Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امروزه فعالیت سازمان‌ها و اداراتی که چندین وسیله نقلیه در اختیار دارند و از آن‌ها برای مقاصد تجاری و یا اداری استفاده می‌کنند، بیش از گذشته نیازمند کنترل و نظارت هوشمندانه است. به عبارتی گونه‌ای مدیریت با حداکثر عملکرد و بهره‌وری با لحاظ نمودن حداقل هزینه‌ها. بر این اساس مدیریت ناوگان‌های حمل و نقل بعنوان یک فعالیت اقتصادی-خدماتی برای کلیه وسایل نقلیه اعم از خودرو، کامیون، قطار، هواپیما با ضرورتی به نام حرکت در مسیر افزایش بهره وری کل و اقتصادی‌تر کردن فرایندها و فعالیت در کل سازمان روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مدیریت ناوگان حمل و نقل به راه و رسم امروزی و متناسب با پیشرفت فناوری، کنترل و نظارت بر وسیله نقلیه توسط نرم‌افزارها و سیستم‌های یکپارچه‌ای که عموما مبتنی بر سیستم‌های ردیاب ماهواره‌ای GPS هستند انجام می‌پذیرد. سیستم‌هایی هوشمند که در آنها امکان مسیریابی بهینه، کاهش مصرف سوخت، رفتار ایمن رانندگان، ردیابی موقعیت مکانی به صورت آنلاین و لحظه‌ای، تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه، … از مبدا تا مقصد وجود دارد.
اما چرا مدیریت هوشمندانه ناوگان حمل و نقل را باید انتخاب کرد؟ شاید همین سیستم سنتی جوابگوی هر آنچه می‌خواهم باشد. بهتر است تا انتهای این بحث همراه ما باشید، مسلما در این بحران اقتصادی به کلیه پیشنهادات باید توجه کرد.

نرم افزار مدیریت ناوگان حمل و نقل یک سیستم یکپارچه نرم افزاری جهت استفاده از شرکت ها و سازمان هایی هست که دارای ماشین آلات و ناوگان حمل و نقل می باشد. سامانه مدیریت ناوگان موارد مدیریت خودرو و ماشین آلات، مدیریت مصرف سوخت، مدیریت تعمیرات و نگهداری، ردیابی ناوگان، حضور و غیاب رانندگان، حقوق و دستمزد رانندگان، کارکرد ماشین آلات، مدیریت قرارداد پیمانکاران حمل و نقل و اداره نقلیه، سرویس ایاب و ذهاب پرسنل را مدیریت می نماید.

مدیریت ناوگان حمل و نقل در دید کلی چه ارزشی برای سازمان ایجاد می‌کند؟

مسلما شما نیز بدنبال یک فعالیت اقتصادی پایدار، با صرفه، قابل اطمینان و منطبق با شرایط کنونی هستید. هیچ کس دوست ندارد ضرری متوجه‌اش شود! یک شرکت حمل و نقل با چندین کامیون، یا یک سازمان با چندین وسیله نقلیه اداری یا حتی سازمان‌های خدمات دهنده شهری نظیر اداره برق، آب، آتش نشانی، اورژانس، …و همه آنها که تعداد زیادی وسیله نقلیه را در اختیار دارند، نیازمند مدیریت صحیح برای ارایه خدمات با بالاترین بهره‌وری هستند. از طرفی افزایش هزینه‌هایی چون تعمیرات وسایل نقلیه، سوخت، دستمزد پرسنل، بیمه در کنار موارد دیگری که هر ساله یک ناوگان حمل و نقل با آن روبروست، راهی برای مدیر ناوگان برای استفاده از راهکارهایی در جهت کاهش هر چه بیشتر هزینه‌ها نمی‌گذارد. در اینجاست که سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل با ارایه راهکارهای مدیریتی و نظارتی خاص، تسهیل موارد و کاهش هزینه‌های آشکار و بویژه پنهانی که شاید به چشم نیاید، خود را به عنوان ناجی اقتصادی در این وانفسای بحرانی معرفی می‌کند.اما چطور؟ به چند سر تیتر اصلی در این مورد توجه کنید.

1. مدیریت ناوگان حمل و نقل و کاهش مصرف سوخت

اگر سیستم مدیریتی به نحوی طراحی شود که در آن داده‌های مصرف سوخت بر اساس نوع خودرو، مشخصات راننده ثبت و ردیابی شوند مدیر ناوگان به راحتی می‌تواند پتانسیل صرفه‌جویی سوخت را شناسایی کند. یا اینکه با بهره گرفتن از یک نرم افزار مدیریت ناوگان، می‌توان رفتار رانندگان را تحت نظر داشت و در صورت لزوم اعلان لازم جهت اصلاح رفتار که بصورت محسوس در مصرف سوخت تاثیر دارد را به راننده اطلاع داد. بعنوان مثال شاید راننده با روشن نگاه داشتن بی‌مورد وسیله نقلیه پرت هزینه‌ای برای سازمان ایجاد می‌کند؛ یا حتی رانندگی خارج از عرف وی در حین مسیر نظیر سرعت و شتاب بیش از اندازه یا ترمزهای ناگهانی میزان مصرف سوخت وسیله نقلیه را بالاتر از حد استاندارد نماید. مواردی که هریک مقادیر به نسبت قابل توجهی را در این میان به خود اختصاص می‌دهند. صرفا کافیست اشاره کنیم که با اصلاح رفتار رانندگی حین مسیر 10تا 20 درصد میزان مصرف سوخت را می‌توان کاهش داد. یا اینکه هر یک کیلومتر در ساعت افزایش سرعت غیر مجاز، معادل مصرف یک درصد سوخت بیشتر است. بهتر است از این دید نگاه کنیم که تنها 10 درصد کاهش هزینه سوخت، افزایش 30 درصدی درآمدی را برای سازمان بدنبال دارد. رقم قابل توجهی است.

2. مدیریت ناوگان حمل و نقل و افزایش سطح ایمنی رانندگی

کنترل و نظارت بر رفتار راننده پارامتر مهم دیگری است که در سیستم مدیریت ناوگان برای آن چاره اندیشی شده است. بدین شکل که نرم‌افزار مربوط در صورت ردیابی و شناسایی مواردی مثل سرعت بیش از اندازه، ترمزهای ناگهانی، توقف بی‌مورد و هر گونه عادت نادرست، اعلان و هشدار لازم به راننده جهت اصلاح عملکرد را ارسال می‌کند. و اینجا دقیقا جایی است که با پیگیری رفتار راننده، مدیر می‌تواند کنترل و نظارت راحتتری بر ناوگان خود داشته باشد و سطح ایمنی و سلامت وسیله نقلیه و محموله را به حداکثر خود برساند.

3. مدیریت ناوگان حمل و نقل و تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

اگر کمی به آمار و ارقام توجه کنیم به نکات جالبی در مورد پیاده‌سازی یک سیستم تعمیر و نگهداری برای وسائط نقلیه بر می‌خوریم. کاهش 80 درصدی هزینه مربوط به تعویض قطعه با سرویس فیلتر هوا یا کاهش 40 درصدی هزینه خرید لاستیک با کنترل باد لاستیک و جابجا کردن لاستیک‌های جلو و عقب. این یعنی لزوم پیاده‌سازی یک سیستم تعمیر و نگهداری در ناوگان حمل و نقل. اما سیستم تعمیر و نگهداری وسائل نقلیه در مدیریت ناوگان حمل و نقل بر مبنای چابکی برنامه‌ریزی می‌شود. سیستمی که فرایند کار را در زمان مورد نظر و طبق برنامه‌ریزی تعریف شده بصورت خودکار اطلاع رسانی کرده و در مدیریت مناسب تعمیرات نقش مهمی را ایفا می‌کند. تصور کنید قطعه‌ای که زمان تعویضش فرا رسیده و مدیر قبل از اعزام خودرو به ماموریت با یک اعلان به موقع از آن مطلع می‌شود. نتیجه‌گیری چیزی نیست جز پیاده‌سازی یک سیستم تعمیر و نگهداری پیش بینی کننده و در نتیجه پیشگیرانه.

4. با مدیریت ناوگان حمل و نقل خودروهای خود را ردیابی کنید

ردیابی تکمیل کننده یک سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل است که در چند وضعیت به کمک می‌آید. فرض کنید ناوگانی که مجبور است مسیری را در حداقل زمان ممکن تا رسیدن به مقصد طی کند. در این حالت بهترین وضعیت زمانی است که مدیر ناوگان چندین سناریو برای مسیر حرکت خودروی اعزامی به مقصد را پیش بینی کند. فعالیتی که برابر است با افزایش امنیت سفر، کاهش مصرف سوخت و رضایت کارفرما و یا مشتری. با استفاده از ردیاب همچنین می‌توان موقعیت مکانی وسیله نقلیه را به صورت لحظه‌ای و آنلاین مشاهده کرد و در صورت عبور وی از محدوده مجاز حرکتی، هشدار لازم را ارسال کرد.
اما یک نکته لازم به توجه است که مدیریت ناوگان فقط ردیابی نیست.

ردیابی ناوگان حمل و نقل، نظارت بر فعالیت وسایل نقلیه و رانندگان را برای مدیران ناوگان با ارائه گزارش‌های آنلاین و نظارت لحظه‌ای امکان‌پذیر می‌کند.

داده‌های گزارش شده می‌تواند برای مدیریت ناوگان بسیار ارزشمند باشد، چراکه می‌توان برای برنامه‌ریزی تدارکات، اطمینان از رعایت مقررات و همچنین شناسایی روش‌هایی برای کاهش هزینه‌ها با رانندگی موثرتر مورد استفاده قرار گیرد.

یک سیستم ردیابی جزیی از یک سیستم یکپارچه و جامع مدیریت ناوگان است. یک دستگاه الکترونیکی هدفمند که صرفا به شما امکان ردیابی وسیله نقلیه را می‌دهد. در حالی که مدیریت ناوگان اصطلاحی وسیع‌تر و شامل مدیریت موثر یک ناوگان در بخش‌های مختلف مدیریت عملکرد رانندگان، مدیریت سوخت، تعمیر و نگهداری خودرو، مدیریت ایمنی و سلامت وسیله نقلیه است. ردیابی نوعی مکمل است و جزیی ازکل. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ردیاب خودرو به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://pishgamanasia.com/car-tracker/

حال چه باید کرد؟ چگونه انتخاب کرد؟ چگونه اجرا نمود؟

گفتیم و خواندید؛ اما اینجا نقطه تصمیم گیری است. در تصمیم گیری انتخاب مناسب یک هنر است. مسلما برای اجرا و پیاده‌سازی یک سیستم شما نیاز به انتخاب دارید؛ زیرا ممکن است در نگاه اول پس از شناسایی ضرورت‌ها و نیاز موجود در سازمان‌تان، انتخاب عرضه کننده مناسب سیستم و پیاده‌سازی آن در بالاترین سطح کیفی دشوار به نظر برسد.
اگر در این نقطه شما بدنبال نشان دادن هنر انتخاب خود هستید، شرکت پیشگامان آسیا بهترین گزینه در بازار فعلی است. ما تغییرات را در گام اول با اعتمادسازی از طریق ارائه اطلاعات کامل و تخصصی بر پایه تجربیات پیاده‌سازی سیستم در بیش از 120 سازمان و 100000 وسیله نقلیه به انجام می‌رسانیم، زیرا اعتقاد داریم که هر چند انتخاب مناسب یک هنر است اما اعتماد کنندگان به شرکت پیشگامان آسیا هنرمندانی هستند که بدرستی انتخاب می‌کنند. کافیست به وب سایت ما مراجعه کنید و اولین تماس را با کارشناسان ما داشته باشید.
ما را انتخاب خواهید کرد چون شرکت پیشگامان آسیا:

بدنبال ایفای نقش محوری در توسعه صنعت تولید نرم‌افزار و ارتقای سطح فناوری اطلاعات و ارتباطات به عنوان شرکتی سرآمد استارائه محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با ارزش و کیفیت برتر با تکیه بر متخصصین کارآمد را مد نظر دارد وخلاقیت و نوآوری در ارائه محصولات نرم‌افزاری را با تکیه بر مشتری مداری و تعالی و بهبود مستمر نرم‌افزارهای تولیدی سر لوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

بخاطر بسپارید:
پیشگامان آسیا (https://pishgamanasia.com/)

آدرس دفتر مرکزی : شیراز خیابان نادر کوچه 10 ساختمان دماوند واحد 1

آدرس دفتر تهران : خیابان فتحی شقاقی پلاک 7 واحد 8

تلفن فروش تهران: 02144618697 – 02144618693

تلفن فروش شیراز: 07132318689

ایمیل: info@pishgamanasia.com



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل مدیریت ناوگان حمل و نقل سیستم تعمیر و نگهداری پیاده سازی یک سیستم وسیله نقلیه پیشگامان آسیا کنترل و نظارت سیستم مدیریت حمل و نقل مصرف سوخت نرم افزار هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز

تین نیوز

 رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز از استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس رانی شیراز خبر داد.

پیمان باباخانی امروز ۴ اردیبهشت از استمرار روند فعالیت خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوس رانی شیراز خبر داد و گفت: با حمایت مدیریت شهری شیراز و برنامه ریزی های انجام شده توسط سازمان از اوایل دی ماه سال گذشته تاکنون ارائه خدمات خطوط شبانه از پایانه نمازی با ۴ خط به نواحی مختلف شهر در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز بیان کرد: قطعاً در صورت استقبال شهروندان و بررسی نیاز ظرفیت فعلی افزایش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند ممکن شد
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند
  • هوش مصنوعی آریتمی قلب را از ۳۰ دقیقه قبل پیش‌بینی می‌کند
  • تهران هفتاد سال پیش از نمای آسمان / چگونه از تلفن همراه هوشمند کمتر استفاده کنیم؟ / چرا بهتر است آپشن پارک اتوماتیک را انتخاب کنید؟ / ژن‌هایی که بعد از مرگ فعال می‌شوند
  • تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز
  • مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری
  • ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران
  • نظارت‌های محیط زیست در حوزه مدیریت پسماند هوشمند می‌شود