Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: در مرداد امسال مرحله سوم کارآزمایی واکسن رازی کووپارس آغاز خواهد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی با بیان اینکه در چند روز آینده با اتمام تزریق دُز دوم واکسن رازی کوو پارس به تمام داوطلبان، این مرحله کارآزمایی بالینی هم به پایان می‌رسد گفت: پیش بینی می شود هفته سوم یا چهارم مرداد امسال مرحله سوم کارآزمایی این واکسن آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه 500  داوطلب در  مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس شرکت داشتند افزود: همه داوطلبان این مرحله دُز اول واکسن را دریافت کردند و 380 نفر هم تا 30 تیر دُز دوم واکسن را دریافت کردند.
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به اینکه گزارش اولیه مرحله دوم کارآزمایی بالینی تا آخر هفته به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد ادامه داد: دو سناریو برای مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مشخص شده که امید است با مجوز مسؤولان این مرحله هم با موفقیت پشت سر گذاشته شود.
فلاح پیش بینی کرد از شهریور تولید حداقل یک میلیون دُز واکسن رازی کوو پارس انجام شود و گفت: بخش عمده ای از شرایط تولید این واکسن فراهم شده است و مابقی هم به زودی فراهم می شود.
وی افزود: سالانه بین 50 تا 60 میلیون واکسن در حوزه پزشکی شامل فلج اطفال، سرخک، سرخچه و اوریون، دیفتری و کزاز در مؤسسه رازی و سل و هپاتیت بی در پاستور تولید و در اختیار مردم قرار می گیرد. کشور با استفاده از این واکسن ها در این زمینه خودکفا شده و با استفاده از این محصولات بیماری های مختلفی را کنترل کرده است.
واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت ترین شیوه نامه های داخلی در دست ساخت است.
 این مؤسسه از روش پروتئینی نوترکیب که از ایمن ترین واکسن ها است، برای تولید آن استفاده کرده است.


کدM-ch2531

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرم سازی واکسن رازی واکسن رازی مرحله سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس

حیدر محمدی، درباره وضعیت ذخایر سرم در کشور گفت: میزان ذخایر سرم در کشور بسیار خوب است به نحوی که حداقل ۳ ماه موجودی پایدار داریم. امیدواریم که بتوانیم میزان ذخایر سرم را افزایش دهیم؛ اگر میزان ذخایر سرم به میزان ۴ تا ۶ ماه برسد، واردات سرم متوقف می‌شود.

وی گفت: سیاست سازمان غذا و دارو در حوزه سرم، سیاست ذخیره استراتژیک است.

وی درباره تولید واکسن روتاویروس در کشور نیز اظهار کرد: یکی از تولیدکننده‌های واکسن توانسته است مراحل تولید اولیه واکسن روتاویروس را سپری کند و در حال انجام مطالعات بالینی است. اگر این شرکت بتواند مطالعات بالینی را با موفقیت سپری کند به عنوان نخستین تولیدکننده واکسن روتاویروس معرفی می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یک شرکت دیگر نیز در زمینه تولید واکسن روتاویروس فعالیت می‌کند، افزود: یک شرکت دیگر نیز در حوزه تولید واکسن روتاویروس وارد شده و در حال تولید این واکسن است. اگر تولید واکسن روتاویروس با موفقیت انجام شود، واکسیناسیون را به تولید داخلی معطوف می‌کنیم.

محمدی درباره وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور نیز گفت: وضعیت تولید فاکتور ۸ در کشور خوب است. میزان ذخایر فاکتور در کشور به نحوی است که تا پایان سال پاسخگوی نیاز بیماران است. قسمت نوترکیب داروی فاکتور ۸ داخلی و بخش پلاسمایی این دارو از طریق واردات تامین می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حادثه در پتروشیمی رازی قربانی گرفت
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم در حادثه اسکله پتروشیمی رازی
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی
  • حادثه در اسکله پتروشیمی رازی ماهشهر ۲ فوتی و ۴ مصدوم داشت
  • کیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • افتتاح دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت های ارتوپدی در پارک فناوری پردیس
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • دو مرکز تحقیقات و فناوری در حوزه تولید واکسن و ایمپلنت‌های ارتوپدی افتتاح شد