Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه عربستان در واکنش به تحولات تونس، بر حمایت خود از تمامی اقداماتی که در برقراری امنیت و ثبات این کشور سهیم باشد، تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری سعودی «واس»، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان تماس تلفنی از عثمان الجرندی، همتای تونسی خود دریافت کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی روابط برادرانه میان دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت آن در زمینه‌های مختلف پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجرندی، وزیر خارجه عربستان را در جریان آخرین تحولات تونس قرار داد.

در این تماس فیصل بن فرحان بر تمایل کشورش به امنیت، ثبات و شکوفایی در تونس و حمایت از هرآنچه که به تحقق آنها کمک کند، تاکید کرد.

رئیس جمهوری تونس عصر یکشنبه پس از نشست فوق‌العاده‌ با تعدادی از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور تعلیق اختیارات پارلمان و برکناری هشام المشیشی، نخست وزیر را اعلام کرد.

او اظهار کرد که تصمیم گرفته با کمک نخست وزیری که خود منصوب می‌کند، قدرت اجرایی را بر عهده بگیرد.

قیس سعید این تصمیمات را پس از آن اعلام کرد که با فراخوان جمعی از فعالان اعتراضاتی در استان‌های مختلف تونس برگزار شده و تظاهرکنندگان در سایه بحران‌های سیاسی، اقتصادی و بهداشتی در این کشور، سرنگونی ساختار حاکم را خواستار شده و اپوزیسیون را به شکست متهم کردند.

پیشتر، راشدالغنوشی، رئیس پارلمان تونس رسانه‌های اماراتی را به دست داشتن در حوادث تونس و هدف قرار دادن مقرهای النهضه متهم کرد و گفت: طرف‌های خارجی برای بزرگ کردن و دامن زدن به حوادث تونس تلاش می‌کنند.

رئیس پارلمان تونس گفت: آنچه در تونس رخ داد "کودتا علیه مشروعیت و انقلاب و قانون اساسی" بود. متأسفانه این کودتا از سوی یک حاکم متخصص در زمینه قانون اساسی صورت گرفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر خارجه عربستان تونس وزیر خارجه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!

ایتنا - به نظر می رسد استرالیایی‌ها از دست ثروتمندترین تاجر جهان بسیار عصبانی هستند، زیرا موری وات وزیر کشاورزی استرالیا اخیراً گفته است که ایلان ماسک طوری رفتار می کند که گویی "هیچ تعهدی" در قبال مردم ندارد.
به نظر می رسد استرالیایی‌ها از دست ثروتمندترین تاجر جهان بسیار عصبانی هستند، زیرا موری وات وزیر کشاورزی استرالیا اخیراً گفته است که ایلان ماسک طوری رفتار می‌کند که گویی "هیچ تعهدی" در قبال مردم ندارد.

به گزارش ایتنا، اظهارات وزیر پس از آن بیان شد که وب سایت ایکس متعلق به ماسک، دستورات اداره نظارت بر اینترنت استرالیا را نادیده گرفت که خواستار حذف محتوای مربوط به حادثه چاقوکشی کشیش سنت مری امانوئل در کلیسا شده بود.

موری وات به اسکای نیوز استرالیا گفت که مردم از میلیاردرهای خودشیفته جهان که با اشاره به ایلان ماسک تلاش می‌کنند قانون را دور بزنند، خسته شده‌اند.

کمیسر ایمنی الکترونیک استرالیا، جولی اینمن گرانت نیز تأیید کرد که غول رسانه‌های اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) و شرکت مادر فیس بوک، متا، هنوز ویدیوی چاقو زدن کشیش را حذف نکرده‌اند.

ایکس درخواستی از کمیسیون ایمنی الکترونیک دریافت کرد تا ویدیو را در سطح جهانی مسدود کند، یا با جریمه روزانه بیش از 700000 دلار مواجه شود.

ماسک در بیانیه‌ای درباره این حادثه اعلام کرد: «حملات اخیر در استرالیا حمله وحشتناکی به جامعه آزاد است» و متعهد شد که با اطلاعیه سرنگونی مبارزه کند.

    "کابوی خودشیفته"
پس از موج تشدید تنش‌ها، سناتور سارا هانسون یانگ از ایلان ماسک خواست تا در پارلمان استرالیا حاضر شود و مسئولیت آسیب‌هایی که پلتفرم او به جامعه استرالیا وارد می‌کند را بر عهده بگیرد.

او گفت: "اراذل و اوباش فناوری آنلاین به گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی در غرب وحشی هستند."

وی افزود: "الون ماسک باید با مردم استرالیا مقابله کند. او باید به پارلمان بیاید و توضیح دهد که چرا شرکت او وجدان اجتماعی ندارد و کار درست را انجام نمی دهد. صادقانه بگویم، من فکر نمی کنم او شجاعت انجام این کار را داشته باشد." 

او ادامه داد: "الون ماسک یک گاوچران خودشیفته است که فکر می‌کند می‌تواند دولت استرالیا را نادیده بگیرد، زیرا برای مدت طولانی قوانین کمی داشتیم یا اصلاً قوانینی نداشتیم. ما از این افراد مالیات نمی‌گیریم. و آنها توانسته‌اند هر کاری که می‌خواهند انجام دهند. برای مدت طولانی.» «پرونده باید به پایان برسد.»

دیگر خبرها

  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • غزه؛ محور گفتگوی «بلینکن» و «گالانت»
  • رئیسی وارد اسلام‌آباد شد+ فیلم
  • رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • آیت الله رئیسی تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترک کرد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • گفتگوی تلفنی صدر اعظم آلمان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه پاکستان:‌ سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نقطه تحولی در روابط دو کشور است
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • آیت‌الله رئیسی فردا به پاکستان سفر می‌کند