Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از بخش‌های مختلف پردیس سینمایی بهمن سنندج، توجه حوزه هنری به لزوم افزایش زیر ساخت‌های فرهنگی وهنری در استان را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد:یکی از نشانه‌های بسیار مهم توسعه یافتگی وجود سالن‌های سینمایی است که این مهم با تلاش و همت حوزه هنری در شهر‌های مختلف استان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن تأکید بر ضرورت پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌های عمرانی تصریح کرد: فرهنگ زیربنای توسعه است و سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ می‌تواند در تمامی زمینه‌ها پیشرفت را به همراه داشته باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، نهادینه کردن ارزش‌ها، بالا بردن سطح فرهنگ عمومی، افزایش شور ونشاط اجتماعی، امید آفرینی و ... حاصل توجه به فرهنگ و هنر در استان خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: از اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در استان صورت گرفته است، ساخت سالن‌های سینمایی در استان است که با تلاش حوزه هنری پیگیری و با حمایت‌های صورت گرفته استانی در سنندج، بیجار و سقز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

او اضافه کرد: افزایش ۹ سالن سینمایی به صورت همزمان با بیش از ۷۰۰ صندلی یکی از رویداد‌های بزرگ فرهنگی و هنری استان و کشور است که نشان از عزم و توجه جدی دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ارتقای شاخص‌های فرهنگی در استان هنر وفرهنگ کردستان است.

نصراللهی‌زاده گفت: پردیس سینمایی بهمن سنندج از سال ۹۰ تا کنون به عنوان مرکز فرهنگ وهنر استان با بخش‌های مختلف آن مشغول به فعالیت بوده و امروز با ارتقای این پردیس به یک مجموعه عظیم سینمایی و فرهنگی با ۷ سالن مجهزو کاربری‌های مختلف سینمای کودک، آمفی تئاتر، استودیو صدا و دوبله مجهز و حرفه ای، سینمای روباز، کتابخانه تخصصی هنری، گالری و کافی شاپ بسیاری از نیازمندی‌های استان را مرتفع و امکانی ارزشمند برای استفاده عموم مردم و جامعه نخبگان و هنرمندان استان را فراهم کرده است.

او برلزوم بروزرسانی بخش‌های قدیمی پردیس سینمایی بهمن سنندج تأکید کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد تا اعتبار لازم در خصوص تعویض صندلی و دیگر موارد مورد نیاز این مجموعه را تأمین شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران پروژه های عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنندج ،پایتخت دف جهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، علاوه بر هنرمندان دف نواز کردستان، کسانی هستند که پیشه دف سازی را زنده نگه داشته اند.

استان کردستان مهد هنر است و هنرمندان فراوانی در این دیار مشغول خلق آثار منحصر به فردی هستند، در این میان دف و دف نوازی را می‌توان یکی از هنر‌های منحصر به فرد کردستانی‌ها دانست.

هنر دف سازی و دف نوازی به عنوان یکی از هنر‌های سنتی و قدیمی کردستان، در استان از اهمیت زیادی برخوردار است حمایت همه جانبه از سازندگان این دف سنتی ضرورتی است انکار ناپذیر.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • هدف گذاری آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۳۰۰ هزار نفر در کشور
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • جشنواره «امید فردا» فرصتی برای رقابت سالن دانش‌آموزان کردستان
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سنندج ،پایتخت دف جهان
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری