Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:30:14 GMT

سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس باید مرور شود

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۴۷۰

سناریوهای مختلف بازگشایی مدارس باید مرور شود

محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در حاشیه اجلاس سی و پنجم روسای آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر افزود: باید برای شروع سال تحصیلی آماده شد، چرا که  سال تحصیلی امسال آمادگی بیشتری نیاز دارد.

وی ادامه داد: همچنین اجلاس امسال به دلیل تغییر دولت اهمیت بسیاری دارد، چراکه نگران بودیم تغییر دولت در شروع سال تحصیلی خلل ایجاد کند؛ بنابراین با برگزاری این نشست ها برای تحققق سال تحصیلی باشکوه تر گام برداشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی میرزایی گفت: پس از اتمام سال تحصیلی گذشته باید تجربیات آن مرور می‌شد، در این اجلاس در پنج محور تجربیات در موضوعات برنامه درسی، نیروی انسانی، نظام ارزشیابی، سلامت دانش‌آموز، عدالت آموزشی مورد بحث قرار می گیرد.

وزیر آموزش و پرورش درباره واکسیناسیون معلمان و کادر اجرایی مدارس، رانندگان سرویس‌های مدارس علیه کرونا گفت: قرار است این موضوع از عید غدیر با واکسیناسیون معلمان آغاز شود. واکسیناسیون رانندگان سرویس مدارس نیز بعد از روشن شدن مسیر تردد دانش‌آموزان بعد از شروع سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

حاجی میرزایی افزود: باتوجه به اینکه یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر کادر مدرسه داریم و اگر اکنون واکسیناسیون آغاز شود، این کار در یک هفته تا ١٠ روز انجام خواهد شد؛ لذا کار قبل از پایان مرداد به اتمام می‌رسد.

ستاد ملی کرونا در باره الزامی یا اختیاری بودن حضور دانش آموزان تصمیم می گیرد

وی در مورد الزامی یا اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان گفت: در این باره ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌کند. مطالعات گسترده در حوزه بهداشت جهانی و تجریه قالب کشورها حاکی از آن است که مدارس باز شوند. سال گذشته هم برخی کشورها مدارس را بازگشایی کردند، اما دور بودن از مدرسه مخاطرات بسیاری دارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش داریم آموزش باکیفیت ارائه شود؛ چرا که هیچ موضوعی نمی‌تواند جایگزین معلم شود. از بد حادثه این روش‌ها را جایگزین کردیم، اما تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد.

وی درباره نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: تعهد کرده بودیم تمام افراد را براساس قانون سال ٨٨ به کار گیریم و تعیین تکلیف کنیم.

حاجی میرزایی در این باره افزود: افرادی که تبدیل وضعیت شدند مشغول تحصیل هستند. بنابراین در سال گذشته بیش از ١٠٠ هزار نفر از طریق تبدیل وضعیت یا بکارگیری ماده ٢٨ با ما همکاری کردند. مشکل نیروی انسانی را کاهش دادیم و پیش بینی می‌کنیم تا چند سال آینده بخشی از نیروها از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شوند.

سی و پنجمین اجلاس دوروزه روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور صبح امروز با حضور محسن حاجی میرزایی و اعضای شورای معاونان وزارت آموزش‌وپرورش، در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران آغاز شد.

برچسب‌ها کرونا طرح واکسیناسیون کرونا بازگشایی مدارس اردوگاه شهید باهنر محسن حاجی‌ میرزایی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا طرح واکسیناسیون کرونا بازگشایی مدارس کرونا طرح واکسیناسیون کرونا بازگشایی مدارس اردوگاه شهید باهنر محسن حاجی میرزایی دانش آموزان حاجی میرزایی دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فردا؛ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از چند روز آینده
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد