Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس دبیر کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع) از برگزاری آیین پایانی کنگره شعر اهل بیت(ع) هم‌زمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

مرتضی جعفری گفت: آخرین برگ از کنگره جهانی شعر اهل‌بیت(ع) که در دو بخش مسابقه ملی و شاعران مهمان خارجی برنامه‌ریزی‌شده است، پنجشنبه هفتم مرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با عید سعید غدیر خم در مسجد وکیل شیراز ورق می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، جعفری افزود: با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا در ایران و جهان، از میزبانی حضوری مهمانان داخلی و خارجی محروم شدیم و آیین پایانی به‌صورت وبینار برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز این رویداد بزرگ ادبیات آیینی را از مصوبات دوره پنجم شورای اسلامی شیراز دانست و گفت: شیراز در حوزه ادبیات آیینی چه در گذشته با شاعرانی همچون اهلی شیرازی و چه در دوران معاصر حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) نیز این جایگاه را ارتقا بخشیده است.

جعفری ادامه داد: در بخش مسابقه ملی، با اعلام فراخوان، شاعرانی از ۲۶ استان کشور با حدود ۵۰۰ اثر به استقبال کنگره آمدند که پس از دو دوره داوری مقدماتی و نهایی، برگزیدگان در دو بخش اصلی و ویژه (با محوریت سومین حرم اهل‌بیت (ع) و سیره و مناقب حضرت شاهچراغ (ع)) در آیین پایانی معرفی می‌شوند.

او با اشاره به شعرخوانی شاعرانی از ۶ کشور جهان در این آیین گفت: اشعار هدی باقرخان از کشور هندوستان، احمد شهریار از کشور پاکستان، مصطفی دده‌ای از کشور ترکیه، احمد الجنید از کشور یمن، زاهر جمیل القط از کشور سوریه و ابوالمحمد المباحی از کشور عراق برای مخاطبان کنگره پخش خواهد شد.

دبیر کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع) بیان کرد: پخش زنده اشعار شاعران شناخته شده شیراز و کشور همچون احد ده‌بزرگی، عبدالجبار کاکایی، غلامرضا کافی، سعید بیابانکی، محمدمهدی سیار، حمیدرضا شکارسری، احمد بابایی، هادی فردوسی، مهدی جهاندار، قاسم صرافان، محمدجواد شاه مرادی و همچنین آثار شاعران برتر بخش اصلی و ویژه از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه مهدی صفری از مجریان توانمند شبکه ملی قرآن و معارف اجرای برنامه را بر عهده خواهد داشت، گفت: دکتر محمدرضا سنگری منتقد ادبی و پژوهشگری دینی نیز با موضوع تأثیر ادبیات آیینی بر ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) سخنرانی می‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از رونمایی آخرین کتاب استاد احد ده‌بزرگی در این مراسم خبر داد و گفت: «خوشه خورشید» دفتر اشعار پدر شعر آیینی شیراز است که قالب مجموعه «نقش ماندگار» منتشر شده و در آیین پایانی کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع) رونمایی می‌شود.

جعفری ضمن قدردانی از همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در برگزاری این کنگره جهانی شعر اهل‌بیت (ع) یادآور شد: این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه ۷ مرداد به‌صورت زنده از صفحه رسمی سازمان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به نشانی@farhangi.shiraz صفحه رسمی حوزه هنری فارس به نشانی @artfars.ir همچنین صفحه عطر قرآن به نشانی @atrequran پخش می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری كنگره سومین حرم اهل بیت مسجد وکیل شیراز سعید بیابانکی کنگره جهانی شعر اهل بیت شهرداری شیراز آیین پایانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، معاون فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: شاعران باید قرائت جدیدی در مورد اشعار و زمان حال داشته باشند و بتوانند مسائل روز را نیز به اشعار خود منتقل کنند.

دشتی بیان داشت: همانند شاهنامه که در آن از رستم نام برده شده است، در زمان حال رستم‌های زیادی در کشور وجود دارند که برای میهن اسلامی ایران جان فشانی کرده اند.

وی اظهار داشت: در  اردیبهشت  ماه  و در سالگرد شهادت استاد مطهری و روز معلم، گردهمایی شاعران معلم در یزد برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • طنین انداز شدن نوای دف در روستای پالنگان
  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • دو مدال طلای جهانی بر گردن دانشجوی مخترع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
  • دو مدال طلا جهانی، دستاورد دانشجوی مخترع علوم پزشکی بیرجند
  • دفاع اخیر ایران در برابر اسرائیل نمایش ابرقدرت گونه‌بودن کشورمان در جهان بود
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • کدام کشورها ۱۰۰ درصد برق خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌کنند؟
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود