Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@00:16:55 GMT

موج گرمای هوا در جهان به کدام سو می‎رود؟

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۹۰۵

تحقیقات نشان می‌دهد موج گرما در بیشتر کشورهای جهان از جمله در انگلیس روبه افزایش است.

خبرگزاری میزان - یک گزارش جدید می‎گوید که مرگ‌های ناشی از گرما در انگلیس می‌تواند در ۳۰ سال آینده، ۳ برابر شود.

به گزارش «ایندیپندنت»، تحقیقات تازه منتشر شده از صلیب سرخ انگلیس نشان می‌دهد که انگلیس تا سال ۲۰۵۰، ۵۰ درصد بیشتر احتمال دارد تابستان‌های گرم را تجربه کند و در نتیجه مرگ‌ها می‌تواند سالانه به ۷ هزار نفر هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین قبرس، کوبا، ترکیه، کانادا، ایرلند شمالی و قطب جنوب نیز داغ ترین دمای هوا را در ۲ سال گذشته ثبت کرده‎اند و طبق یک مطالعه جدید، با امواج گرمای بیشتری هم مواجه خواهند شد.

دانشمندان در تحقیقی که در ژورنال «نیچر کلایمت چنج» منتشر شده، می‎گویند ممکن است در ۳ دهه آینده تعداد امواج گرمای ویران کننده ۲ تا ۷ برابر بیشتر از ۳۰ سال گذشته در جهان شوند.

بیشتر بخوانید: افزایش بی سابقه گرما و آتش سوزی‌های گسترده در آمریکا تاثیر جهانی تغییرات آب و هوایی و گرمایش کره زمین

این مطالعه نشان داد که پس از سال ۲۰۵۰، اگر روند فعلی انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ادامه داشته باشد، ممکن است چنین امواج گرمای رکوردشکنی ۳ تا ۲۱ برابر بیشتر باشد.

این در حالی است که موج گرمای ماه گذشته کانادا صد‌ها نفر را به کام مرگ کشاند و به ۱۲۱ فارنهایت (۴۹.۶ درجه سانتیگراد) رسید.

این دما ۴.۶ درجه سانتیگراد از رکورد قبلی، که در سال ۱۹۳۷ ثبت شده بود، بیشتر بوده است.

یک کارشناس می‎گوید «اگر در آینده نزدیک شاهد شکسته شدن پی در پی رکورد‌های گرم‎ترین روز‌ها باشیم، به هیچ وجه نباید تعجب کنیم.»

این مطالعه نشان می‌دهد اگر انتشار گاز‌های گلخانه‌ای به طور زیاد هم کاهش یابد، احتمال وجود امواج گرما زیاد خواهد بود، اما در نهایت با گذشت زمان احتمالا رکورد‌ها کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث بین الملل گرمای هوا انگلیس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انگلیس حوادث بین الملل گرمای هوا انگلیس امواج گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، داده‌های به دست آمده از نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که غول‌های یخی اورانوس و نپتون آنطور که قبلا تصور می‌شد آبکی نیستند و احتمالا حاوی مقادیر زیادی متان منجمد باشند که به طور بالقوه معمای چگونگی تشکیل آنها را حل می‌کند.

اخترشناسان مدت‌ها بر این باور بودند که غول‌های یخی اورانوس و نپتون سرشار از آب یخ زده هستند. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنها ممکن است تن‌ها یخ متان نیز داشته باشند.

این یافته‌ها می‌تواند به حل معمای چگونگی شکل گیری این سیاره‌های یخی کمک کند. تنها فضاپیمای وویجر۲ در دهه ۱۹۸۰ از کنار این دو سیاره عبور کرده و در نتیجه، دانشمندان فقط تصوری مبهم از ترکیبات سیاره‌های یخی مذکور دارند و احتمال اینکه اورانوس و نپتون حاوی مقادیر قابل توجهی اکسیژن، کربن و هیدروژن باشند مغفول مانده بود.

اخترشناسان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه اورانوس و نپتون از چه موادی ساخته شده‌اند، مدل‌هایی ابداع کرده‌اند که با ویژگی‌های فیزیکی که وویجر۲ و تلسکوپ‌های زمینی اندازه گیری کرده‌اند مطابقت دارد. بسیاری از مدل‌ها پیشنهاد داده‌اند که سیارات دارای پوشش نازکی از هیدروژن و هلیوم هستند. یک لایه زیرین از آب فشرده، آمونیاک و یک هسته سنگی مرکزی و برخی تخمین‌ها نشان می‌دهد که اورانوس و نپتون ممکن است هر کدام ۵۰ هزار برابر بیشتر از اقیانوس‌های زمین حاوی آب باشند.

تا به حال تصور بر این بود که سیارات اورانوس و نپتون از گاز هلیوم و هیدروژن تشکیل شده‌اند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این فرضیه ممکن است صحیح نباشد. بر اساس این تحقیق، داده‌های به دست آمده از این دو سیاره نشان می‌دهند که درون آنها حاوی مقادیر قابل توجهی از عناصر سبک‌تر مانند کربن، اکسیژن و نیتروژن هستند که قبل از این در نظر گرفته نمی‌شد. این مطالعه می‌تواند به دانشمندان کمک کند تا بهتر درک کنند که چگونه این دو سیاره شکل گرفته‌اند و چه چیزی باعث شده که این دو از سایر سیارات منظومه شمسی متمایز هستند.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که هنوز بسیاری از اسرار و راز‌های این دو سیاره مغناطیسی مرموز هستند و نیاز به بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • تغییر معادلات قهرمانی در پریمیر لیگ؛ ۱۰ ستاره برتر هفته سی و سوم لیگ انگلیس کدام بازیکنان بودند؟
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید
  • دانشمندان: تصورات ما درباره غول‌های یخی اشتباه بود
  • عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا کدام هستند؟؛ رونمایی از نخستین اسکناس طلایی جهان
  • بیشترین شعاع انفجار متعلق به کدام بمب است؟! شعاع انفجار انواع بمب‌های معروف دنیا را ببینید + ویدئو
  • جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟
  • جاسوسی با نشان «خادم نظام امپراتوری بریتانیا»
  • اختلال در سیستم ایمنی بدن با گرمای شدید