Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی گفت: ز جهاددانشگاهی انتظار داریم که در راستای سواد رسانه‌ای، تولید محتوا و هدایت پایان نامه‌های دانشجویی به سمت نیازها و پتانسیل‌های استان اقدام کنند.

حمید ملانوری، امروز سه شنبه  ۵ مرداد در آستانه ۱۶ مرداد سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در دیدار با رییس و معاونین این نهاد از مجموعه فعالیت‌های جهاددانشگاهی تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی با دغدغه و حساسیت در جهاددانشگاهی انجام می‌شود، اظهار کرد: خراسان جنوبی، استان پرظرفیتی است که بزرگترین و اولین منبع توسعه آن، منابع انسانی است که استان از آن برخوردار است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: معدن و کشاورزی و صنعت گردشگری، گیاهان دارویی و مرز از جمله مزیت‌ها و ظرفیت های بزرگ و محورهای توسعه و پیشرفت استان است.

وی از ذخایر معدنی غنی با کانی‌های متنوع استان گفت و اظهار کرد: شایسته نیست خراسان جنوبی با چنین استعدادهایی، استانی محروم نامیده شود.

ملانوری اشاره‌ای به فعالیت ستاد توسعه خاوران در استان جهت شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌های استان داشت و افزود: این با هدف محرومیت زدایی، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال راه اندازی شد که پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با حضور مدیران  دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش اقتصادی استان؛ شیوه نامه اجرایی طرح تهیه و با توجه به اینکه طرح ستاد توسعه خاوران یک طرح نو و جدیدی بود به منظور همفکری، رفع موانع و مشکلات احتمالی موجود و اظهار نظر فعالان بخش‌های اقتصادی شیوه نامه اولیه به همه دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش اقتصادی ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در نهایت شیوه نامه نهایی طرح با تعداد ۵ کمیته ( کمیته شناسایی نخبگان و ایده های نو – کمیته شناسایی فرصت ها و مزیت های سرمایه گذاری-کمیته جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی – کمیته اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و کمیته پایش و ارزیابی عملکرد) و تشکیل ستادهای شهرستانی و معین‌های توسعه‌ای تهیه، تدوین و ابلاغ شد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شناسایی فعالان بخش خصوصی دارای سرمایه‌های علمی، اقتصادی و فنی و جذب آنان برای سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف، شناسایی و احصاء تهدیدها، موانع و ارائه راهکارهای عملیاتی در مسیر توسعه استان، تدوین شیوه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری و ... از اهداف این ستاد است.

ملانوری ضمن تشکر مجدد از اقدامات جهاددانشگاهی، یادآور شد: جهاددانشگاهی زمینه تلفیق علم، اندیشه و هنر و مهارت را فراهم آورد، روحیه خودباوری و ریسک پذیری را در جامعه تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: از جهاددانشگاهی انتظار داریم که در راستای سواد رسانه‌ای، تولید محتوا و هدایت پایان نامه‌های دانشجویی به سمت نیازها و پتانسیل‌های استان اقدام کنند.

اجرای طرح‌هایی براساس پتانسیل‌های منطقه

جلال الدین صادقی، رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی نیز در این دیدار به تشریح فعالیت‌های جهاددانشگاهی در محورهای آموزش، پژوهش و فرهنگ پرداخت.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش‌های ضمن خدمت، آموزش عالی، مرکز آزمون و کالج زبان‌های خارجی جهاد دانشگاهی را داریم، گفت: در حوزه فرهنگی خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا)، سازمان دانشجویان فعالیت دارند که از طریق این مراکز بسیاری از پتانسیل‌های استان معرفی می‌شود.

 رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت فرهنگسرای ابن حسام نیز بیان کرد: وقتی شیراز را با سعدی و حافظ می‌شناسند، چرا برای شهرستان بیرجند این گونه نباشد.

وی ادامه داد: ابن حسام خوسفی می‌تواند یک برند فرهنگی برای خراسان جنوبی تبدیل شود و جهاددانشگاهی نیز برای معرفی این شخصیت به برگزاری جشنواره هایی با موضوع شعر ابن حسام در سطح ملی پرداخته است.

صادقی ادامه داد: معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی متناسب با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان و ماموریتی که جهاددانشگاهی کشور به آن واگذار کرده، در سه محور گیاهان دارویی استراتژیک شامل؛ عناب، زرشک و زعفران، آسیب‌های اجتماعی و مدیریت شهری و روستایی پرداخته و اقداماتی انجام داده است.

وی تصریح کرد: جهاددانشگاهی بر روی گیاهان دارویی به عنوان پتانسیل ارزشمند منطقه‌ای و پتانسیلی که می‌تواند اشتغال و به ویژه اشتغال روستایی را رقم بزند، متمرکز شده و با تاسیس مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی پژوهش‌هایی ارزشمند انجام داده که منجر به تولید دانش فرآورده‌های فراسودمند و ۱۶ ثبت اختراع شده است.

صادقی با بیان اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی، دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شد، تصریح کرد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی سعی کرده‌ایم با اجرای طرح‌های پژوهشی، برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌ها، همایش‌ها و مسابقات آموزش‌های لازم را به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت دفتر بانک خون بند ناف و ذخیره سازی بیش از ۶۰۰ نمونه در استان، از آغاز به کار آزمایشگاه تشخیص طبی و پزشکی در آینده نزدیک در شهرستان قائنات اشاره کرد.

رییس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای فاز اول طرح توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی برای ۱۰۹ روستا و فاز دوم همین طرح برای ۱۳۵ روستای دیگر به کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده که فاز سوم آن نیز برای ۱۱۴ روستا در سال جاری در حال اجرا است.

وی با اشاره به فعالیت مرکز خدمات تخصصی گیاهان استراتژیک و راه‌اندازی سایت بیرناب، اظهار کرد: در بیرناب، به دنبال این هستیم که پتانسیل‌های استان را شناسایی و از مزیت‌های منطقه‌ای خلق ثروت کرده و آن را در کشور معرفی کنیم.

صادقی، اجرای فاز اول و دوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی و آموزش و توانمندسازی اتصال به بازار بیش از ۹۰۰ نفر، ایجاد بیش از ۱۰ شبکه و معرفی نزدیک به ۳۰ برند را از اقدامات مهم صورت رفته در حوزه تجاری سازی و اشتغال جهاددانشگاهی اعلام کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی منطقه خراسان جنوبی دانشگاهی خراسان جنوبی پتانسیل های استان آسیب های اجتماعی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی فعالان بخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان از اتصال ۱۱ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد. 

بهی گفت: از ابتدای فروردین تاکنون با راه اندازی ۹ سایت دیگر توسعه شبکه ملی اطلاعات ۱۱ روستای استان از خدمات مبتنی بر این شبکه و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

به گفته وی از این تعداد، ۵ سایت جدید در روستا‌های نیک، رودسیاهو و نوده علیا شهرستان سربیشه، فهالنج شهرستان طبس و اشک شهرستان درمیان احداث و راه اندازی شده اند که این روستا‌ها را از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند کرده اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود: همچنین با ارتقاء تکنولوژی ۴ سایت دیگر تلفن همراه، روستا‌های حصارسنگی و مزداب شهرستان بیرجند، چاهدراز شهرستان نهبندان و حسین آباد و شاج شهرستان زیرکوه، از پوشش اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

بهی گفت: با راه اندازی این سایت‌ها که با اعتباری بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و توسط اپراتور‌های همراه اول و ایرانسل اجرایی شده اند، خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت همراه در دسترس بیش از هزار و ۲۰۰ خانوار روستایی استان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رویداد هوش مصنوعی با رویکرد تولید محتوا در زاهدان
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورا پیش رود
  • فعالیت نشریه «پیام شهر» منطبق بر سیاست‌گذاری شورای پیش رود
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • دستگاه‌های اجرایی، جذب اعتبارات تملک دارایی را به روزهای پایانی موکول نکنند
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • رویکرد سپاه گره‌‌گشایی از مشکلات جامعه و مردم است
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی