Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل روابط عمومی وزارت نفت ضمن رد ادعاهای معاون وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا درباره مجوز خشک شدن بخشی از تالاب هورالعظیم به‌دلیل فعالیت‌های نفتی و جلوگیری وزارت نفت از ورود آب به حوضچه‌ها، توضیحاتی به منظور تنویر افکار عمومی ارائه داد.

به گزارش شانا، توضیحات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در واکنش به ادعاهای احمد میدری در برنامه تلویزیونی جهان‌آرا در روز دوم مردادماه درباره تالاب هورالعظیمبه شرح زیر است:

«خشکاندن بخشی از هور مربوط به سال‌های ۱۳۸۸ بوده است و اتفاقاً وزارت نفت پس از استقرار دولت یازدهم و با توجه به خلع‌ید شرکت چینی از توسعه میدان نفتی آزادگان در سال ۱۳۹۳، فعالیت‌های گسترده‌ای برای احیای هورالعظیم انجام داد و فراتر از تهعدهای خود در این زمینه تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوب است آقای احمد میدری که سابقه تدریس در دانشگاه و مراکز پژوهشی هم دارند و به‌عنوان مسئول در برنامه‌ای تلویزیونی حضور یافته است و ادعایی را مطرح می‌کنند، دست‌کم با سند و ارائه ادله و به‌طور واضح سخن بگویند، نه اینکه در فضای ملتهب خوزستان، با اظهاراتی ناقص و مبهم به حواشی این التهاب دامن بزنند.

ایشان در بخش دیگری از سخنانشان در حالی مدعی شده‌اند وزارت نفت در ماجرای سیل فروردین ۹۸ مانع ورود آب به هور شده است که این موضوع هرگز صحت ندارد و همه دستگاه‌های مسئول در آن ماجرا به نهایت همکاری صنعت نفت برای کنترل سیلاب حتی به قیمت زیرآب رفتن تأسیسات خود اذعان دارند.  

وزارت نفت با دوراندیشی نسبت به حفظ محیط زیست به‌ویژه در تالاب بین‌المللی هورالعظیم بعد از سال ۱۳۹۲ با اختصاص صدها میلیارد ریال بودجه مازاد، هرگونه فعالیت نفتی در این منطقه را منطبق با استانداردهای محیط زیستی و براساس سیاست توسعه پایدار مدنظر داشته و اساساً توسعه نفت در هور در ردیف توسعه در مناطق دریایی قرار گرفته است. با این اوصاف عجیب است که آقای میدری بدون کمترین اطلاعی از این موضوع، مدعی است وزارت نفت برای ارزان تمام شدن پروژه‌های نفتی مجوز خشکاندن هور را صادر کرده است.

به‌طور کامل روشن است که جناب آقای میدری براساس اطلاعات ناقص و برخی شنیده‌ها از یک تصمیم نادرست در سال ۱۳۸۸ این اظهارات را مطرح کرده‌اند و از ابطال این طرح در سال ۱۳۹۳ و تلاش‌ها برای احیای هور از سوی وزارت نفت بی‌اطلاع بوده‌اند، اما کاش مجری محترم برنامه جهان‌آرا در همان برنامه، مستندات این ادعا را از ایشان طلب می‌کرد و اجازه بیان سخن بدون سند و ایجاد انحراف در افکار مخاطبان را به ایشان نمی‌داد.

وزارت نفت ضمن رد ادعاهای آقای میدری در برنامه جهان‌آرا، تاکید دارد که کل فعالیت‌های این صنعت منطبق بر اسناد توسعه پایدار و با دریافت مجوز از نهادهای ذی‌ربط انجام می‌شود و فراتر از آن برای حفظ محیط زیست و جلوگیری از خسارت به آن، بالاترین همکاری ممکن را در همه سطوح انجام داده است و خواهد داد.»

منبع: شانا

کلیدواژه: اداره کل روابط عمومی وزارت نفت تالاب هورالعظیم وزارت نفت وزارت نفت جهان آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم

فرشاد سلیمانی، معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره موضوع بودجه و تامین بودجه سازمان‌ها گفت: در مورد بودجه، دو نگرش وجود دارد؛ یک نگاه این است که تعدادی نهاد از قبل در کشور وجود داشتند و بودجه‌ای از ابتدا برای آنها بسته شده که به فراخور هر سال دولت ۱۰-۱۵ آن‌را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه این نگاه  عملا هنوز حاکم است و ایراداتی دارد، گفت: این دیدگاه بودجه‌ای مبتنی بر تحول نیست و الزامی هم به رعایت سیاست‌های جدید ندارد.

سلیمانی افزود: در برنامه بودجه تلاش می‌شود دولت این دیدگاه قدیمی را تغییر دهد و نگاه جدید را حاکم کند بر این اساس که چه ماموریتی از بخش‌ها می‌خواهیم؟؛ به عنوان مثال ۴۵ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد و برخی نهاد‌ها مولود انقلاب  و برخی دیگر هم از قبل بودند. برخی‌ها ماموریت شان کمرنگ شده و برخی ماموریت شان پررنگ‌تر شده است.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: از نگاه شخص مقام معظم رهبری، رئیس جمهور، بنیاد ملی نخبگان و مقامات بالادستی، مجموعه‌هایی که درگیر با نخبگان هستند شامل بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت علوم میشوند که  اکنون باید به جد پررنگ‌تر دیده شوند و بودجه هایشان تغییرات اساسی کند.

وی افزود: سال گذشته در بودجه ۱۴۰۲ تغییراتی را از سوی مجلس داشتیم که بودجه ملی نخبگان از حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد؛ بنا شده بود ۱۴۰۲ حدود ۴۳۰ میلیارد تومان به بنیاد اختصاص پیدا کند. از نگاه ما در بنیاد این بودجه هنوز هم کفاف امور بنیاد و مجموعه مخاطبینش که بالغ بر ۱۰۰ هزار نخبه و مستعد در کشور است را نمی‌دهد ولی به هر حال نگاه خوبی بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: متاسفانه تا اسفند ۱۴۰۲ حدود ۴۰ درصد این بودجه محقق شده و ۶۰ درصد هنوز محقق نشده است.

وی گفت: بنا بود جوایزی را به ۵۰۰ نفر اعطا کنیم که البته از نخبگان حوزوی و نخبگان تحت پوشش کمیته امداد بودند. در صدد بودیم از استعداد‌هایی که از کمیته امداد دریافت وجه می‌کنند  حمایت ویژه‌ای داشته باشیم که این دو مورد اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

به گفته معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان، متاسفانه این اعتبار را نداریم که بدهیم به این دلیل که تحقق بودجه اتفاق نیفتاده و هر چه تلاش می‌کنیم متاسفانه بدنه سازمان برنامه و بودجه همراهی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: ما خودمان برای این تخصیص‌ها نگرانیم، زیرا بودجه ۱۴۰۲ آنطور که باید تحقق نیافت. ۱۴۰۳ تقاضای ما یک بودجه دو همتی بود. حاضریم هر جا که هست دفاع کنیم ولی نهایتا سازمان برنامه و بودجه به ما اعلام کرد با یک افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه خواهیم بود.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: این همان غلبه نگاه اول است، نگاه تحولی به بخش‌ها نداریم و می‌گوییم همان فرمان ادامه پیدا کند، نمی‌توانیم نهایتا این قول را بدهیم که مشکلات نخبگان را برطرف کنیم، مهاجرت نخبگان را سعی کنیم متوقف کنیم و حتی در یک مرحله‌ای معکوس.

وی در پاسخ به این سوال که جلوگیری از مهاجرت نخبگان نیاز به بودجه دارد؟ گفت: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند این بود که نخبه اشتغال و امکان تحقیقات مستمر از ما می‌خواهد. برای اینکه برنامه ریزی کنیم و حداقل‌ها را برای نخبه فراهم کنیم بودجه می‌خواهیم در همه جای دنیا چه کشور‌های پیشرفته و چه در حال توسعه این بودجه را دارند.

سلیمانی تصریح کرد: از چین گزارش دقیق داریم که به جد در رفاه نخبگان سرمایه گذاری می‌کند و برایشان شغل در نظر می‌گیرد؛ مسکن می‌دهد حتی از تحقیقات شان حمایت می‌کند. نتایجشان را هم می‌گیرد. برای اولین سال که گزارش می‌دهد اعلام می‌کند شاهد مهاجرت معکوس است. چینی‌هایی که به خارج از کشورشان رفته اند برای خدمت به کشورشان برمی گردند.

معاون توسعه و مدیریت منابع بنیاد ملی نخبگان گفت: این اتفاق می‌افتد، نگاه در سطح رهبری و ریاست جمهوری مشکلی ندارد و حتی مطالبه می‌کنند، اما در سطح بدنه جایی که با سازمان برنامه و بودجه و یک بخش‌هایی با مجلس طرف هستیم نیازمند تغییر نگاه هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • توضیحات اژه‌ای درباره معاون اول قوه قضاییه
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبه‌های حوزوی داریم
  • ضرورت تغییر دیدگاه به بودجه بنیاد ملی نخبگان/ برنامه‌هایی برای نخبگان حوزوی داریم