Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-19@08:20:27 GMT

دیکتاتور پیونگ یانگ ونیاز به حرف زدن با سئول

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۵۰۵

کره  شمالی و کره جنوبی خط تلفنی برای ارتباط اضطراری را که در ژوئن گذشته از سوی پیونگ یانگ قطع شده بود، مجددا برقرار کردند.بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری در کره جنوبی، رهبران هر دو کشور توافق کرده اند که اعتماد را بازسازی و روابط را بهبود بخشند.از ماه آوریل کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جه-این رئیس جمهوری کره جنوبی چند نامه شخصی رد و بدل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره‌ شمالی در سال ۲۰۲۰ خط تلفن مستقیم به کره جنوبی را قطع کرد. این اقدام پس از تشنج در روابط دو کشور رخ داد.اندکی پس از آن، کره شمالی یک دفتر ارتباط دو کشور را در نزدیکی مرز منفجر کرد. این دفتر به منظور برقراری ارتباط بیشتر بین دو کشور در شهر کایسانگ در کره شمالی ساخته شده بود.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی نوشت "طبق توافق انجام شده بین رهبران ارشد کره شمالی و جنوبی، از ساعت ۱۰ روز ۲۷ ژوئیه تدابیری برای بهره‌برداری مجدد از همه خطوط ارتباطی بین دو کشورانجام شده است."بر اساس این گزارش هر دو رهبر همچنین توافق کردند که اعتماد متقابل دو کره را در اسرع وقت برقرار کنند و رابطه را به پیش ببرند.روابط در سال ۲۰۱۸ پس از آن بهبود یافت که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و مون جه-این رئیس جمهوری کره جنوبی سه دیدار با یکدیگر برگزار کردند. این روند اما به دنبال لغو دیدار رهبر کره شمالی و رئیس جمهوری آمریکا قطع شد.با عمیق‌تر شدن تنش میان جنوب و شمال، گروهی از کسانی که از کره شمالی فرار کرده بودند، با کمک بالون، شبنامه‌هایی را به داخل خاک کره شمالی فرستاندند. گزارش شده بود که گاهی همراه شبنامه، وسایلی هم با این روش فرستاده می‌شود که مردم به برداشتن کاغذها هم ترغیب شوند.ارسال این شبنامه‌ها بر ضد توافق‌های رهبران دو کشور در سال ۲۰۱۸ بود.به دنبال ارسال این شبنامه‌ها، کره شمالی تمام ارتباطات نظامی و سیاسی ارتباطاتی، از جمله یک خط تلفنی بین رهبران دو کشور را قطع کرد.بعد از پایان جنگ دو کره در ۱۹۵۳، هیچ پیمان صلحی بین دو کشور بسته نشد و به همین دلیل دو کشور همچنان در حال جنگ هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: کره شمالی کره جنوبی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای توافق‌نامه اقتصادی و فرهنگی میان کره شمالی و بلاروس 
  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • افتتاحیه عجیب چند آپارتمان در کره شمالی با آتش بازی و آکروبات هوایی (فیلم)
  • سرمربی تیم ملی والیبال ایران در کره تیم گرفت!
  • (ویدئو) جشن باشکوه افتتاح بلوک‌های آپارتمانی در پیونگ یانگ
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • رئیس جمهور فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • بازدید مقام آمریکایی از مرز بین دو کره و یک پیام برای چین و روسیه