Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی گفت که آمریکا و رژیم صهیونیستی پشت حملات به الحشد الشعبی است و دولت عراق باید به این حملات پاسخ مناسب دهد.

به گزارش مشرق، «ابو ضیاء الصغیر»، از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی عراق، در بغداد در خصوص حادثه دیروز در استان نجف اشرف و حمله به مواضع نیروهای این سازمان،  آن را اقدامات مخرب آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت مرتبط دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به حمله ناشناس به پادگاه «الدیوک» الحشد الشعبی در این استان، گفت «این حمله ادامه سریال حملات آمریکا و اسرائیل علیه این تشکیلات (الحشد الشعبی) است».

بیشتر بخوانید: آمریکا انگیزه حمله به مقر حشدالشعبی را داشته است!

این فرمانده عراقی گفت: «هدف قرار گرفتن مخازن سلاح متعلق به الحشد الشعبی در نجف اشرف مسئله جدیدی نیست بلکه تداوم حملات سابق و مکرر ایالات متحده آمریکا و اسرائیل علیه مواضع الحشد الشعبی است».

او ادامه داد:‌ «این حملات آمریکایی و اسرائیلی به نیروهای الحشد الشعبی تکرار شده و هرگونه حمله و تجاوز به یگان‌های الحشد الشعبی، نقض آشکار و صریح بنیان حاکمیت ملی عراق است؛ برای اینکه الحشد الشعبی بخش جدایی ناپذیر نیروهای امنیتی عراق است و حمله به مقرات و مواضع آن، حمله به حاکمیت عراق است».

آمریکایی‌ها عهد و پیمان حالیشان نمی‌شود!

ابوضیاء الصغیر تأکید کرد: «آمریکا به پیمان‌ها و قول‌ها و توافق‌های که با عراق داشته، چه امنیتی، چه غیر امنیتی، هیچ اهمیتی نمی دهد. چرا که اگر آمریکا به عراق احترام می‌گذاشت، متأسفانه این اتفاق (حمله دیروز) اتفاق نمی‌افتاد و حملات به نیروهای الحشد الشعبی واقعیت را نشان می دهد».

او ادامه داد: «ما از دولت عراق انتظار پاسخ داریم و این آخرین [فرصت] و آزمایش خواهد بود. الحشد الشعبی تشکیلاتی تحت امر فرماندهی نیروهای مسلح بوده و بخشی از نیروهای امنیتی عراق است و اگر این پاسخ دولت به نقض آشکار حاکمیت عراق و حرمت الحشد الشعبی در سطح مطلوب نباشد، هر حادثه‌ای [از این قبیل]، مواضع [متناسب با آن] را خواهد داشت و ما درباره عواقب این حملات مداوم و حد و حدودی صحبت خواهیم کرد که باید دستان جنایت‌کاری فراتر از آن نروند».

فرمانده الحشد الشعبی گفت که «هدف از این حملات فشار به دولت و مردم عراق است و این که آن‌ها را مجبور به تسلیم و پذیرش ذلت ایالات متحده آمریکا و اسرائیل است ولی هیهات از این هدف آن‌ها».

الصغیر: ما منتظر پاسخ دولت به این حملات هستیم

ابو ضیاء الصغیر در ادامه مصاحبه به توانمندی نیروهای الحشد اشاره کرد و گفت: «ما به عنوان نیروهای نظامی تابع فرماندهی عراق بوده و منتظر پاسخ و نتایج تحقیقاتی هستیم که دولت عراق در حال انجام است، برای اینکه ما الان فرصت و مجال را به بخش سیاسی موکول کرده‌ایم تا به نقش و وظیفه خود عمل کرده و بعد از تحقیقات، درباره این مسئله تصمیم خواهیم گرفت».

این فرمانده عراقی درباره حضور نظامیان آمریکایی در عراق نیز گفت: «تصمیم مردم و پارلمان عراق در محکومیت و مخالفت با حضور نظامیان آمریکای در اراضی عراق بسیار واضح است و این تصمیمی است که چه آمریکایی‌ها باشد چه غیر آمریکایی‌ها نمی‌توان از آن عدول کرد و ما مخالف هرگونه حضور نظامیان اجنبی در خاک عراق هستیم و نباید هیچ نیرویی خارجی در کشورما باشد. آمریکایی‌ها برای ماندن در خاک عراق هیچ توجیه قانونی و مشروع ندارند».

او در ادامه به شهادت فرماندهان پیروزی مقاومت ایران و عراق اشاره کرد و گفت که‌«آنچه ما در عملیات ترور[شهادت] فرمانده ‌بی‌همتا و بزرگ حاج قاسم سلیمانی و همچنین فرمانده یگانه حاج ابومهدی المهندس دیدیم، بهترین دلیل بر وقاحت آمریکایی‌ها و زیر پا گذاشتن قوانین و حاکمیت ملی عراق است».

ترور شهیدان پیروزی، بهترین دلیل بر بدعهدی آمریکایی‌ها

ابوضیاء الصغیر در ادامه گفت: «آمریکایی‌ها یک روز هم به حاکمیت عراق احترام نگذاشته‌اند و به طرف عراقی هیچ توجه نداده و ارزشی قائل نیستند و اعتنایی به ارزش‌ها و قوانین و اصولی که عراقی‌ها دارند، نداشته و ندارند. اگر این گونه نبودند، اقدام به جنایت زشت خود در به شهادت رساندن و ترور فرماندهان پیروزی نمی‌کردند؛ به ویژه حاج قاسم سلیمانی که مهمان عرق بود و حاج ابومهدی المهندس که فرمانده الحشد الشعبی و یکی از شخصیت‌های مهم و بزرگی بودند که پیروزی بر تروریسم و داعش را رقم زدند».

او افزود: «حاج قاسم سلیمانی میهمان عراق عزیز بود و این مرد بزرگ که هرچه او و جمهوری اسلامی داشتند، برای نجات عراق از داعشی‌ها و غیرداعشی‌ها گذاشتند ولی جای بسی تأسف است که ما شاهد جسارت و حماقت آمریکایی‌ها در این مسئله را شاهدیم».

این فرمانده عراقی، گفت: «خون شهیدان بزرگ سلیمانی و مهندس مسیر امروز را برای ما روشن می‌کند و عزم و اراده ما را بیش از پیش می‌کند، هرچه باشد، پیروزی نزدیک است و می‌گویم ای آمریکایی‌های شما در عراق جایی ندارید و این مسئله برای ما تمام شده است و مردم عراق تماماً با پارلمانی که نماینده آنها، در این باره رأی خود را صادر کرده است. ما امروز فرصت را به سیاسیون می‌دهیم تا به وظیفه خود عمل کنند و در صورتی که آمریکایی‌ها بر بقای نیروهای خود اصرار داشته باشند، در آن موقع، ما حرف دیگری خواهیم داشت».

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو داعش پارلمان عراق حشدالشعبی سردار حاج قاسم سلیمانی ابو مهدی المهندس دولت عراق نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی عراق آمریکا آمریکا و اسرائیل الحشد الشعبی آمریکایی ها دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟

مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن انتظار دارد پاسخ احتمالی اسرائیل به عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی، محدود و شامل اهدافی در خارج از ایران باشد.

به گزارش ایسنا، یک رسانه آمریکایی در گزارشی مطرح کرد که آمریکا بر اساس ارزیابی مکالمات مقامات این کشور و رژیم صهیونیستی پیش از عملیات «وعده صادق» ایران، انتظار دارد که پاسخ احتمالی اسرائیل به ایران محدود باشد.

شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ اسرائیل به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیرو‌های نظامی و «نیرو‌های نیابتی تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد.

 

در ادامه گزارش ان‌بی‌سی آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسراییل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روز‌های گذشته، مقامات اسراییلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند.

این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی اسرائیل و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود، اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد.

آن‌ها همچنین مدعی شدند که سناریو‌هایی که هفته گذشته برای پاسخ احتمالی ایران به حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری آن در دمشق در نظر گرفته شده بود، شامل حمله‌ای محدود از سوی ایران تا حمله‌ای گسترده‌ای بود که منجر به خسارات و تلفات در اراضی اشغالی و تخریب تاسیسات این رژیم می‌‎شد.

طیف پاسخ‌هایی که اسرائیل می‌توانست به حمله احتمالی ایران بدهد نیز از هیچ گونه پاسخ نظامی تا حملاتی به داخل ایران متنوع بود.

این مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل آن که حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی یا ویرانی‌های گسترده نشده، اسرائیل ممکن است به سراغ گزینه‌های معتدل‌تری، مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود.

سه مقام آمریکایی مدعی شدند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ اسرائیل هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبار‌هایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌الله فرستاده می‌شود.

مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد. آن‌ها انتظار دارند که اسرائیل اطلاعات مربوط به اقداماتی را که انجام خواهد داد، از پیش با واشنگتن در میان بگذارد، به ویژه اگر برای آمریکایی‌ها در منطقه پیامد‌هایی منفی به همراه داشته باشد

دیگر خبرها

  • شبکه آمریکایی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار تازه آمریکا از پاسخ اسرائیلی‌ها؛ اقدام در خارج از ایران در دستور است؟
  • ان‌بی‌سی: انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • انتظار آمریکا از پاسخ اسرائیل، حمله‌ای محدود در خارج از ایران است
  • خاورمیانه در وضعیت جدید و هشداردهنده قرار دارد/ تنها راه توسل به دیپلماسی از طریق میانجی گران دو طرف است
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • بیانیه پنتاگون پس از حمله ایران به اسرائیل | حرف های مهم وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال درگیری با ایران
  • ان‌بی‌سی: آمریکا از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران پشیمان شد
  • ناو آمریکایی عازم مدیترانه می‌شود/ سپاه پاسداران: ضربه به منافع ایران پاسخ قاطع در پی دارد
  • الحشد الشعبی عراق در وضعیت آماده باش قرار دارد