده است و باید در صحن علنی مجلس نیز تصویب شود بنابراین فعلاً نمی‌توانیم بگویم که زمان بازگشایی مدارس تغییر کرده است.

منبع: تسنیم

tags # دانش آموزان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور