Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: وزش باد شدید که بیشترین سرعت آن ظرف ۲۴ ساعت اخیر در این استان از ۱۲۰ کیلومتر هم بیشتر شد، با احتمال ایراد خسارت تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

به گزارش قدس آنلاین، زهرا عنایتی  افزود: شدیدترین تندباد ظرف شبانه روز اخیر در خراسان رضوی از بردسکن واقع در جنوب غرب این استان با سرعت ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 
وی دیگر موارد وزش سریع باد شدید در خراسان رضوی را ظرف ۲۴ ساعت اخیر با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در تربت‌حیدریه واقع در جنوب میانه این استان ذکر و بیان کرد: وزش تندباد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت نیز ظرف همین مدت در شهرستان مرزی خواف در جنوب خراسان رضوی و ۵۴ کیلومتر در تایباد واقع در شرق این استان ثبت شده است.  کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بر این اساس تداوم وزش باد به ویژه نوع شدید و پرسرعت این پدیده جوی در مناطق بادخیز استان همراه‌ با طوفان گرد و خاک، کاهش میدان دید و احتمال بروز خسارات تا آخر هفته جاری پیش‌بینی می‌شود. 
وی گفت: افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق ظرف روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم مرداد ماه جاری دیگر پدیده جوی قابل اعتنا در منطقه شمالی خراسان رضوی خواهد بود. 
عنایتی همچنین به آغاز روند کاهش دمای هوا در خراسان رضوی از امروز پنجم مرداد ماه اشاره و بیان کرد: روند خنکتر شدن هوا در این استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد. 
وی افزود: بر این اساس بیشینه دمای امروز هوا در مشهد ۳۷ درجه سلسیوس خواهد بود که در مقایسه با دیروز سه درجه کمتر است.  کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشینه دمای هوای مشهد روز جمعه آتی با پنج درجه کاهش نسبت به امروز، تا ۳۲ درجه سلسیوس پایین خواهد رفت. 
وی گفت: کمینه دمای دیشب هوای مشهد که ۲۶ درجه سلسیوس بود نیز ظرف شبهای آتی تا آخر هفته جاری به میزان چند درجه کاهش می‌یابد. 
انتهای پیام منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزش باد شدید هواشناسی خراسان رضوی خراسان رضوی هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امامی اظهار کرد: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت‌های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرح‌های آبرسانی در این استان است.

وی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه‌ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح‌های تأمین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 6086685

دیگر خبرها

  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • ۴۰ شهر خراسان رضوی دچار تنش آبی
  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • اعلام پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • وزش باد گرد و غبار را وارد خراسان رضوی کرد