Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - یکی از معضلات شهر صدرا که شهروندان بسیاری را به اعتراض  و انتقاد  وادار کرده  و البته بارها از طریق رسانه‌ها به گوش مسئولان رسیده موضوع سگ‌های ولگرد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از   شیراز  ، یکی از معضلات شهر صدرا که شهروندان بسیاری را به اعتراض  و انتقاد  وادار کرده  و البته بارها از طریق رسانه‌ها به گوش مسئولان رسیده موضوع سگ‌های ولگرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در برخی از مناطق صدرا وجود سگ‌های ولگرد به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده که شهروندان را تهدید می‌کند. موضوع جمع‌آوری و ساماندهی آنها نیز یکی از مواردی است که در رابطه با آن اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نشده و برای مردم پوشیده و پنهان است.

در دین اسلام نیز درباره دفاع از حیوانات و حمایت از آن‌ها قوانین و مقرراتى وضع شده که بیانگر جامعیت این دین و مکتب است اما به نظر می‌رسد در ماجرای سگ‌های ولگرد و ساماندهی آنها برخی از مسئولان نسبت به این مهم بی‌توجه بوده که سبب انتقاد شهروندان شده است. 

تعدادی از شهروندان شهر صدرا در ارتباط با خبرگزاری تسنیم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و انتقادات خود را مطرح کردند. محمدیان یکی از شهروندان خیابان مولانا شهر صدرا می‌گوید: به نظر می‌رسد تعداد سگ‌های بلاصاحب و ولگرد در شهر صدرا روازنه در حال افزایش است که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کند.

به گفته وی حتی اگر این سگ‌ها برای شهروندان مزاحمتی نداشته باشند ولی جثه بزرگشان برای فرزندان و خانواده‌ها ترس‌آور است و نیاز است شهرداری نسبت به این موضوع اقدامات لازم را انجام دهد.

زارع خفری یکی دیگر از شهروندان صدرا که صدای پارس شبانه سگ‌ها خواب را از چشمان خانواده او گرفته می‌گوید: همچنان احساس این را داریم که در روستا زندگی می‌کنیم که با صدای شبانه سگ‌ها باید به خواب برویم و این موضوع کم کم تبدیل به عادت شده است.

اسماعیل میری که ساکن خیابان ارم است نیز می‌گوید: شب‌ها در خیایان‌های صدرا هجوم سگ‌ها به صورت گله‌ای دلهره‌آور است و همین امر برای اهالی صدرا مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

آرش محمدی، منتخب شورای اسلامی شهر صدرا  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: بر اساس گزارش‌ها مجموعه شهرداری شهر صدرا نسبت به جمع‌آوری سگ‌های ولگرد این شهر نظارت دارد و با وجود اینکه تمامی افراد جامعه نسبت به حق و حقوق حیوانات دغدغه دارند ولی در شرایط فعلی سلامت جامعه در اولویت نخست قرار دارد که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اعلام اینکه اکثر سگ‌ها و گربه‌های ولگرد اطراف شهر صدرا ممکن است منجر به انتقال بیماری‌های انگلی و میکروبی شوند، می‌افزاید: تلف شدن این حیوان‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد و از آنجایی که نگهداری آنان هزینه‌بردار است، بایدحیوانات ولگرد را ساماندهی کرد تا سلامت افراد جامعه حفظ شود.

وی نظارت متولیان امر برای این مهم را ضروری می‌داند و اضافه می‌کند: نحوه جمع‌آوری لاشه امری بسیار مهم است چراکه در صورت بیمار بودن آن باید با دقت بیشتر امحا و سوخته شود. این منتخب شورای ششم شهر صدرا می‌گوید: جمع‌آوری و از بین بردن سگ‌ها و دیگر حیوانات ولگرد موضوع مهمی است که باید نوع جمع‌آوری آنها مورد توجه قرار بگیرد.

حمیدرضا سلطانی، دامپزشکی که در زمینه عقیم‌سازی سگ‌ها در شهر شیراز فعالیت دارد در این باره به تسنیم می‌گوید: به گفته همکاران در شهر صدرا نه تنها عقیم‌سازی اصولی برای سگ‌ها وجود ندارد بلکه شبانه به طرق مختلف آنها را کشته و لاشه آنها را از صدرا خارج می‌کنند.

به عقیده این دامپزشک امروز نیاز است در ابتدا حیوانات بلاصاحب جمع‌آوری و عقیم شوند تا از زاد و ولد بیش از اندازه آنها جلوگیری شود که برای عقیم کردن هر حیوان بدون دستمزد جراح برای حیوانات نر و ماده مبلغی بالغ بر 500 تا 1.5 میلیون تومان هزینه دارد.

وی از رها کردن لاشه حیوانات در اطراف شهر ابراز نگرانی کرد و گفت: سلامت جامعه بر هر موضوعی اولویت دارد، چنانچه یک مواد پروتیئنی که عاری از هرگونه بیماری باشد در فضای باز رها شود، بعد از مدتی به محل انگل و انواع بیماری تبدیل می‌شود بنابراین وقتی لاشه حیوانات بیمار در گوشه‌ای از اطراف شهر رها تا تجزیه شود این امر سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. 

امام جمعه بجنورد: پدیده سگ‌گردانی با فرهنگ اسلامی هم‌خوانی ندارد ضرورت بررسی جامع محدودیت "سگ‌گردانی" در شورای شهر 5 کانون بیماری "هاری" در همدان شناسایی شده است/باید برای سگ‌ گردانی تدابیری اندیشیده شود

سلطانی می‌گوید: امروزه در تمامی شهرک‌های اقماری شیراز و حتی در منطقه حسینی‌الهاشمی نیز سگ‌های ولگرد و خزندگان بسیار دیده می‌شود که به نظر می‌رسد شهرداری برای رفع این مشکل هیچ اقدامی انجام نداده و در شرایط فعلی تنها راه حل برای آن ایجاد پناهگاه دولتی است تا بتوانیم چرخه طبیعی زیست محیطی را حفظ کنیم.

تلاش خبرنگار تسنیم برای دریافت پاسخ و برقراری تماس با شهردار و معاونان مربوطه شهرداری صدرا بی‌نتیجه بود بدیهی است که در صورت ارائه پاسخ نسبت به موضوع سگ‌های ولگرد در این شهر خبرگزاری تسنیم آماده منعکس کردن آن است. 

انتهای پیام/424/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس سگ های ولگرد جمع آوری شهر صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک گوساله از حمله سگ‌های ولگرد توسط پهپاد + فیلم

چند سگ ولگرد در نزدیکی مزرعه‌ای در روسیه، به یک گوساله که از گله جدا شده بود، حمله کردند. مزرعه‌دار تا قبل از رسیدن به محل، با پهپاد نظارتی خود، سگ‌های ولگرد را از نزدیکی گوساله دور کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی پاسخگوی مردم در سامانه سامد 
  • راه اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به شیراز
  • راه‌اندازی یک خط جدید در حوزه حمل‌ونقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • ‌راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز 
  • راه‌اندازی خط جدید درحوزه حمل و نقل شهری صدرا به سمت شیراز
  • فردا؛حضور شش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • حضورشش تن از مسئولان آذربایجان غربی در سامانه سامد
  • نجات یک گوساله از حمله سگ‌های ولگرد توسط پهپاد + فیلم