Web Analytics Made Easy - Statcounter

 گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان کردستان در راستای تحقق برنامه‌های طرح تحول قوه قضاییه با حضور رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب مریوان و مدیرکل زندان‌های استان کردستان باجه دفتر خدمات قضایی الکترونیکی و باجه ملاقات تصویری الکترونیکی زندان شهرستان مریوان را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این مراسم اظهار داشت: در باجه دفتر خدمات قضایی زندان مریوان که چهارمین باجه خدمات قضایی زندان‌های استان به شمار می‌رود تمامی خدمات الکترونیکی که در دفاتر خدمات قضایی ارائه می‌شود از جمله تنظیم دادخواست، تهیه لوایح، درخواست تجدیدنظرخواهی و مواردی دیگر به زندانیان ارایه می‌شود.

رشیدی در رابطه با دفتر ملاقات تصویری الکترونیکی زندان گفت: شیوه ملاقات الکترونیک زندانیان با خانواده هایشان در بستر امن سامانه‌های قوه قضاییه صورت می‌گیرد و هیچ گونه هزینه‌ای برای آن‌ها ندارد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان یادآور شد: پس از هماهنگی‌های لازم و احراز هویت، لینک برقراری ارتباط تصویری از طریق پیامک توسط اپراتور و ناظر ملاقات الکترونیکی به گوشی هوشمند یا رایانه شخصی خانواده زندانی ارسال می‌شود و آن‌ها با وارد کردن نام کاربری و رمز ورود، وارد پایگاه الکترونیک قوه قضاییه شده و ملاقات تصویری خود را برقرار می‌کنند و در مدت زمان تعیین شده امکان ملاقات صوتی و تصویری مهیا می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم، مسوولین به صورت چهره به چهره با زندانیان دیدار و به مشکلات آنان رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر کردند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زندانیان جرایم غیر عمد قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران

رئیس کل دادگستری استان مازندران از فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در این استان برای خدمت‌رسانی به مردم مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، عباس پوریانی، ظهر امروز_چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضائی شهر زیرآب اظهار کرد: برای حل مشکلات مردم زیرآب و مطالبه و درخواست‌های مردم منطقه و برای رفاه حال ساکنان جهت دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خدمات قضائی، باجه دفتر خدمات الکترونیک قضائی با همت و تلاش معاونت فناوری دادگستری استان در این شهر افتتاح شد.

وی افزود: دفاتر خدمات الکترونیک قضائی با محوریت تسهیل مراجعات عموم مردم به منظور جلوگیری از اتلاف زمان چند سالی است که تأسیس شده است.

رئیس کل دادگستری مازندران هدف از افتتاح این دفاتر را کاهش مراجعه به دستگاه قضائی و تسریع در رسیدگی دانست و بیان کرد: همچنین صرفه‌جویی در وقت، شفاف‌سازی فرایندهای رسیدگی، افرایش کارآمدی نظام قضائی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت، افزایش رضایت‌مندی مردم و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری است.

پوریانی گفت: با توجه به مطالبات مردمی و بررسی لزوم نیازمندی در منطقه، باجه‌ای از دفتر خدمات قضائی سوادکوه شمالی در شهر زیرآب به همت معاونت فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان با تمام دسترسی‌های دفاتر خدمات افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان مازندران در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

کد خبر 747555

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • الکترونیکی شدن نیمی از خدمات شهری در رشت
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • فروش مواد مخدر با پابند الکترونیکی!
  • وضعیت نامناسب استان یزد در زمینه مجوز الکترونیکی
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • رشد ۲۰۶ درصدی استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در استان
  • رشد ۲۱ درصدی استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان در خوزستان
  • رهایی یک بانوی لرستانی با همکاری ستاد دیه و خیران از زندان