Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:46:21 GMT

گسترش فرهنگ نمازجمعه عبادت است

تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۱۹۶۵

گسترش فرهنگ نمازجمعه عبادت است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود مشایخ در نشست با خبرنگاران به مناسبت سالروز اولین اقامه نمازجمعه با اشاره به ویژگی‌های خبرنگاران اظهار داشت: خوبی‌ها را باید تعریف کرد و اشتباهات را برای اصلاح نقد کرد.

وی با بیان اینکه نقد باید منصفانه و به قصد اصلاح باشد، اظهار داشت: فضاسازی رسانه برای ترویج ارزش‌ها از جمله فرهنگ غدیر امری مهم و خوب به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاوت رسانه‌های اسلامی و استکباری اظهار داشت: رسانه‌های استکباری برابر ظلم و جنایتی که در حق مسلمانان مظلوم می‌شود، سکوت کرده‌اند و وظیفه رسانه‌های اسلامی است که مسائل و جریان‌ها مختلف را به درستی اطلاع رسانی کنند.

امام جمعه نوشهر با گرامیداشت فرارسیدن عید سعید غدیر اظهار داشت: باید فرهنگ غدیر را در جامعه بسط و نشر دهیم و با عملکرد و برنامه ریزی ها، کتاب الغدیر جدیدی را نگارش می‌کنیم.

وی از اصحاب رسانه خواست تا برنامه‌های غدیر را منعکس کنند و گفت: تشکیل ستاد بین المللی غدیر از جمله تلاش‌ها برای احیای فرهنگ غدیر است.

حجت الاسلام مشایخ با اظهار اینکه رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ و میش است، افزود: وقتی آن قصد غارت را دارند، داشتن ارتباط توجیه منطقی ندارد.

امام جمعه نوشهر با گرامیداشت سالروز اقامه نمازجمعه گسترش فرهنگ نمازجمعه را امری مهم و ضروری و جزو عبادت دانست و گفت: نمازجمعه سبب قبولی دیگر عبادات می‌شود.

کد خبر 5266861

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه نوشهر غدیر خم شهرستان نوشهر ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌سازان و مجریان در دیدار با رئیس رسانه ملی چه گفتند؟

در مراسم تجلیل از برنامه سازان نوروز و ماه مبارک رمضان، برنامه‌سازان و مجریان حاضر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. با شماری نیز در حاشیه این مراسم درباره برنامه‌های ویژه‌ای که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان روی آنتن داشتند گفتگو کردیم که در ادامه می‌آید.

استقبال خوب مردم و شاعران از «سرزمین شعر»

 علیرضا قزوه، رئیس مرکز شعر، موسیقی و سرود و داور برنامه «سرزمین شعر» نیز در این مراسم با بیان اینکه بعد از سال‌ها آرزوی شاعران برآورده و فضای اختصاصی برای آنها با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظر گرفته شد گفت: شعر به خانه‌های مردم آمد و شبکه چهار از طرحی که ارائه داده بودیم استقبال کرد. ۱۵۰۰ شاعر اعلام آمادگی کرده بودند که در مسابقه شرکت کنند و در نهایت ۸۰ شاعر در برنامه حضور یافتند. برنامه در کشور‌های فارسی زبان هم دیده شد و اقبال مردمی هم داشت. تلاش می‌کنیم برنامه تداوم یابد.

توجه به اقوام مختلف، نقطه قوت «ایران دوست‌داشتنی»

 فلورا سام از میزبانان برنامه «ایران دوست داشتنی» در مورد این برنامه و امتیاز‌های خاص آن به خبرنگار هفته‌نامه صداوسیما گفت: توجه به قومیت‌ها از جمله نکات مثبت و ویژه این برنامه است.

وی ادامه داد: این برنامه تلاش کرد بین مردم باشد. کسانی که به این برنامه دعوت شدند، در عین داشتن مهارت‌های خاص، مشهور نبودند. در این برنامه شاهد حضور قومیت‌ها با فرهنگ، تاریخ، موسیقی، صنایع دستی بودیم. امیدوارم در نشان دادن زیبایی‌های ایران عزیز موفق شده باشیم و این نوع به تصویر کشیدن در مخاطب تأثیر گذاشته و او را به این سمت سوق دهد که ایران خودمان از ظرفیت‌های خوبی، چون گردشگری برخوردار است.

«ایران دوست داشتنی» جایش را در دل مردم باز کرد

 پدارم کریمی مجری «ایران دوست داشتنی» شبکه یک گفت: این برنامه به لحاظ ساختار برنامه متفاوتی بود و با نگاهی که به آداب و رسوم و سنت‌های اقوام مختلف ایران داشت، توانست پای خرده فرهنگ‌ها را به تلویزیون و در نهایت دل مردم باز کند. وی خصوصیت بارز ایران دوست داشتنی را مردمی‌بودن آن دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های هدفمند، تصمیم بر این شد که به جای نگاه کلی به استان به سراغ شهر‌ها و خرده‌فرهنگ‌ها برویم و دریچه‌ای باشیم برای نشان دادن و در نهایت حفظ آنها.

خرده‌فرهنگ‌ها و موسیقی نواحی در «چهارگاه»

 اسماعیل آذر، مجری برنامه سحرگاهی «چهارگاه» ماه مبارک رمضان در شبکه چهار از دیگر مهمانان این نشست بود. وی در خصوص برنامه چهارگاه گفت: در این برنامه از حضور استاد حسام‌الدین سراج و حسن بلخاری بهره بردیم. این برنامه تجلی وحدت و پرداختن به خرده‌فرهنگ‌ها بود. توجه به فرهنگ، موسیقی نواحی و هرآنچه به لطافت روح برمی‌گشت، از جمله خصوصیات منحصربه‌فرد این برنامه بود. در این برنامه شاهد حضور دانشمندان و فیلسوفان هم بودیم که نقطه قوت خوبی بود.

«شب عیدی» برنامه محترمی‌بود

 المیرا شریفی‌مقدم، مجری شبکه دو با اشاره به اینکه به مدت پنج شب، برنامه «شب عیدی» را روی آنتن داشتیم گفت: بازتاب این برنامه بسیار خوب بود و بازخورد‌های مثبتی از مخاطبان گرفتیم و این را شنیدم که گفتند شب عیدی، برنامه محترمی‌بود.

یک اتفاق شیرین در «شب عیدی»

 وحید رونقی، مجری برنامه تحویل سال نو شبکه دو اظهار کرد: از اینکه در لحظات شیرین تحویل سال در کنار مردم عزیز ایران بودم خوشحالم.

وی به حضور استاد علی نصیریان در این برنامه اشاره کرد و گفت: از اتفاقات شیرین این برنامه حضور استاد نصیریان بود چرا که پاسداشت بزرگ‌تر‌ها از سنت‌های دیرینه ما ایرانی‌هاست.

«محفل»، برنامه قرآنی ناب و بی‌حاشیه‌ای بود

 حجت‌الاسلام قاسمیان، میزبان برنامه محفل به نمایندگی از عوامل برنامه محفل در این مراسم گفت: ۲۵۰ نفر تلاش کردند و ما شش نفر دیده می‌شدیم. چندین ماه قبل از برنامه سوژه‌پردازی آغاز شده بود و هماهنگی و آمادگی قبلی خوبی برای ضبط برنامه وجود داشت.

محفل یک برنامه قرآنی ناب بدون حاشیه و اضافاتی بود و اگر نشان داد می‌تواند این اندازه مخاطب جذب کند از این برمی‌آید که مردم قرآن را دوست دارند و جذابیت‌های فراوانی در آن نهفته است.

نور و صفای قرآن در «محفل»

 حامد شاکرنژاد از کارشناسان برنامه محفل گفت: آنچه امسال در این برنامه چشمگیر بود، بخش بین‌الملل و حضور قاریان بین‌الملل بود. خودم به عنوان مخاطب هر موقع این برنامه را می‌دیدم، نور و صفای قرآن را احساس می‌کردم.

شاکرنژاد رسالت محفل را شادی‌آفرین توصیف کرد و گفت: قرآن برای همه بشریت هدایت‌گر و چراغ روشنی‌بخش است و هر کسی انسان را از تاریکی‌ها و ظلمات خارج کند، او را خوشحال کرده است و به نظرم رسالت قرآن شاد کردن مردم است.

اهمیت حضور برنامه‌های معارفی در فضای بین‌المللی

 محمد اقدم‌نژاد، کارگردان «محفل» با بیان اینکه این برنامه تلاش کرده یک نشان در حوزه برنامه‌های معارفی و قرآنی تلویزیون باشد گفت: آنچه اکنون برای ما اهمیت دارد این است که ما در سطح بین‌المللی دیده شویم و این را یک رسالت برای خودمان می‌دانیم که حضور حافظان و قاریان قرآن را در فضای بین‌المللی گسترش دهیم. وی تلاش رسانه ملی برای تأکید بر برنامه‌های معارفی را ستود و اظهار کرد: پیش از این بخشی از برنامه‌های مذهبی و معارفی تلویزیون در ساختار‌های سخنرانی و یا گفتگو محور روی آنتن می‌رفت، اما چند سالی است که رویکرد رسانه ملی درآمیختن ساختار‌های مختلف برنامه‌سازی در حوزه معارفی و قرآنی است.

اقدم‌نژاد تصریح کرد: محفل تلاش کرد که در فصل دوم مخاطب عام را با قصه‌گویی و نمایش سرگرم کند، چراکه مخاطب دوست دارد فضایی صمیمی و داستان‌گو را تجربه کند. خوشبختانه این فضا در دیگر برنامه‌های معارفی هم دیده می‌شود و امیدوارم شاهد برنامه‌هایی با خلاقیت بیش‌تر در حوزه معارفی باشیم.

اتفاق خوب تلاقی نوروز و ماه رمضان

 حامد مدرس یکی از مجریان و بازیگران برنامه «سرسفره خدا» با اشاره به قدمت ۹ ساله این برنامه اظهار کرد: سر سفره خدا متعلق به هیچ‌یک از ما نیست و برنامه مخاطب است. ما پابه‌پای مخاطب و نیازهایش جلو آمدیم و امسال توانستیم یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌ها برای کودکان و نوجوانان باشیم.

وی برنامه‌سازی برای کودکان در حوزه معارفی را کاری دشوار و حساس دانست و گفت: بچه‌ها با دقت برنامه‌ای که دوست دارند را دنبال می‌کنند، اما وقتی قرار است یک برنامه معارفی روی آنتن برود حساسیتش هم برای رسانه ملی و هم برای بچه‌ها بیش‌تر می‌شود، چرا که باید با ابزار جذاب بازی و سرگرمی مفاهیم قرآنی را به بچه‌ها یاد بدهیم.

این مجری کودک درباره مهم‌ترین ویژگی این فصل از برنامه بیان کرد: از سال اول که این برنامه شروع شد، هر سال به بازیگران آن اضافه شده‌است. من، احسان مهدی و امیر سهیلی پای ثابت بودیم و امسال چهار شخصیت معلم، خاله احسان، کوثر خانم و خادم مسجد به برنامه آمدند تا فضای برنامه به حوزه نمایش نزدیکتر شود، چرا که بچه‌ها عاشق نمایش و قصه هستند.

مدرس در ارزیابی خود از برنامه‌های رمضانی امسال بیان کرد: تلاقی نوروز و رمضان اتفاق خوبی بود که دست ما را در برنامه‌سازی باز گذاشت و توانستیم در فضای بهاری، بهار قرآن را با بچه‌ها جشن بگیریم. من این اتفاق را در برنامه‌های دیگر سیما هم دیدم و تا جایی که دنبال کردم برنامه‌های رمضان امسال با بهجت و شادی همراه بود و این اتفاق معنی جشن و عید رمضان را کامل کرد.

بهجت و انذار در رمضان شریف

 حســن سلطانی، گـوینــده پیش‌کسوت و مجری برنامه «ماه خدا» که امسال اولین تجربه تولید برنامه سحرگاهی در حرم مطهر رضوی را پشت سر گذاشته است درباره تولید این برنامه گفت: ۱۳ سال است که مجری ویژه‌برنامه سحرگاهی رمضان شبکه یک هستم و مخاطبان به حضورم عادت کرده‌اند و من نیز این توفیق را گرانقدر می‌شمارم که ۳۰ شب در ماه رمضان با مردم گفتگو می‌کنم و مناجات می‌خوانم.

وی تولید برنامه‌های معارفی سیما را در سال‌های اخیر موفقیت‌آمیز و روبه جلو توصیف کرد و افزود: رمضان امسال دو برنامه «محفل» و «زندگی پس از زندگی» را می‌دیدم و انتخاب این دو برنامه را نوعی راهبرد موفق برای رسانه ملی می‌دانم، چرا که هر دو توانستند از دو جنبه مهم با مخاطب ارتباط برقرار کنند. وی بهترین هدیه‌ای که در ماه رمضان نصیبش شد را حضور در حرم مطهر رضوی و توفیق یک بار دیگر شب زنده‌داری در رمضان امسال دانست و این اتفاق رسانه‌ای را که تعدادی از برنامه‌های رادیو وتلویزیون در این حرم تولید شدند را ستود.

بیان زیبایی‌های حقیقی

 حسن بلخاری استاد زیبایی‌شناسی که یکی از مجریان ویژه‌برنامه سحرگاهی شبکه چهار سیما بود درباره برنامه «چهارگاه» گفت: تلاقی ایامی، چون ماه مبارک رمضان با ایام عید نوروز اتفاق خوشایند و بی‌نظیری بود که فضایی را برای بیان فرهنگ و ادبیات ایران در این دو مناسبت فراهم کرد.

وی با اشاره به تجربه اجرا در برنامه «چهارگاه» افزود: من پیش از این در رسانه ملی با برنامه‌های گفتگو محور حضور داشتم، اما در این برنامه در کنار حسام‌الدین سراج استاد آواز ایرانی و حسن متین رضوانی، پژوهشگر حوزه موسیقی ایرانی نگاهی متفاوت و نو به فرهنگ بومی در حوزه‌های شعر، موسیقی، مناجات، ادعیه، تعزیه و ... داشتیم که برای مخاطبان این شبکه اتفاق تازه و نویی بود.

این استاد زیبایی‌شناسی روند برنامه‌سازی مناسبتی در رسانه ملی را موفق دانست و اظهار داشت: برنامه‌هایی از این دست فضا را برای بیان موضوعات هنری فراهم کرده و نگاهی متفاوت و جذاب را به حوزه‌های هنری می‌بخشد. برنامه‌های معارفی می‌توانند با بیان زیبایی‌های حقیقی روح‌نواز و چشم‌نواز باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • دبیر بیست‌ودومین جشنواره ملی رسانه منصوب شد
  • اظهار نظر اردوغان در مورد آخرین شایعات مربوط به اقامتگاه رهبران حماس
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • سیدحسین در دادسرا فرهنگ و رسانه
  • حضور دروازه‌بان استقلال در دادسرای فرهنگ و رسانه
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود
  • روند تصویب برنامه ملّی گسترش انس عمومی با ادبیات کهن فارسی در شورای فرهنگی عمومی
  • برنامه‌سازان و مجریان در دیدار با رئیس رسانه ملی چه گفتند؟
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه