Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@18:02:30 GMT

تاثیر آمادگی جسمانی بر یادگیری واژگان

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۸۰۹

تاثیر آمادگی جسمانی بر یادگیری واژگان

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق اخیر محققان دانشگاه دلاویر آمریکا نشان می‌دهد، ورزش می‌تواند رشد واژگان کودکان را تقویت کند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، کودکان ۶ تا ۱۲ ساله قبل از انجام یکی از سه فعالیت شنا، تمرینات کراس‌فیت یا تکمیل یک صفحه رنگ‌آمیزی، کلمات جدید را آموختند و کودکانی که شنا کردند در آزمون‌های جستجوی واژگان از فرهنگ لغات، ۱۳ درصد دقیق‌تر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نتایج برای مدی پرویت، محقق ارشد این تحقیق که خودش شناگر سابق کالج است و اکنون به‌طور مرتب در کلاس‌های کراس‌فیت شرکت می‌کند، منطقی است.

وی می‌گوید: «فعالیت‌های حرکتی به رمزگذاری کلمات جدید کمک می‌کند.»

پرویت توضیح می‌دهد که ورزش باعث افزایش سطح نورون‌زایی مشتق از مغز می‌شود، پروتئینی که پرویت به‌عنوان «عامل رشد معجزه‌گر مغز» توصیف می‌کند.

چرا شنا تفاوت ایجاد می‌کند؟

پرویت این مورد را به میزان انرژی مورد نیاز هر ورزش از مغز نسبت می‌دهد. شنا، فعالیتی است که بچه‌ها می‌توانند بدون تامل و آموزش زیاد آن را انجام دهند. یادگیری شنا غیرارادی اما تمرینات کراس‌فیت موردی جدید بود. لازم بود بچه ها حرکاتی را  یاد بگیرند که به انرژی ذهنی نیاز داشته باشند.

پرویت این تحقیق را به‌عنوان بخشی از پروژه کارشناسی ارشد خود انجام داد و در سال ۲۰۲۰ فارغ التحصیل شد. اکنون وی به‌عنوان آسیب‌شناس زبان گفتار در یک مدرسه ابتدایی در کارولینای جنوبی فعالیت می‌کند، جایی که یافته‌های خود را عملی می‌کند.

وی می‌گوید: «جلسات من به‌ندرت پشت میز است. من بچه‌هایم را به زمین بازی می‌برم یا در محیط مدرسه قدم می‌زنیم.»

جیووانا مورینی، مشاور و همکار پرویت، استادیار گروه علوم ارتباطات و اختلالات گفت: بیشتر تحقیقات در مورد ورزش، آن را از زاویه سبک زندگی سالم بررسی می‌کنند و چیز زیادی در حوزه فراگیری زبان وجود ندارد.

وی این کار را به‌عنوان یک طرح غنی تحقیقاتی می‌داند و دانشجویی نیز دارد که آزمایشی مشابه را روی کودکان نوپا اجرا می‌کند.

مورینی افزود: از نتایج این تحقیق بسیار هیجان‌زده شدیم زیرا این تحقیق برای پزشکان، مراقبان و مربیانی کاربرد دارد که می‌توانند آن را عملی کنند. این یافته ساده‌ای است و غیرعادی نیست، اما می‌تواند به بهبود نتایج کمک کند.

 نتایج این تحقیق در مجله Journal of Speech Language and Hearing Research منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی یادگیری كودكان واژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فدوی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد با اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و مشارکت خیران بازسازی شدند اظهار کرد: در همین مدت علاوه بر ساماندهی ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، شش چمن مصنوعی هم نصب شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد با بیان اینکه از آغاز سال تحصیلی تا کنون ۳۸ کلاس درس با صرف اعتبار ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان گناباد هوشمندسازی شد، افزود: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به طور متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی کلاس‌های هوشمند را در ارتقا بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری دانش آموزان مؤثر دانست و تصریح کرد: این کلاس‌ها فرصت‌های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می‌کند فناوری‌های جدید را بهتر فرا بگیرند.

فدوی با اشاره به تحصیل ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش‌آموز در مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

کد خبر 6088736

دیگر خبرها

  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد
  • مقرأة الحرمین؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • تاثیر فقر بر رشد مغز کودکان
  • یادگیری زبان فرانسوی
  • تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است
  • استان مرکزی میزبان آزمون کشوری درجه ایثار خواهد بود
  • چرا زبان شکسپیر محو شد، اما سعدی نه؟ | زنجیره‌های پیوستگی زبان فارسی!
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟
  • یاد گرفتن زبان انگلیسی باید در چه سنی انجام شود؟