Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@12:24:30 GMT

کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در شهرستان چناران

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۶۱۹

کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در شهرستان چناران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چناران از کاهش ۶۵ درصدی تولید گندم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا روستانژاد با اشاره به کاهش بارندگی‌ها،  ایجاد خشکسالی و همچنین سرمازدگی گفت: در سال زراعی جاری ۱۰۵۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان به صورت آبی، ۲۵۰۰ هکتار نیز به صورت دیم به کشت محصول گندم اختصاص داشت که از این سطح اراضی زیر کشت در مجموع تاکنون حدود ۱۳ هزار تن محصول گندم‌ تحویل مراکز خرید شده است که این میزان نسبت به سال گذشته با کاهش ۶۵ درصدی رو به رو بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روستانژاد یادآور شد: سال گذشته مراکز خرید، ۴۲ هزار تن گندم مازاد از کشاورزان گندم‌کار چنارانی خریداری کردند که با توجه به کاهش تولید در سال‌ جاری گندم‌کاران چنارانی ۱۳ هزار تن از گندم مازاد خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خرید گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندرای فارس با تأکید بر ضرورت کاهش ضایعات برداشت گندم، امکان کاهش ۲۰ درصد این ضایعات را با استفاده از روش‌های علمی و حرفه‌ای میسر دانست.

حسن شیخ‌نیا امروز، ۶ اردیبهشت‌ماه با اشاره به پتانسیل ارزشمند استان در عرصه‌های علمی، گفت: ظرفیت مهمی در حوزه تحقیقاتی دانشگاه‌های استان وجود دارد که آن را سرآمد کشور می‌کند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان، مهندسین مشاور و مجموعه‌های فنی و مهندسی استان فارس دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی هستند که باید از قابلیت‌های آن‌ها بهره برد.

شیخ‌نیا تصریح کرد: شماری از بهترین شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه جهاد کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و دستاوردهای آن‌ها می‌تواند چراغ راهی در زمینه افزایش بهره‌وری باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به تاثیرگذاری صنعت کشاورزی در عرصه اقتصاد ملی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی استان فارس باید از مبانی علمی در زمینه آبیاری محصولات کشاورزی به نحو مطلوب‌تری استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: کشاورزان استان فارس سرآمد کشور هستند و چنانچه از ظرفیت‌های علمی و تجربی آن‌ها در مقیاس وسیع‌تری بهره‌مند شویم به افزایش بهره‌وری دست خواهیم یافت.

به گفته شیخ‌نیا، با اصلاح بذر می‌توانیم میانگین تولید گندم را از دو و نیم تن در هکتار را به پنج تن برسانیم و دورنمای تولید ۱۲ تن گندم در هر هکتار هم دور از ذهن نخواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: در حلقه برداشت گندم آمارهای مختلفی وجود دارد که بر ضایعات هفت تا هشت درصدی گندم اشاره دارند که باید نسبت به این موضوع دغدغه جدی داشت.

شیخ‌نیا در این رابطه گفت: می‌توان با بهره‌مندی از روش‌های حرفه‌ای و علمی تا ۲۰ درصد از ضایعات برداشت گندم را کاهش داد و شاهد اثرات مثبت آن بر اقتصاد کشاورزان و میزان تولید در کشور بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس نقش زنجیره ارزش در افزایش بهره‌وری را به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی قلمداد کرد و افزود: دولت با تمام توان در راستای افزایش بهره‌وری به میدان آمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی در پایان گفت: نقش محصولات کشاورزی در عرصه سلامت جامعه سرنوشت‌ساز است و به همین دلیل بر نقش نظارتی دولت در این حوزه، تاکید ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی