Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@17:52:10 GMT

سواحل شمالی و مرکزی بوشهر متلاطم می‌‎شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۳۰۳

سواحل شمالی و مرکزی بوشهر متلاطم می‌‎شود

محمدرضا انصاری روز سه‎‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اختلال موقت در تردد و فعالیت‌های دریایی دریانوردان باید آمادگی لازم را برای مواجهه با ترددهای دریایی داشته باشند و از ترددهای غیرضرور اجتناب کنند.

طی امروز و فردا نیز با افزایش دمای هوا در استان بوشهر، در برخی از مناطق دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس یا فراتر از آن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و افزایش ابر پیش بینی می‏‌شود.

انصاری اظهار داشت: در این مدت جهت وزش باد متغیر، به طور غالب شمال شرقی تا شمال غربی گاهی جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ و در برخی ساعت‎‌ها تا ۴۲ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت ارتفاع موج در سواحل استان بوشهر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از ظهر فردا بتدریج در سواحل شمالی و مرکزی طی ساعاتی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

انصاری افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۳۵، مد  ۱۰:۴۵ و جزر دوم ۱۸:۱۵ خواهد بود.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای برازجان با ۵۱، اهرم و خورموج با ۴۸ و جم با ۴۵ درجه بیشترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.

برچسب‌ها بوشهر دریای مواج خلیج فارس اداره کل هواشناسی استان بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر دریای مواج خلیج فارس بوشهر دریای مواج خلیج فارس استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از صدور هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان خبر داد و گفت: ارتفاع موج خلیج‌ فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا ۲.۵ متر افزایش می‌یابد. - اخبار استانها -

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر، از تداوم وزش بادهای شمالی روی خلیج‌ فارس و سواحل استان بوشهر تا پایان روز جمعه 10 فروردین خبر داد و اظهار داشت: با افزایش سرعت وزش باد تا 50 کیلومتر در ساعت هشدار دریایی سطح نارنجی در نوار ساحلی استان بوشهر تا روز جمعه 10 فروردین صادر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت خلیج فارس در مناطق مرکزی و جنوبی استان بوشهر، مواج پیش‌بینی می‌شود گفت: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید شمال غربی در سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی بیش از 50 کیلومتر در ساعت از جمله مخاطرات هشدار دریایی سطح نارنجی در استان است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل و فراساحل شمالی استان بوشهر 90 تا 150 سانتیمتر خبر داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر امروز 90  تا 180 و در فراساحل تا 250 سانتیمتر است.

شکوهی‌پور با اشاره به اینکه تا اواخر هفته جاری ارتفاع موج خلیج‌فارس در نوار ساحلی استان بوشهر تا 2.5 متر افزایش می‌یابد خاطرنشان کرد: اکنون جهت وزش باد در استان بوشهر غالباً شمال غربی گاهی غربی با سرعت تا 40 کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی تا 50 کیلومتر در ساعت و در فراساحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت است.

وی با تأکید بر پرهیز از تفریحات دریایی در این شرایط جوی گفت: اختلال در فعالیت‌های دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتمال خطر غرق شدن به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و شناگران در نوار ساحلی استان بوشهر در این وضعیت و شرایط آب و هوایی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر توصیه کرد: از تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر جلوگیری شود.

شکوهی‌‌پور با تأکید بر ممنوع کردن شنا در نوار ساحلی استان بوشهر در هشدار نارنجی دریایی گفت: تمهیدات لازم برای  پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی اندیشیده شود.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان بوشهر
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ / هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش‌های تا چه روزی ادامه دارد؟ | هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید در این مناطق
  • بارش‌های پراکنده همچنان ادامه دارد
  • جو پایداری بر استان بوشهرحاکم است/ افزایش پوشش ابر از شنبه
  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است
  • خلیج فارس تا پایان هفته مواج و متلاطم است
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۷؛هشدار هواشناسی برای سواحل دریای خزر