Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:16:11 GMT

قاتل ۲۷ ساله خویی از چوبه دار نجات یافت

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۱۴۹

قاتل ۲۷ ساله خویی از چوبه دار نجات یافت

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از حصول هفتمین سازش در پرونده های قصاص نفس استان خبر داد.  

ناصر عتباتی گفت: در حالیکه در سحرگاه اجرای حکم قصاص همه شرایط برای اجرای حکم قصاص نفس قاتل ۲۷ ساله آماده و قاتل پای چوبه دار حاضر شده بود، برکت عید غدیر شامل حال این جوان شد و اولیا دم مرحوم مقتول که او هم جوانی ۳۱ ساله و تازه داماد هم بود با اقدامی الهی و آسمانی از خون نور دیده خویش گذشتند تا برکت غدیر چوبه دار قاتل را به درخت زندگی بدل کند و محکوم‌علیه حیاتی نو بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پرونده که در دادگاه کیفری شهرستان خوی رسیدگی و حکم قصاص نفس قاتل صادر و در دیوان عالی کشور هم قطعی و استیذان قصاص نفس هم انجام شده بود و لکن با مساعی و تلاش های مجموعه قضایی و بهره‌گیری از ظرفیت هسته‌ های بخشایش و معتمدین محلی نهایتاً اولیای دم مرحوم مقتول با گذشت از خون فرزند خود حیاتی دوباره به محکوم علیه بخشیدند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، عتباتی افزود: عمل به فرمایشات قرآن کریم و سیره پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام در ایجاد صلح و سازش بین مردم به اندازه ای ارزشمند است که خداوند متعال اجر ثواب اخروی آن را خود تقبل فرموده است.

رئیس کل دادگستری استان از همه مردم خصوصاً منتفذین و معتمدین محلی خواست تا با عمل به شرع مقدس  دستگاه قضایی را در ایجاد سازش و اصلاح ذات البین مردم یاری کنند.

عتباتی با بیان اینکه در این گونه قتلها که بدون انگیزه یا نقشه قبلی و فقط به صرف هیجانات و عصبانیتهای لحظه ای و اتفاقی ، حادث می شوند حصول سازش و رضایت امری پسندیده هست و تلاش برای بازگرداندن این افراد نهایت انسانیت و اسلامیت را به نمایش می گذارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی گذشت از قصاص قصاص نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ذبیح الله درویشی در تشریح این خبر بیان داشت: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ شهرستان، مبنی بر وقوع نزاع در یکی از پارک‌های تفریحی شهر نهاوند، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران در اسرع وقت در محل حاضر شدند که بر اساس بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد درگیری بین چند جوان و نوجوان با استفاده از سلاح سرد (چاقو) صورت گرفته که در طی این درگیری، نوجوان ۱۷ ساله‌ای مورد اصابت چاقو قرار گرفته و به شدت مجروح شده که شخص مجروح را به بیمارستان انتقال داده ولی علیرغم انجام اقدامات درمانی؛ متأسفانه این نوجوان مجروح به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت می‌کند.

درویشی در ادامه تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان در کمتر از ۲ ساعت پس از وقوع قتل و با انجام اقدامات گسترده عملیاتی و اطلاعاتی و همچنین با همکاری پلیس آگاهی استان در نهایت موفق شدند قاتل ۲۲ ساله را به همراه ۳ جوان دیگر که در این درگیری شرکت داشتند، دستگیر و به یگان انتظامی انتقال دهند.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص پرونده قضائی تشکیل و انجام اقدامات قانونی و قضائی در این راستا تحت پیگیری قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند در پایان به شهروندان توصیه کرد: همواره بر روند زندگی فرزندان خود نظارت و مراقبت ویژه داشته و با صبر و حوصله و همچنین درایت منطقی از بروز این گونه حوادث تلخ که تبعات روحی و اجتماعی نامطلوبی در پی خواهد داشت، جلوگیری کنند.

کد خبر 6086473

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • ماجرای کشف جسد یک زن ۵۹ ساله در تالش
  • کشف جسد زن ۵۹ ساله در تالش
  • نجات جان بیمار ۷۰ ساله در چهارمحال و بختیاری
  • قتل جوان ۱۷ ساله و دستگیری قاتل در نهاوند
  • تصادف در علی آباد ۶ مصدم برجا گذاشت
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد
  • دستگیری قاتل فراری در مهاباد