Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عاطفه عابدینی دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ با اشاره به اینکه علائم بالینی کرونا در جهش‌های مختلف خیلی بزرگ و متفاوت نبوده است، گفت: البته در نوع دلتا بروز سردرد و آبریزش بینی بارزتر است که در کووید ووهان این علامت کمتر دیده می‌شد. همچنین علائم گوارشی و درد معده در موتاسیون جدید بیشتر از انواع قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: هنوز هم افراد سالمند، چاق، فشارخونی ها، بیماران قلبی، دیابتی‌ها و بیماران مزمن کلیوی در معرض بیشتر ابتلا به کرونا هستند. اما برخلاف نوع ووهان که در افراد سالمند بیشتر دیده می‌شد، ویروس دلتا در سنین کمتر نیز دیده می‌شود و به نظر می‌رسد درگیری در بچه‌ها نیز در این نوع بیشتر است.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در خصوص اثرگذاری واکسن‌ها بر جهش جدید دلتا بیان داشت: به نظر می‌رسد هر پلتفرم واکسنی روی جهش دلتا هم اثری داشته باشد، اما درصد اثرات هر واکسن خیلی متفاوت است و هنوز نمی‌توانیم آمار دقیقی در خصوص درصد اثرات واکسن‌ها بر ویروس جدید بدهیم.

وی در رابطه با درمان‌های خاص مربوط به جهش دلتا گفت: کووید ۱۹ دو فاز ویروسی و التهابی دارد که فاز التهابی شدیدتر است، به نظر می‌رسد در نوع جهش یافته دلتا هر چه سریعتر درمان ضد ویروسی را شروع کنیم می‌توانیم کل بیماری را کنترل کنیم.

این فوق تخصص بیماری ریه ادامه داد: در جهش‌های جدید فاز التهابی زودتر شروع می‌شود مثلا اگر درگیری ریوی در نوع ووهان در هفته دوم بود، در جهش دلتا لزوما در هفته دوم نیست و می‌تواند سه یا چهار روز بعد از شروع بیماری، فاز التهابی سریعتر و شدیدتر آغاز شود؛ بنابراین لزوم درمان زودتر و شدیدتر در فاز ویروسی و التهابی ویروس دلتا می‌تواند آمار مرگ و میر را کمتر کند.

دبیر کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ در خصوص آخرین وضعیت اپیدمی در کووید ۱۹ استان سیستان و بلوچستان هم گفت: طی هفته اخیر از شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان بازدید داشته ام و طبق مشاهدات و گزارشات وضعیت اینجا اینطور نیست که از کنترل خارج شده باشد و مراکز درمانی خدمات خوبی به بیماران سرپایی، بستری و آی سی یو ارائه می‌دهند.

عابدینی اضافه کرد:، اما به هر صورت در اپیدمی‌ها شرایط خاص می‌شود و، چون سیستان و بلوچستان در پیک‌های قبلی تعداد مبتلایانش کمتر از بقیه استان‌ها بوده و جزء استان‌هایی بوده که کمتر درگیر ویروس انگلیسی در پیک چهارم شد.

وی تأکید کرد: فعلا شرایط اپیدمی در استان سیستان بلوچستان به لحاظ تخت، دارو و ... تحت کنترل است و با امکانات استان می‌توانند وضعیت را مدیریت کنند.

عابدینی عنوان کرد: مثلا طبق بازدیدها و گزارشات ما، هنوز در ایرانشهر تخت خالی در بخش عادی و ویژه داریم. یا مثلا در زابل از سه بیمارستانی که وجود دارد، یک بیمارستان فقط درگیر بیماری کووید است و فعلا ظرفیت‌های موجود استان پاسخگوی نیازهای مردم است.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۲۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند هر چه فضای سبز در فاصله سه چهارم مایلی خانه کودک بیشتر باشد، علائم اضطراب و افسردگی آنها در سنین ۲ تا ۵ سالگی کمتر خواهد بود.

«نیسا تو گودمن»، محقق ارشد از مؤسسه رشد کودکان فرانک پورتر گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی، گفت: «تحقیقات ما از شواهد موجود مبنی بر اینکه بودن در طبیعت برای بچه‌ها مفید است، پشتیبانی می‌کند. همچنین نشان می‌دهد که سال‌های اولیه کودکی زمان بسیار مهمی برای قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز است.»

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از ۲۱۰۰ کودک را در ۱۹۹ شهر در ۴۱ ایالت آمریکا بررسی کردند.

این تیم علائم افسردگی و اضطراب کودکان را که بین ۲ تا ۱۱ سال داشتند با داده‌های ماهواره‌ای در مورد فضای سبز واقع در نزدیکی خانه‌هایشان مقایسه کردند.

به گفته محققان، فضای سبز بیشتر به طور قابل توجهی با اضطراب و افسردگی کمتر در میان بچه‌های کوچک‌تر مرتبط است، حتی پس از در نظر گرفتن سایر عوامل. آن عوامل دیگر شامل جنسیت کودک، تحصیلات والدین و کیفیت اجتماعی و اقتصادی محله آنها بود.

با این حال، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی بین فضای سبز و علائم سلامت روان در سنین ۶ تا ۱۱ سالگی، پس از شروع مدرسه کودکان پیدا نکردند.

نیسا تو گودمن در یک بیانیه خبری گفت: «در آینده، ما باید بررسی کنیم که چگونه ایجاد یا حفظ مناطق طبیعی در اطراف خانه‌ها و مدارس ممکن است در سلامت روان کودک تفاوت ایجاد کند.»

کد خبر 6077130

دیگر خبرها

  • ببینید | علائم و عوارض بیماری کاوازاکی
  • علائم و عوارض بیماری کاوازاکی + فیلم
  • اگر این علائم را دارید دچار خونریزی دستگاه گوارش شده اید
  • شیوع بیماری پوستی در پکتیکا
  • صوتی کمتر شنیده شده از سه اسطوره دفاع مقدس حین عملیات
  • بیشتر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • اکثر کودکان مبتلا به سندرم داون دچار آپنه خواب هستند
  • از کجا بفهمیم آب مروارید داریم؟ + علائم و درمان انواع آب مروارید
  • علائم هشدار دهنده خونریزی در دستگاه گوارش کودکان
  • پارک ها و جنگل ها سلامت روان کودکان را تقویت می کنند