Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@11:02:49 GMT

به هیچ وجه صادرات واکسن نداریم

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۹۱۳

به هیچ وجه صادرات واکسن نداریم

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در مراسم افتتاح نخستین صندوق قرض‌الحسنه توسعه اشتغال برکت گفت:به هیچ وجه صادرات واکسن نداریم و اگر قرار بر صادرات واکسن کرونا باشد، از طریق ما نخواهد بود.

وی اضافه کرد: به هیچ وجه به غیر از وزارت بهداشت به هیچ نهاد دیگری حتی یک ریال پرداخت نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مخبر با بیان اینکه امروز، برکت مدلی در جهان اسلام شده است، گفت: ما موظف به تامین نیاز واکسن کشور هستیم و نخستین واکسن ایرانی با عنوان برکت در سایت سازمان بهداشت جهانی و در خبر‌ها شناخته شده که باعث افتخار ماست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا ستاد اجرایی فرمان امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد

فرزام بیدارپور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال ۱۴۰۲، دانشگاه به ۳ هزار و ۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در استان خدمات بهداشتی درمانی ارائه داده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ که حدود ۲ هزار و ۹۵۷ مورد بوده افزایش نشان می‌دهد.

وی بهترین راه برای برخورد با این مشکل را پیشگیری دانست و گفت: با هماهنگی‌های درون و برون بخشی، آموزش گروه‌های در معرض خطر، شناسایی موارد گزیدگی، پیگیری و درمان زود هنگام و واکسیناسیون به موقع حیوانات می‌توان اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

بیدار پور افزود: از مجموع حیوان گزیدگی‌های یاد شده در استان، تعداد موارد سگ گزیدگی بالاتر بوده و در تمامی موارد واکسن و در صورت نیاز بیمار، سرم ضد هاری دریافت کرده است.

وی یادآور شد: هزینه تزریق واکسن و سرم برای هر مورد حداقل ۵۰ میلیون ریال است که به صورت رایگان ارائه می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد: در سال گذشته تزریق واکسن و سرم تراپی مجموعاً ۹۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برای سیستم سلامت استان هزینه در بر داشته است.

وی از فعال بودن واحد پیشگیری و مراقبت هاری و حیوان زدگی در مراکز درمانی تمام شهرستان‌های سطح استان خبر داد و گفت: در موارد حیوان گزیدگی لازم است فرد بلافاصله به مدت حداقل یک ربع با آب گرم پرفشار و صابون محل گزیدگی را شسته و بی درنگ به واحد پیشگیری و مراقبت هاری و حیوان زدگی در بیمارستان نزدیک به محل زندگی خود مراجعه نماید.

بیدارپور اضافه کرد: واحد پیشگیری و مراقبت بیماری هاری و حیوان گزیدگی به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

کد خبر 6078925

دیگر خبرها

  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • استفاده از ظرفیت های مردمی در پروژه های اشتغال زایی با همت بنیاد برکت در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان
  • ارائه خدمات بهداشتی درمانی به ۳۴۰۰ مورد حیوان گزیدگی در کردستان
  • خدمات بهداشتی به ۳۴۳۶ مورد حیوان گزیدگی در کردستان ارائه شد
  • تحویل ۲۴۰ واحد از پروژه برکت بجنورد به پیمانکار جدید/احداث ۱۳ مدرسه در سایت‌های نهضت ملی
  • راه اندازی نخستین کلینیک درمانی «ترس از زایمان» کشور در کرمانشاه
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟