Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@12:46:17 GMT

پرسپولیس در نزدیکی هت‌تریک رویایی مقابل سپاهان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۵۱۴

 هفته بیست و نهم لیگ برتر یکشنبه شب برگزار شد و پرسپولیس، سپاهان و استقلال موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. پرسپولیس در استادیوم آزادی به مصاف تراکتور رفت و در حالی که یک گل از حریفش عقب افتاد، توانست کامبک بزند و با نتیجه ۳-۱ پیروز شود. مهدی عبدی دوبار و احمد نوراللهی گل‌های سرخپوشان را به ثمر رساندند

در اصفهان هم سپاهان و ذوب آهن در حالی به مصاف هم رفتند که زردپوشان اصفهانی برای نگه داشتن امید قهرمانی نیاز به سه امتیاز این بازی داشتند و از طرفی دیگر هم ذوبی‌ها برای فرار از منطقه سقوط باید در این بازی پیروز می‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان خیلی زود با شوت سرکش نورافکن پیش افتاد اما ذوبی‌ها در نیمه دوم صاحب پنالتی شدند و می‌توانستند بازی را مساوی کنند. اما ضربه حسینی به تیرک خورد و توپ وارد دروازه نشد. در پایان هم این بازی با نتیجه ۲-۰ به سود سپاهان به پایان رسید تا همچنان زردپوشان اصفهانی در تعقیب پرسپولیس باشند.

استقلال هم در قائمشهر در حالی با نتیجه ۳-۱ از سد نساجی گذشت که نساجی‌چی‌ها در ابتدا توانستند دروازه رشید مظاهری را باز کنند اما شاگردان مجیدی با درخشش متین زکریا کامبک زدند و توانستند سه امتیاز بازی از آن خود کنند. 

درحالی تنها یک هفته از مسابقات لیگ برتر باقی مانده که پرسپولیس با ۶۴ امتیاز در صدر قرار دارد و سپاهان هم با ۶۲ امتیاز در تعقیب آنهاست. سپاهان در هفته آخر در استادیوم آزادی باید به مصاف استقلال برود و پرسپولیس هم در شهرقدس مهمان پیکان است. پرسپولیس در صورت پیروزی در این بازی به قهرمانی می‌رسد و اگرسرخپوشان مقابل پیکان مساوی کنند، در صورت برد سپاهان مقابل استقلال با بیش از ۳ گل، این سپاهان است که جشن قهرمانی برگزار می‌کند.

اما اگر پرسپولیس (که شانس بیشتری نسبت به سپاهان دارد) قهرمان لیگ شود، سومین بار است که سپاهان را در این امر ناکام می‌گذارد.

لیگ هفتم

پرسپولیس و سپاهان در لیگ هفتم و سال ۸۶-۸۷ با یکدیگر در کورس رقابت بودند. سرخپوشان با هدایت افشین قطبی نتایج خوبی کسب کرده بودند اما کسر ۶ امتیاز از پرسپولیس از سوی فیفا باعث شد تا رقابت دو تیم به هفته آخر کشیده شود. جایی که پرسپولیس در استادیوم آزادی میزبان سپاهان بود.

 پرسپولیس در نیم‌فصل اول لیگ سال ۸۶ توانست از ۱۷بازی خود ۳۶ امتیاز بگیرد که امتیازی شایسته بود اما در نیم‌فصل دوم روند کار تغییر کرد و نتایجی مثل مساوی ۳بر۳ مقابل ابومسلم در تهران، مساوی با تیم برق شیراز که به اکثر تیم‌ها باخته و از هفته هشتم دیگر بردی نداشت، باخت مقابل پگاه و…باعث شد تا پرسپولیس رفته‌رفته عقبگرد کند. 

رقابت دو تیم به هفته آخر کشیده شد و بازی پایانی لیگ به نوعی فینال هم محسوب می شد. پرسپولیس در آن بازی نیاز به برد داشت و سپاهان هم با یک تساوی به قهرمانی می رسید. پرسپولیس خیلی زود با شوت محسن خلیلی به گل رسید اما سپاهان در همان نیمه اول جواب گل پرسپولیس را داد تا بازی تا دقیقه ۹۶ با تساوی ۱-۱ دنبال شود. در لحظات پایانی بازی پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شد که در فعل و انفعالات آن ضربه، سپهر حیدری موفق شد دروازه سپاهان را باز کند و پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود. 

لیگ هجدهم

رقابت پرسپولیس و سپاهان همواره در لیگ برتر جذاب بوده اما پس قهرمانی های پی در پی سپاهان در لیگ، حالا نوبت پرسپولیس بود تا قهرمانی های خود را جشن بگیرد. رقابت سپاهان و پرسپولیس در لیگ هجدهم هم به هفته آخر کشیده شد. جایی که پرسپولیس میبایست در جم به مصاف پارس جنوبی می رفت و سپاهان هم میزبان استقلال خوزستان بود. پرسپولیس پیش از هفته سی ام ۵۸ امتیازی بود و سپاهان هم با ۵۵ امتیاز در رده دوم قرار داشت. پارس جنوبی با شکست دادن پرسپولیس و همچنین با پیروزی سپاهان مقابل استقلال خوزستان، این سپاهان بود که به دلیل تفاضل گل بهتر عنوان قهرمانی را از آن خود می کرد. اما این پرسپولیس بود که با تک گل بودیمیر موفق شد پارس جنوبی را شکست دهد و با ۶۱ امتیاز به مقام قهرمانی برسد.

لیگ بیستم

حال دوباره رقابت پرسپولیس و سپاهان برای عنوان کسب قهرمانی به هفته آخر کشیده شده است. جایی که پرسپولیس در حال حاضر با ۶۴ امتیاز در صدر قرار دارد و سپاهان ۶۲ امتیازی در تعقیب آنها است. پرسپولیس در هفته آخر باید به مصاف پیکان برود و سپاهان هم در استادیوم آزادی مهمان استقلال است. سپاهان در صورت برد مقابل استقلال و شکست پرسپولیس مقابل پیکان می تواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند. روی کاغذ کار پرسپولیس به مراتب آسانتر از سپاهان است. استقلال در روزهای اوجش به سر می برد و رقبا را یکی پس از دیگری شکست می دهد. هر چند پیکان هم شرایط خوبی دارد ولی نمی تواند به اندازه ای که استقلال برای سپاهان دردسرساز شود، برای قرمزها دردسر درست کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار پرسپولیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم

به گزارش "ورزش سه"، رقابت میلی‌متری پرسپولیس و استقلال برای کسب عنوان قهرمانی همچنان ادامه دارد. سرخپوشان تهرانی فصل گذشته هم در چنین شرایطی قرار داشتند و در کورس با سپاهان، این تیم اصفهانی بود که لغزش داشت و در نهایت آنها توانستند به قهرمانی برسند. پرسپولیسی‌ها این‌بار هم علاوه بر نتایجی که خودشان می‌گیرند، امیدوارند تیم رقیب هم امتیاز از دست بدهد تا آنها بتوانند باز هم قهرمانی‌شان را تکرار کنند.

علی نعمتی، مدافع پرسپولیس، با امیدواری زیادی در مورد قهرمانی تیمش صحبت می‌کند ولی مدعی است پرسپولیسی‌ها به نتایج تیم رقیب توجهی نمی‌کنند و اگر بازی‌های باقیمانده را ببرند، قهرمان لیگ می‌شوند.

گفتگو با علی نعمتی را در ادامه می‌خوانید:

پرسپولیس این روزها در اوج به سر می‌برد. فکر می‌کنی ادامه این روند منجر به قهرمانی شود؟
تیمی که فصل گذشته 3 جام آورد، قطعا برای این فصل هم انگیزه زیادی دارد و عطش قهرمانی در پرسپولیس هرگز از بین نمی‌رود. تا الان روند خوبی داشته‌ایم. وقتی تیم نتیجه می‌گیرد همه‌‌چیز خوب پیش می‌رود، ولی ما امسال بابت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های فشرده‌ای داشتیم و به‌خاطر مصدومیت بازیکنان خیلی اذیت شدیم. 2 بازیکن را هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی رباط زانو از دست دادیم. با همه این چالش‌ها تا الان خوب جلو آمده‌ایم و امیدوارم در پایان فصل اتفاقات خوبی برای تیم رقم بخورد.



استقلال یک امتیاز بیشتر از پرسپولیس دارد. قبول داری سرنوشت قهرمانی دست آنها‌ست؟
ما توجهی به نتایج تیم رقیب نداریم. تمرکز ما روی بازی‌های خودمان است و باید همه بازی‌ها را ببریم. پارسال هم بعد از باخت به سپاهان همه بازی‌ها را بردیم و قهرمان شدیم. نقش هواداران هم بسیار مهم است، ما می‌دانیم آنها با چه سختی‌هایی به ورزشگاه می‌آیند ولی مثل همیشه به حمایت‌ حداکثری این هواداران نیاز داریم تا قهرمان شویم.

در 2 هفته گذشته استقلالی‌ها در مورد پرسپولیس صحبت کردند، ولی شما سکوت کردید.
ما هم می‌توانستیم مصاحبه کنیم و جواب بدهیم ولی حرفمان را در زمین می‌زنیم. تمرکز ما روی تیم خودمان است و فکر می‌کنم حاشیه درست‌کردن و جوسازی‌ها قدیمی شده است. می‌بینید که وقتی تیم‌های بزرگ اروپا با هم بازی می‌کنند بعد از برد و باخت چه برخوردی با هم دارند. فوتبال ایران با این حاشیه‌ها پیشرفت نمی‌کند، خیلی‌ها باید تغییر رویه بدهند و حرفه‌ای رفتار کنند.

پرسپولیس در 4 بازی که رفیعی درون دروازه بوده، گلی دریافت نکرده است. فکر می‌کردی او شروع خوبی داشته باشد؟
رفیعی و مهرشاد اسدی به‌عنوان 2 دروازه‌بان جوان، عملکرد خوبی دارند و گلرهای شایسته‌ای هستند. آنها می‌توانند از تجربیات بیرانوند هم استفاده کنند.

از عملکرد خودت در این فصل راضی هستی؟
در پرسپولیس حتی در تمرینات هم باید 100 باشی؛ بازی رسمی که جای خودش را دارد. برای من فرقی ندارد که در کدام پست بازی کنم ولی هر وقت در زمین هستم، با تمام وجود بازی می‌کنم.

ظاهرا بازیکنان بابت مشکلات مالی ناراحت هستند؟
ما 38 تا 40 درصد پول گرفته‌ایم. اگر بچه‌ها سکوت کرده‌اند به‌خاطر پرسپولیس است تا تیم در این مقطع حساس وارد حاشیه نشود. البته باشگاه هم در تلاش است تا مشکلات را حل کند، در حال حاضر برای ما موفقیت تیم از هر چیزی مهم‌تر است.

کیفیت فنی لیگ امسال چطور بود؟
خوب بود ولی توقع داشتم بازی‌ها جذاب‌تر شود. اگر سپاهان و تراکتور هم در کورس قهرمانی و نزدیک به پرسپولیس و استقلال بودند، قطعا هیجان و جذابیت لیگ بیشتر می‌شد. از طرفی باید بگویم حاشیه‌ها جلوی پیشرفت فوتبال ایران را می‌گیرد ولی متأسفانه فوتبال ایران مدام درگیر مسائل خارج از فوتبال است. موضوع دیگر سبک بازی برخی تیم‌ها‌ست. امیدوارم تیم‌ها دنبال فوتبال تدافعی نباشند چون همه از فوتبال تهاجمی لذت می‌برند. فوتبال تدافعی هوادار ندارد. به‌عنوان مثال تیم هوادار با هدایت مسعود شجاعی زیبا بازی می‌کند و هر تماشاگر و بیننده‌ای از فوتبال آنها لذت می‌برد.

فکر می‌کردی سپاهان با این همه بازیکن از کورس قهرمانی خارج شود؟
فوتبال همین است و چیزی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. سپاهان زمانی که در لیگ قهرمانان بازی داشت، امتیازهای حساسی از دست داد. ما هم در همان مقطع که در آسیا بودیم به سپاهان باختیم و چند غایب هم داشتیم. آن زمان فشار زیادی روی این 2 تیم بود.

در مورد بازی با آلومینیوم اراک در جام‌حذفی چه صحبتی داری؟
بازی سختی است و تیم حریف هم کیفیت خوبی دارد. با این حال، ما در جام‌حذفی هم هدفی جز قهرمانی نداریم و باید این بازی را هم ببریم.

قراردادت با پرسپولیس رو به اتمام است؟
نه‌تنها قرارداد من، بلکه قرارداد 10-12 بازیکن رو به اتمام است.

در پرسپولیس می‌مانی؟
من با سختی زیادی به پرسپولیس آمدم و طبیعتا آرزوی هر بازیکنی است که در پرسپولیس فوتبال بازی کند.

منبع: همشهری

دیگر خبرها

  • اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان
  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • بازی پرسپولیس و سپاهان جذاب است/کار استقلال برابر تراکتور سخت است
  • علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • تنها هت‌تریک کننده فوتبال ایران رفت!
  • مهدوی: احتمال قهرمانی پرسپولیس بیشتر از استقلال است/ ضعف مدیریتی، سپاهان و تراکتور را  از کورس قهرمانی خارج کرد
  • ترکیب اینتر-میلان: بازی قهرمانی در سن‌سیرو