Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد باقر قالیباف در جلسه بامدادی مجمع نمایندگان استان خوزستان با انتقاد از کارشکنی در تحقق اعتبار هزار میلیارد تومانی مربوط به رفع مشکلات خوزستان به خصوص تنش آبی روستاهای این استان گفت: مقابل هرکس که در رفع مشکلات مردم کارشکنی کند می ایستم، با مقایسه شرایط استان در زمان جنگ و شرایط کنونی نسبت به کم کاری‌ها و سوء مدیریت‌هایی که در خوزستان انجام شده است به عنوان یک انقلابی هیچ پاسخی برای مردم استان ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اصلی و درد اساسی امروز ما در کشور سرکش بودن نظام اداری و اجرایی کشور است و ظاهرا کسی مسئول مسائل و مشکلات به وجود آمده نیست. قطعاً نمایندگان مجلس از هر کس دیگری در انتقال پیام مردم محق‌تر هستند و نماینده می‌تواند حرف مردم را از مسوولان به صورت منسجم پیگیری کند.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: در موضوع رفع تنش آبی ۷۴۰ روستای خوزستان دو مجموعه در وظایف خود کوتاهی کردند.

نماینده مردم تهران با اشاره به تعیین اعتبار یکهزار میلیارد تومانی برای حل بخشی از مشکلات تنش آبی خوزستان که در جریان نظارت میدانی سال گذشته از این استان نهایی شد، تاکید کرد: حداقل در بحث تخصیص این هزار میلیارد تومان، سازمان برنامه و وزارت نفت کوتاهی کردند، در حالی که این مسئله با پیگیری به راحتی قابل حل و فصل بود.

وی با اشاره موانع جدی که در نتیجه سیستم بروکراسی اداری مقابل تامین این اعتبار ایجاد شد، گفت: از شهریور سال گذشته می‌دانستیم که ۷۴۰ روستای خوزستان دچار تنش و بحران آب هستند اما با برنامه‌ریزی و تصمیمات درست می‌توانستیم تا تابستان امسال با کمترین هزینه، بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم، ولی امروز با هزینه ای دوچندان باید این بحران را حل کنیم.

قالیباف با اشاره به صنایع فعال استان خوزستان عنوان کرد: باید مشخص شود سهم این صنایع نسبت به برداشت آنها از آب خوزستان چیست. آیا این صنایع نمی‌خواهند آب استان خوزستان را با این درآمدهای هنگفت مدیریت کنند؟وی با اشاره به افزایش بودجه استانی و ملی استان خوزستان در قانون بودجه ۱۴۰۰ اضافه کرد: تحقق این بودجه قطعاً نیاز به پیگیری است و نمایندگان مجمع استان باید این مهم را انجام دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین نظام مسائل استان های مختلف در مجلس عنوان کرد: با تلاش ها و وقتی که گذاشته شد، در حال حاضر نظام مسائل ۱۶ استان به تفکیک تدوین شده و راهکارهای کوتاه و بلند مدت برای حل مسائل استان‌ها در مرکز پژوهش ها و قرارگاه محرومیت زدایی مجلس استخراج شده است.

وی تصریح کرد: مهم نیست که من چه مسئولیتی دارم، بنده حاضرم برای حل مشکلات مردم کفش هر کسی را واکس بزنم تا مسئله ای از مسائل مردم حل شود. خداوند به این کارها برکت می‌دهد. البته اگر فردی بخواهد در برابر حل مشکلات مردم کارشکنی کند، مقابل او می‌ایستم.

رییس قوه مقننه ضمن تاکید بر پرداخت حقابه به استان خوزستان یادآور شد: حقابه های مربوط به پروژه‌های انتقال آب ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان باید با پیگیری نمایندگان دنبال شود و اعتبارات آن به حوزه آب خوزستان اختصاص پیدا کند.

قالیباف با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: موضوعات ریشه ای و اساسی استان باید در برنامه هفتم دیده شود، اگر رقم ۳ میلیارد دلاری برای خوزستان دنبال می‌شود باید مشخص شود که این ارقام به تفکیک از چه منابعی می‌خواهد تامین شود و در چه محلی هزینه خواهد شد. حتی اگر لازم است می توانیم در مجلس برای این ارقام مصوبه داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهر اهواز عنوان کرد: اقدامات صورت گرفته در شهر یا استان نباید به صورت جزیره ای پیش برود. اگر پولی به استان و شهر اهواز تزریق می شود، این اعتبارات باید به صورت سیستمی هزینه شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تشکیل ستاد راهبری با محوریت مجمع نمایندگان استان خوزستان در این استان، را ضروری برشمرد و گفت: خوشبختانه امروز استان خوزستان یک نماینده در هیات رئیسه و یک رئیس کمیسیون دارد و می تواند مسائل مربوط به استان را از طریق مجلس پیش ببرد.

قالیباف با بیان اینکه درد استان خوزستان از کمبود ظرفیت ها و نبود منابع مالی نیست، اضافه کرد: جنس محرومیت استان خوزستان با برخی دیگر از مناطق قابل قیاس نیست، چرا که در بین مردم خوزستان بیش از محرومیت، احساس تبعیض وجود دارد.

وی با اشاره به حضور خود در شهر خرمشهر در زمان جنگ عنوان کرد: سال ۵۸ در یکی از مناطق خرمشهر یک عکس یادگاری گرفتم، پس از سال ها در دوره ای که در شهرداری تهران مسئولیت داشتم، به خرمشهر رفته بودم و در همان نقطه مجدداً عکس گرفتم و وقتی به این دو عکس نگاه می کنم، به عنوان یک انقلابی در مقابل سوء مدیریت ها و کم کاری هایی که در این مناطق شده است هیچ پاسخی برای مردم خوزستان ندارم.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دولت جدید و تدوین برنامه هفتم، وجود ستاد راهبردی استان خوزستان را ضروری دانست و یادآور شد: یکی از مسائل مهمی که در استان باید پیگیری شود، این است که چرا با وجود حجم قابل توجه اختصاص اعتبارات برای استان خوزستان، اما خروجی کافی در استان دیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: این مسئله از طریق دیوان محاسبات نیز به طور ویژه پیگیری خواهد شد تا مشخص شود اعتبارات به چه نحو هزینه شده است و به صورت سیستمی نیز موضوعات مربوط به نظارت میدانی در استان خوزستان نیز از طریق معاونت نظارت پیگیری خواهد شد تا این مسائل نیز به سرانجام برسد.

2727

کد خبر 1539106

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف مجلس یازدهم استان خوزستان مجلس شورای اسلامی استان خوزستان مشکلات مردم برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک روز ارتش توسط قالیباف

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین) با اشاره به فرارسیدن روز ارتش گفت: روز ارتش را به همه ارتشیان غیور جمهوری اسلامی ایران اعم از نیروی دریایی، هوایی و پدافند هوایی به‌ویژه رزمندگان عزیز نیروی زمینی در نقاط مرزی عرض تبریک و تهنیت دارم.

در ابتدای جلسه امروز سرگرد علی عبداللهی به عنوان قاری آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد.

۲۹ فروردین در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ارتش نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • عکس/ احترام نظامی به محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس
  • (عکس) احترام نظامی به قالیباف در مجلس
  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • قالیباف روز ارتش را تبریک گفت
  • «قالیباف» روز ارتش را تبریک گفت
  • تبریک روز ارتش توسط قالیباف
  • پیگیری مسائل تاکستان فارغ از نگاه‌های سیاسی