Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@20:21:20 GMT

وحدت محوری شاخصه اصلی هیئات مذهبی در کردستان است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۰۹۳۶

وحدت محوری شاخصه اصلی هیئات مذهبی در کردستان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در دیدار مسئولان هیئات مذهبی شهرستان سنندج، اظهار کرد: هیئات مذهبی مهم‌ترین ابزار برای انتقال آموزه‌های معصومین به جامعه و دژی مستحکم در برابر هجمه فرهنگی دشمنان هستند.

وی افزود: امروزه دنیای مادی توان خود را برای خاموش کردن نور معنویت به کار گرفته‌اند اما  هیئات مذهبی برای تبیین سبک زندگی اهل بیت علیهم‌السلام پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: باید تمام توان را به کار برد تا هیئات مذهبی استان در جامعه تقویت شود و برای تحقق اهداف دینی و مذهبی بیش از پیش پای کار باشد.

حجت‌الاسلام سادات اعلام کرد: تقویت هیئات مذهبی در ابعاد هدایتی،حمایتی و نظارتی مهم بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین بر لزوم توجه به مقوله آموزش مسئولان هیئات مذهبی و مداحان استان تاکید کرد و گفت: نیاز است دوره‌های آموزشی برای مداحان و  مسئولان هیئات در طول سال برگزار شود تا شاهد آشنایی هرچه بهتر مداحان با مبانی و مقاتل مذهبی باشیم.

وی اضافه کرد: وحدت محوری، جذب حداکثری و ولایتمداری سه شاخصه اصلی هیئات مذهبی است که باید مورد توجه هیئات مذهبی قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج نیز در این جلسه اظهار کرد: هیئات مذهبی و پیرغلامان استان با کمترین حمایت از دستگاههای اجرایی به فعالیت می‌پردازند.

حجت‌الاسلام علیرضا گکاوه خواستار حمایت مسئولان از هیئات مذهبی شد و بیان کرد: برگزاری برنامه‌های مناسبتی به ویژه برنامه‌های ایام محرم توسط هیئات مذهبی نیازمند همراهی مسئولان استان است.

وی از کمک‌های دفتر نماینده ولی فقیه استان به هیئات مذهبی تقدیر کرد و بیان داشت: حمایت‌های دفتر نماینده ولی فقیه استان از هیئات مذهبی موجب ایجاد انگیزه و دلگرامی برای مسئولان هیئتی خواهد بود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان نیز در این جلسه از برپایی 75 ایستگاه صلواتی و سلامت در شب و روز عید غدیر خم در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: به مناسبت دهه ولایت 6 هزار پرس غذای گرم توسط هیئات مذهبی بین مناطق حاشیه شهر سنندج توزیع می‌شود.

نورعلی خزاعی افزود: نهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان از عید قفربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی همچنین از راه‌اندازی کاروان خودرویی شادی ویژه غدیر در استان کردستان خبر داد و بیان کرد: این کاروان در روز عید غدیر در برخی از شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان وحدت محوری هیئات مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • نماهنگی دیدنی از شهر سنندج + فیلم
  • بازدید رایگان از موزه های سنندج در روز سنه
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست