Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسین مدنی افزود: ۱۵۵ هزار باب منزل مسکونی در روستاهای استان خوزستان تحت پوشش بیمه حوادث برکت شامل آتش‌سوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، آتشفشان، طغیان آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی قرار گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وقوع هر یک از این حوادث، به هر بیمه شده ۲۰۰ میلیون ریال خسارت پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدنی مدت این بیمه‌نامه را یکسال اعلام کرد و افزود: شرکت بیمه برکت وابسته به بنیاد برکت با هدف توسعه فرهنگ بیمه‌ای در مناطق روستایی و محروم و ایجاد چتر حمایتی برای ساکنان آسیب پذیر این مناطق ضمن هماهنگی‌های لازم با استانداری خوزستان و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، نسبت به بیمه آتش‌سوزی و حوادث طبیعی منازل مسکونی روستایی این استان اقدام نموده است.
مدنی یادآور شد: بیمه برکت پیش از این نیز تجربیات موفقی در پوشش بیمه‌ای منازل مسکونی استان‌های مختلف کشور داشته است.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد نیز با توجه به رسالت و مأموریت‌های خود و جهت تسهیل در اجرایی شدن این موضوع مهم در پرداخت حق بیمه بیمه‌نامه‌های صادره با استانداری خوزستان مشارکت نموده است.

وی تصریح کرد: تا به امروز منازل یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار خانه روستایی تحت پوشش بیمه حوادث طبیعی شامل سیل، زلزله، آتش‌سوزی و دیگر حوادث قرار گرفته است.

مدنی درباره فعالیت‌های بنیاد برکت در بیمه خانه‌های روستایی در سال‌های گذشته گفت: برای نمونه، سال گذشته منازل همه ۷۲۱ روستای استان خراسان شمالی مشتمل بر ۸۰ هزار خانه با مشارکت استانداری بیمه حوادث شد و بر این اساس، تمام خانوارهای آسیب‌دیده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال جهت جبران خسارت و بازسازی منازل به شکل بلاعوض دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین پس از وقوع زلزله سال گذشته در استان کهگیلویه و بویراحمد، به پنج هزار و ۹۷۱ خانوار در ۵۲ روستای منطقه دنا و شهرستان سی‌سخت که دچار آسیب زلزله شده بودند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال خسارت پرداخت شد. در جریان سیل در استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و زلزله سی‌سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز به هر خانوار آسیب‌دیده تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال خسارت پرداخت شده است.

مدنی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا و ۲ میلیون و ۲۵ هزار خانوار تحت پوشش فعالیت‌ها و خدمات بیمه برکت در سراسر کشور قرار دارند.

کد خبر 5266892

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره خوزستان شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا سازمان زندان ها واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران قوه قضاییه خوزستان سازمان هواشناسی واکسیناسیون طرح ترافیک غلامحسین محسنی اژه ای علیرضا تابش ۲۰۰ میلیون ریال بنیاد برکت بیمه برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان

فریبا ولی‌پور گفت: در ادامه اجرای ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، مادران غیر شاغل روستایی و عشایری که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، به صورت رایگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر زیر پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی افزود: مرحله نخست پیش ثبت‌نام بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر تا ۳۰ فروردین امسال بود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری لرستان در ادامه اظهارداشت: با توجه به اینکه متقاضیان بیشتری خواهان استفاده از این طرح بودند، به وسیله مکاتباتی که با صندوق بیمه روستایی کشور در خصوص تمدید زمان ثبت‌نام انجام شد، خوشبختانه موافقت این مجموعه را به دست آوردیم.

ولی پور با اشاره به اینکه این زمان تا پایان اردیبهشت تمدید شده است، یادآورشد: مشمولان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری یا مراجعه به سایت www.roostaa.ir برای ثبت اطلاعات خود اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به اولویت‌بندی ثبت‌نام مشمولان از سوی ستاد ملی جمعیت، مرحله پیش ثبت‌نام نخست مربوط به مادرانی است که تاریخ تولد فرزند سوم و بالاتر آنها از تاریخ اول فروردین سال ۹۶ به بعد باشد.

فریبا ولی پور افزود: مادران می‌توانند با ثبت‌نام در این طرح از مزایای صندوق بیمه کشاورزان از جمله بازنشستگی، از کار افتادگی کلی، بازماندگان و نقل و انتقال سوابق بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود