Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله هاشمی ارزگانی در نشست بین‌المللی چالش‌های تروریسم و حقوق بشر در افغانستان با اشاره به تفکر و عملکرد گروه طالبان از نظر فقهی گفت: یکی از اشکالات طالبان این است که با وجود حاکم، نه تنها با او بیعت نمی‌کنند بلکه با او وارد جنگ می‌شوند که در این جنگ نیروهای مظلوم، افراد بی گناه و بی‌تقصیری که هیچ جرمی را مرتکب نشدند کشته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدرس حوزه علمیه مشهد مقدس ادامه داد: افغانستان بار دیگر بر سر دوراهی تعیین سرنوشت خود و سرنوشت منطقه ایستاده است و یکی از تاریخی‌ترین فصل تاریخ افغانستان همین امروز در حال شکل گرفتن و رقم خوردن است.

وی سرنوشت خاورمیانه، آسیای میانه و شرق آسیا را مرتبط دانست و افزود: وضعیت پیرامون افغانستان از داخل افغانستان کلید می‌خورد و ما شاهد این هستیم که بازیگران بین‌المللی در قدرت، سیاست و اقتصاد تصمیم دارند با مهره تروریسم بر صفحه کشورهای اسلامی بازی کنند که شروع این بازی در دهه ۷۰ از افغانستان بود.

آیت الله هاشمی تصریح کرد: طالبان نسخه غلطی در نام حکومت اسلامی است که بر مردم افغانستان به وسیله قدرت‌های تحمیل شده تا باورهای مردم را از اسلام و نظام اسلامی دور کند و کشورهای دیگر از برپایی حکومت اسلامی در جهاد با قدرت‌های مستکبر، زورگو و سلطه طلب الگو نگیرند.

مدرس حوزه علمیه مشهد مقدس گفت: کسانی که گروه طالبان را حمایت می‌کردند متوجه شدند که مردم افغانستان نمی‌توانند حاکمیت طالبان را تحمل کنند و خود آنها مستقیماً به بهانه حمله به برج‌های دوقلو و منافع آمریکا، افغانستان را اشغال کردند.

وی با اشاره به اینکه در انفجارهای نیویورک هیچیک از مردم افغانستان دست نداشتند، ادامه داد: پس از ۲۰ سال حضور نیروهای بین‌المللی که تحت عنوان مبارزه با تروریسم و کشت و صدور مواد مخدر، افغانستان را در دست گرفته بودند در حالی که همه جهانیان دیدند در این ۲۰ سال حضور اشغالگرانه نیروهای آمریکا و ناتو هیچ‌یک از شعارهای مطرح شده آنها جامه عمل نپوشید و از طرفی دیگر راه برای تروریسم تکفیری باز شده و هر روز بنیان‌ها اقتصادی نیروهای غیر نظامی و نخبه‌های سیاسی و فرهنگی مورد هدف قرار می‌گیرند و قربانی می‌شوند.

آیت الله هاشمی با اشاره به اینکه سرنوشت منطقه در حال تغییر است، گفت: سرنوشت منطقه دارد به سمت و سوی دیگری می‌رود و امروز دولت‌های غربی هر دو طرف جنگ یعنی طالبان و دولت افغانستان را حمایت می‌کنند که با این کار هر دوی آنها ضعیف شده و زمینه برای فعالیت‌های تروریست‌های بین‌المللی که فراتر از افغانستان می‌اندیشند فراهم می‌شود.

مدرس حوزه علمیه مشهد مقدس در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: اگر طالبان و دولت آقای اشرف غنی حتی یک درصد هم به منافع افغانستان می‌اندیشند بایستی قبل از اینکه افغانستان از کنترل خارج شود فکری کنند و با تکیه بر نیروی مردم، اراده مردم و نگاه به رأی مردم به یک تفاهم سیاسی برسند.

کد خبر 5266318

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان قم حقوق بشر مذاکرات صلح افغانستان ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر عید غدیر خم گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه ایلام شیوع کرونا واکسیناسیون خشکسالی عکس استانها سرنوشت منطقه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان

اداره ملی خط آهن طالبان از جابجایی بیش از ۷۴ هزار تُن کالا در یک هفته گذشته از طریق خطوط آهن افغانستان خبر داد.

به گفته این اداره این کالاها از طریق خطوط آهن هرات – خواف، تورغندی، آقینه و حیرتان جابجا شده است.

اداره ملی خط آهن طالبان گفت در اوایل هفته جاری هم برای اولین بار کالای اففغانستان از طریق خط اهن از مسیر ایران به ترکیه صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نظری: دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه افغانستان هستند
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • امروز در جایگاه به کرسی نشاندن شروط مقاومت ایستاده‌ایم
  • سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی