Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر جعفرصالحی دبیر فنی جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران برگزاری جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران را یکی از اتفاقات میمون و مبارک در صنایع دستی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این رویداد به میزبانی اصفهان در حال شکل گیری است و باعث برکات بسیاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این جشنواره سبب می‌شود که اصفهان در کانون توجهات قرار گیرد و این یک رسالت بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر است.

دبیر فنی جشنواره بین‌المللی صنایع دستی ایران خاطر نشان کرد: یکی از خلا‌های حوزه فرهنگ و هنر به ویژه صنایع دستی، عدم وجود نشان بین المللی بود که علاوه بر آثار، هنرمندان هم نشان بین المللی دریافت می‌کنند.

جعفر صالحی یکی از عالی‌ترین اهداف جشنواره را ثبت یاد و نام هنرمندان پیشکسوت دانست و افزود: این هنرمندان با ارائه نشان بین‌المللی در حافظه دنیا و برای نسل‌های آینده ماندگار خواهند شد و در شروع کار به ۶ هنرمند حائز و عالی رتبه نشان اهدا می‌شود و که ۳ نفر از آن‌ها داخلی و ۳ نفر خارجی هستند.

او با بیان اینکه جشنواره به اهدا نشان و جوائز خلاصه نمی‌شود، گفت: برنامه‌های جانبی مانند وبینارها، سیمنارها، نشست‌های تخصصی و‌انواع مسابقات نیز برگزار می‌شود که از نقاط قوت و ارزشمندی برخوردار خواهند بود.

دبیر فنی اولین جشنواره بین‌المللی جشنواره صنایع دستی ایران درخصوص مسابقات گفت: یکی از مسابقات، طراحی پوشاک با صنایع دستی است که می‌تواند بالاترین ارزآوری را داشته باشد و قدرت ایجاد اشتغال بالایی دارد.او با اشاره به مسابقه ملی بسته‌بندی گفت: یکی از نیاز‌های عمده صنایع دستی توجه به خلاقیت وشکل‌های جدیدی است که بر اساس ذائقه تغییر کرده است و بر همین اساس این مسابقه اهمیت ویژه‌ای دارد و میتواند در آینده اقتصادی ایران دربازار‌های جهانی موثر باشد.

جعفرصالحی طراحی فرش دست بافت و طراحی خلاقانه صنایع دستی را از دیگر مسابقات برشمرد وگفت: هدف برنامه‌های جانبی ایجاد زمینه رشد اقتصادی و ترویج و تولید صنایع دستی است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی جشنواره بین المللی صنایع دستی میراث فرهنگی جشنواره بین المللی صنایع دستی ایران نشان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند