Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدعلی آقا میرطالبی، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برداشت این محصول از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا اواخر تابستان ادامه دارد.

وی متوسط برداشت پیاز در هر هکتار در اقلید را ۵۰ تن اعلام کرد که شامل ارقام سفید، قرمز و زرد است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اقلید ادامه داد: به دلیل مناسب بودن شرایط آب و هوایی شهرستان برای کشت این محصول، پیاز برداشت شده دارای کیفیت مطلوب و از بازارپسندی بالایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرطالبی افزود: با توجه به کشت نشایی این محصول در شهرستان، در فصل کاشت و برداشت حدود ۱۰۰ هزار نفر روز کارگر بصورت فصلی مشغول به کار می‌شوند که نقش مهمی در اشتغال فصلی مردم شهرستان دارد.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصلخیز نمدان، بکان و آسپاس از قطب‌های کشاورزی در استان فارس و در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول ایرنا اقلید پیاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول ایرنا وزارت جهاد کشاورزی برداشت محصول ایرنا اقلید پیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: برداشت محصول خاکشیر در این شهرستان همه ساله با پایان فروردین و در نخستین روزهای اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

سعید خسروجردی افزود :نزدیک به ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان داورزن، زیر کشت گونه دارویی خاکشیر است که با توجه به میانگین عملکرد ۹۰۰ کیلوگرم در هکتار، انتظار می رود حدود ۳۵۰ تن محصول از این سطح برداشت شود.

وی خاطرنشان کرد: کار کشت خاکشیر از اوایل آبان‌ماه آغاز می‌شود و با گذشت ۶ ماه، از دهه دوم فروردین‌ به مرحله برداشت می‌رسد.

خسروجردی گیاه دارویی خاکشیر را دارای خواص التیام دهندگی زخم و جراحات، ادرارآوری، تب‌بُری، رفع التهابات کلیه، سرخک و مخملک، رفع گرفتگی صدا، کهیر و التهابات پوستی ذکر کرد.

 

شهرستان داورزن در غرب استان خراسان رضوی، مهد تولید گیاهان دارویی است و در چند سال اخیر همواره با تولید ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن خاکشیر، رتبه نخست استان را داشته است.

فلفل، شیربادیون، مرزه، شوید، خاکشیر، کنجد، زیره سبز، آویشن، رازیانه، گل گاوزبان، نعنای فلفلی، گل محمدی، شیرین بیان و خار شتر عمده ترین گیاهان دارویی است که در شهرستان داورزن کشت و تولید می شود.

حدود چهار هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری و دامپروری داورزن فعالیت دارند.

این شهرستان دارای ۲۰ هزار هکتار عرصه کشاورزی شامل ۱۷ هزار هکتار کشتزار و سه هزار هکتار باغ است.

شهرستان ۲۱ هزار نفری داورزن با ۲ بخش، چهار دهستان و ۲ شهر در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

داورزن در ۳۱۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

 

دیگر خبرها

  • امسال ۹۳ هزار تُن گندم در میاندوآب برداشت می‌شود
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • افزایش ۲۰ درصدی برداشت محصول گندم در گیلانغرب
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • برداشت یکهزار تن کلزا در رامهرمز
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت