Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری با اشاره به اینکه حذف شرکت های پیمانکاری را از دولت آینده خواستاریم گفت: در این شرکت ها کارگران زحمت می کشند، ولی واسطه گران یا پیمانکاران استفاده می کنند. - اخبار اقتصادی -

محمدرضا تاجیک، نماینده مجمع عالی نمایندگان کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره شرکت های پیمانکاری وظلمی که به کارگران میشود گفت: شرکت های پیمانکاری یا واسطه ای تأمین نیروی انسانی معمولاً‌به نفع کارگری اقدامی نمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی ادامه داد:بسیاری سودجو در شرکت های پیمانکاری وارد میدان می شوند و پولی به جیب می زنند و همیشه سهم کارگر مغفول می ماند.فقط حق کارگران ضایع می شود.بسیاری از شرکت های پیمانکاری با عدم پرداخت بیمه و عیدی و سنوات کارگران به مدل های مختلف؛ حق کارگران را پایمال می کنند. 

 تاجیک ادامه داد:شرکت های پیمانکاری باید حذف شود و اگر قرار است شرکتی نیروی جذب کند, نیروی کار باید مستقیم با همان شرکت قرارداد همکاری امضا کند. نیروهای پیمانکاری از تمام مزایا حذف می شوند.

وی افزود:تخلف های زیادی در زمینه شرکت های پیمانکاری برای کارگران وجود دارد. از عدم بیمه کارگران تا عدم پرداخت عیدی و سنوات و... بنابراین ضرورت دارد که این شرکت ها جمع شود. یکی از ظلم هایی که به کارگران می شود مرتبط با شرکت های پیمانکاری است. در این شرکت ها  کارگران زحمت می کشند، ولی واسطه گران یا پیمانکاران استفاده می کنند.

تاجیک گفت: موضوع امنیت شغلی و حذف پیمانکاری‌ها و قراردادهای موقت را بارها در دولت‌ها و مجالس گذشته پیگیری کردیم، اما متأسفانه مورد توجه قرار نگرفت. حذف پیمانکاری‌ها به خصوص در صنعت نفت که رانتهای گسترده‌ای در آن وجود دارد بسیار سخت است. اکنون نیز درخواست ما از مجلس و نمایندگانی که به عنوان وکیل مردم به بهارستان رفته‌اند و همچنین دولت آینده پیگیری این موضوع است.

تاجیک بیان کرد: متأسفانه برخی از موارد قانون کار هم اجرا نمی شود. بعضی از موارد قانون کار هم ضمانت اجرایی ندارد. تبصره دو ماده 7 قانون کار نیازمند اصلاح است. در کار موقت برای نهایت مدت کار کارگران 4سال  در نظر گرفته شده است. یعنی اگر کارگری در کاری که ماهیت موقت دارد حدود 4سال فعالیت کند, قراردادش دائمی است. اما درباره کار دائم این موضوع لحاظ نشده است. هستند کارگرانی که در کارهایی با ماهیت دائم فعالیت می کنند اما با وجود آنکه به طور مثال 15سال است که در یک مجموعه هستند اما قراردادکاری آنها 6ماه به 6ماه تمدید می شود. این موضوع باعث عدم امنیت شغلی برای کارگران است. به همین دلیل نیاز است که این مسئله اصلاح شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های پیمانکاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت درباره موضوعات ارزی گفت: رئیس مجلس گزارش این جلسه را در نشست علنی ارائه دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه ضمن تشکر از رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت بازار ارز و طلا، گفت: در همین راستا به جهت افزایش تفاهم و بهبود عملکرد، جلسات مهمی در این باره در حال برگزاری است و نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی تشکیل شده است.

وی همچنین در این جلسه از رئیس مجلس خواست که گزارش نشست مشترک مجلس و دلوت درباره وضعیت ارز را در جلسه علنی به نمایندگان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر در این باره ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی شاهد کاهش التهابات در بازار ارز باشیم و بتوانیم از وضعیت کنونی خارج شویم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد
  • چرا چین به درخواست آمریکا برای فشار به ایران «بله» نمی‌گوید؟
  • مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه سال تحصیلی آینده اعلام شد
  • تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها در حقوق کارگران
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت
  • خبر جدید در مورد حق مسکن کارگران