Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا قوسیان مقدم روز سه شنبه در حاشیه سفر به تایباد و بازدید از بناهای ساخته شده غیرمجاز در این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۶۰۰ سازه غیرمجاز بنا شده در اراضی کشاورزی شهرستانهای خراسان رضوی در چند عملیات وسیع تخریب شده است.

او اضافه کرد: در سال گذشته و در راستای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز هم افزون بر چهار هزار و ۸۰۰ بنا و سازه ساخته شده غیرمجاز در سطح استان خراسان رضوی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متاسفانه همچنان شــاهدیم که عده‌ای تمایلی برای شنیدن اخطارها ندارند چرا که تخریب در پایان همه اقدامها صورت می گیرد شهروندان هم در خرید اراضی به خصوص در حاشیه شهرها دقت کافی و از مراجع ذیصلاح استعلامات لازم را اخذ کنند و به حرف یک فرد یا افراد محلی که مدعی می شوند تغییر کاربری در محل مشکلی ندارد اطمینان نکنند که سرمایه آنها به باد خواهد رفت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این تعداد تخریب انجام شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام گرفت.

قوسیان ادامه داد: این ساخت و سازهای غیرمجاز پس از گشت و رصد به همراه دستگاههای اجرایی و کارشناسان امور اراضی جهاد کشاورزی هر شهرستان شناسایی شده و با همکاری دستگاههای قضایی، شورای حفظ حقوق بیت المال، مراجع انتظامی و بسیج تمامی امکانات از یک تغییر کاربری وسیع جلوگیری شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر چهار شهرستان مشهد، طرقبه - شاندیز، چناران و نیشابور به لحاظ ساخت و سازهای غیرمجاز در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی در وضعیتهای سبز و سفید رتبه بندی می شوند.

قوسیان افزود: طی ۱۰ سال گذشته ۵۲ هزار بنای غیرمجاز در سطح استان خراسان رضوی شناسایی شده که هم اکنون ۲۰ هزار از این تعداد با تخریب سازه و بنای غیرمجاز به حالت اول خود بازگشته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین ساخت و سازهای غیر قانونی در غرب شهرستان مشهد انجام می گیرد هر چند در سالهای گذشته رشد ساخت و ساز در شهر مشهد به ویژه در اراضی شهرستان طرقبه شاندیز از حالت صعودی خود به سمت نزولی حرکت کرده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به رغبت مالکان اراضی نسبت به سرمایه گذاری، برخی از بنگاههای خرید و فروش املاک اقدام به قطعه بندی اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهری و روستایی کرده اند که در صورت شناسایی با این افراد نیز مطابق قانون برخورد خواهد شد.

هم اکنون ۹۳ هزار هکتار از اراضی شهرستان مشهد تحت مدیریت جهاد کشاورزی است و جزء اراضی کشاورزی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها تایباد طرقبه نیشابور سازمان امور اراضی کشور شاندیز اراضی کشاورزی شهر مشهد آب آشامیدنی چناران برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد طرقبه نیشابور تایباد طرقبه نیشابور سازمان امور اراضی کشور شاندیز اراضی کشاورزی شهر مشهد آب آشامیدنی چناران برق سازمان جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی ساخت و سازهای خراسان رضوی امور اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا در بهبهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی بهبهان گفت:امسال ۴۲۰۰ اراضی آبی و ۴۰۰ هکتار اراضی دیم شهرستان بهبهان زیر کشت کلزا رفته است.

لاله نیرومند افزود: ازشروع فصل برداشت دانه روغنی کلزا در بهبهان تاکنون افزون بر ۷ هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود افزون بر ۹۰۰۰ تن دانه کلزا از مزارع زیر کشت این محصول در شهرستان بهبهان برداشت شود.


  مدیر جهاد کشاورزی بهبهان اظهار کرد: کارخرید دانه روغنی کلزا همزمان با برداشت در چهارمرکز در بخش‌های مرکزی وزیدون آغاز  وتاکنون ۷۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.



دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید
  • روستا‌ها باید روستا بمانند و همچنان محلی باشد برای تولید  
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی سالانه مرغداری‌های شهرستان زاوه
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد