Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - معاون دادگستری کل استان کردستان گفت: امکان ملاقات الکترونیک خانواده‌های زندانیان در مریوان فراهم‌ شده و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای آنها ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مریوان ، علی رشیدی پیش‌ازظهر امروز در مراسم افتتاحیه باجه دفتر خدمات قضایی و ملاقات تصویری الکترونیکی در زندان شهرستان مریوان اظهار داشت: این اقدام در راستای تحقق برنامه‌های طرح تحول قوه قضاییه در استان کردستان اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در باجه دفتر خدمات قضایی زندان مریوان که چهارمین باجه خدمات قضایی زندان‌های استان بوده، تمام خدمات الکترونیکی دفاتر خدمات قضایی از جمله تنظیم دادخواست، تهیه لوایح، درخواست تجدیدنظرخواهی و ... به زندانیان ارائه می‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کردستان درباره شیوه ملاقات تصویری الکترونیکی تصریح کرد: شیوه ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده‌هایشان در بستر امن سامانه‌های قوه قضاییه صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه هزینه‌ای برای آنها ندارد.

تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد شیراز همزمان با عید غدیر آزاد می‌شوندخانواده‌ها از کودکی فرزندان را با ولایت و اهمیت عید غدیر آشنا کنند

وی افزود: پس از هماهنگی‌های لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال و آنها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود، وارد پایگاه الکترونیک قوه قضائیه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار کرده و در مدت زمان تعیین‌شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

رشیدی از اجرای کامل طرح سند تحول قضایی در استان خبر داد و بیان کرد: راه‌اندازی یا توسعه سامانه‌های آنلاین به منظور کاهش مراجعات حضوری شهروندان به مراکز قضائی و افزایش سرعت فرایند دادرسی یکی از محورهای مطرح شده در سند تحول قضائی بوده که در کردستان نیز در دستور کار است.

گفتنی است؛ در این مراسم  مسئولان قضایی استان کردستان به صورت چهره به چهره با زندانیان شهرستان مریوان دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/493/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ملاقات الکترونیک استان کردستان خدمات قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • ثبت دو وقف جدید کردستان
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • ثبت۲ وقف جدید در کردستان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • سامانه خودنویس منطبق بر قانون تجارت الکترونیک است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز